eisprong 3 dagen na plaatsen spiraaltje

Discussion in 'Anticonceptie' started by ikke1978, Oct 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke1978

ikke1978 Niet meer actief

Ik heb afgelopen maandag een spiraaltje (mirena)laten plaatsen. Vandaag had ik hetzelfde gevoel als normaal tijdens mijn eisprong. Voor de zekerheid toch een ovulatietest gedaan en die is nagenoeg positief(teststreep bijna even donker als controlestreep ).
    Is de mirena echt direct veilig? Want we hebben gisteren ook nog gevreeën en knijp m nu een beetje.

2. Bachatera

Bachatera Lid

Sep 7, 2015
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey,

Als het daadwerkelijk je eisprong is geweest, dan neem ik aan dat je niet ongesteld was tijdens het plaatsen van het mirena spiraaltje??

Het is namelijk zo dat je direct beschermd bent tegen zwangerschap als je de mirena tijdens de menstruatie (of in ieder geval binnen 7 dagen na het begin van je menstruatie) laat plaatsen.
    Als de mirenaniet tijdens de menstruatie wordt ingebracht, moet je de eerste 7 dagen na het inbrengen een zogenaamde barrière methode (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Ik wil je niet ongerust maken hoor. :)
    Hopelijk heb iets aan bovenstaande informatie...

Liefs van mij

3. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Precies wat Bachatera zegt inderdaad. Als hij niet tijdens je menstruatie geplaatst is, is hij niet direct betrouwbaar

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een (Mirena)spiraal voorkomt eigenlijk geen eisprong.

Het zorgt er alleen voor dat het minder toegankelijk wordt voor zaadcellen en dat eventuele bevruchte eitjes minder makkelijk kunnen innestelen!

levonorgestrel spiraaltje | Apotheek.nl

5. ikke1978

Bedankt voor de reactie. Ik heb hem een dag na mijn menstruatie laten plaatsen. Ik ben alleen wel halverwege mijn pilstrip gestopt. Misschien dat mijn lichaam daardoor van slag is?

6. ikke1978

Nou, mijn lichaam maakt het wel spannend zeg. Gisteren de hele dag krampen gehad en gisteravond een heel klein beetje bloed verloren. Precies een week na mijn positieve test. Het is nu alweer gestopt. Ik hoop van harte dat het gewoon spotting was. En geen innestelingsbloeding . Zit best te stressen nu!

7. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

Aug 9, 2015
    585
    0
    0
    Wat Spannend zeg! Ik dacht dat als je de mirena plaatste dat je dan een maand extra veilig moest vrijen...

Tijdens de mirena heb je wel degelijk een eisprong maar idd zoals be happy al zei, zorgt het ervoor dat je baarmoeder niet meer toegankelijk word voor de zaadjes.

Ik heb erg benieuwd want de bloeding klinkt niet goed ( of juist wel als je zwanger wil worden maar dat lijkt me niet als je een mirena plaatst ;) )

Vanaf het moment dat ik mijn mirena liet plaatsen was ik niet meer ongesteld. Alleen de eerste dag door het zetten.

Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte? Succes!

8. Blue lady

Blue lady Bekend lid

Mar 29, 2015
    665
    438
    63
    Na het plaatsen van mijn mirena moest ik 4 weken een condoom gebruiken voor de zekerheid volgens de gyn..
    Maar de mirena maakt innesteling sowieso een stuk moeilijker, dus die bescherming heb je nu wel al.
    Spannende tijd..

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Is dat zo 4 weken wachten?
    Is mij nooit verteld:$:$

10. ikke1978

Vandaag en gisteren weer enkele veegjes bruinverlies gehad. Vanaf gisteren continu een kriebelend gevoel gehad in mijn buik en ik heb steeds kleine steekjes en krampjes in mijn onderbuik en richting mijn eierstokken. Ook beginnen mijn borsten pijnlijk te worden en moet ik ieder half uur plassen. Ik ben al 4 keer zwanger geweest en het komt schrikbarend overeen met wat ik toen voelde. Maar ik lees ook dat de mirena voor een heleboel zwangerschapsklachten kan zorgen zonder dat het zo is. Daar hou ik me maar een beetje aan vast.

11. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

Aug 9, 2015
    585
    0
    0
    Jeetje wat spannend zeg! Ik heb overigens nooit zwangerschaps klachten gehad van het mirena spiraaltje...?

Wanneer zou je vermoedelijke nod zijn?

12. ikke1978

Ik denk donderdag of vrijdag. Ik heb de laatste zwangerschap 3 dagen na innesteling positief getest. Als het inderdaad een innesteling was, is het morgen 3 dagen erna. Ik ga straks maar langs de action om testen te halen. Heb ik ze vast in huis. Pfff zenuwslopend hoor!

13. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Ik heb afgelopen dinsdag een mirena laten plaatsen en dat was 2,5 week na de eerste dag van m'n eerste menstruatie na zwangerschap en volgens mijn gynaecoloog was ik wel direct veilig.

14. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    ik lees even mee meis, wat een toestand:$

hier net de mirena eruit, dokter mij ook nooit gezegd dat hij niet betrwouwbaar was meteen..

15. ikke1978

Nou, net getest en die is negatief. Als het inderdaad een innesteling is geweest donderdag, zou de test nu toch al positief moeten zijn lijkt me. Morgen nog een keer en hopelijk blijft ie negatief!

16. ikke1978

Nou, het verhaal krijgt een heel andere wending.
    Na al dat gedoe van de laatste dagen, kan ik nu vertellen dat de mirena Gisteren in de wc lag, tjonge, ik stond echt perplex! Maar nu is mijn man ineens als een blad aan de boom veranderd. Nu wil hij toch een vierde! Ik wou altijd wel, maar hij niet.
    Ik kan het nog niet geloven, maar ben hartstikke blij!

17. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Jeetje dan was hij niet goed geplaatst of je bm was net er niet mee eens. Gebeurd soms. Nou veel plezier met dit nieuwe avontuur!

18. ikke1978

Dank je! Ik heb alweer helemaal de kriebels :D

Share This Page