Mirena laten verwijderen

Discussion in 'Anticonceptie' started by sennadesi, Apr 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Hoi dames!!

Ik heb 24 mrt mijn mirena spiraal laten verwijderen omdat we weer voor een 2e gaan.:)
    Heeft iemand ervaring met het zwanger worden na het verwijderen van een spiraaltje?
    Ik heb het ;) geluk gehad dat mijn menstruatie door het spiraatje weg bleef maar nu moet natuurlijk weer alles op gang komen.
    Het tot nu toe nog geen menstruatie gehad en heb ook geen idee wanneer het komt. Ook direcht na het verwijderen nergens last van gehad pas 3 dgn er na verloor ik bruin slijmerige afscheiding en een beetje bloed maar na 4 dagen was het ook weer over en helemaal niet heftig. Weet wel dat de menstruatie nu na een spiraaltje wel heel heftig kunnen worden.
    Maar zijn er dames geweest die toch na het verwijderen zeer snel zwanger zijn geworden of dat het juist vrij lang duurde..

( bij onze eerste zwangerschappen was het binnen 3 a 4 maand al raak:$)

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik was binnen 2 weken na het verwijderen van Mirena zwanger, nog voor een eerste menstruatie dus (ik werd ook niet ongesteld tijdens Mirena). Het werd helaas een vroege miskraam. Ik weet bijna zeker dat dit door een nog te dun baarmoederslijmvlies kwam.

Daarna ben ik 1 eisprong niet zwanger geworden, en daarna zwanger van mijn tweeling.
    Het kan dus heel snel gaan ;)

3. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Jeetje zeg....dan kan het zeker snel gaan. Nog gefelcititeerd met je 2ling!!!

Thanks voor je reactie, dacht nl wel dat het dan niet zo snel zou gaan maar het is dus wel mogelijk:$

Groetjes!!

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb ervaring. ik slikte vroeger de pil en heb bij de eerste 18 maanden geduld moeten hebben bij de tweede 15 maanden en na het verwijderen van de spiraal bij de derde dus 3 maanden ;)

5. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Oke dan... ook bij jou ging het dus snel. Ben benieuw hoe snel het bij mij dan gaat mogen we dan natuurlijk het geluk met ons mee hebben dat het weer lukt he.
    Bij onze allereerste keer was ik na de pil voor dik 18 jaar geslikt te hebben al na 3 mnd zwanger. Toen is er iest mis gegaan en was ik daarna na 4 mnd zwanger dus ben benieuwd...

6. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Dank je en graag gedaan! :D

7. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Hier is de mirena 14 jan 2009 verwijderd en 27 febr een positieve test....

8. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    hier ook 2 mnd later een positest;)

9. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb mijn eerste menstruatie afgewacht, dat was een mini-menstruatie. Ik ben twee keer ongesteld geweest, meteen regelmatig, en daarna was ik zwanger. Ik was gezellig samen met Luca79 uitgerekend :D, volgens mij waren we ook tegelijk begonnen met het 'proberen'. :)

Succes!

10. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Yep. Ongeveer tegelijk begonnen en tegelijk uitgerekend :D
    Nu beide mama!

11. millow

millow Lid

Jan 4, 2010
    89
    0
    0
    fotografe
    Noord Holland
    31 januari spiraal verwijderd en nog steeds niks :( wss was ik mijn vorige ronde zwanger licht posi test maar na 7 dagen ongy geworden! :( nu opnieuw proberen!

12. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hoi Sannedessi, Heb 22 maart mijn spiraal laten verwijderen, daarna in korte tijd 2 keer bloed verlies gehad. Maar nu nog steeds niks..heb al getest, maar was negatief. Dus ff afwachten nu. Is het bij jouw al op gang gekomen? Groetjes!

13. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

he

even een vraagje (sorry dat ik offtopic ga)
    doet het verwijderen van de mirena pijn of niet..
    heb hem nog niet zo lang nog maar 4 maandjes maar ga hem eind van deze maand laten verwijderen want we willen graag een 2e kindje :)

groetjes

14. Troetelbeertjes

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Mirena verwijderen doet (bijna) geen pijn. Het plaatsen bij mij voor de zwangerschap en bevalling deed wel pijn. Het verwijderen was in vergelijking een fluitje van een cent :).

De ha's vroegen even te hoesten en floep, hij was er uit. Je voelt het misschien wel even, maar valt dus reuze mee :)

15. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

:D even hoesten en floep hij is eruit...:D

wet nog wel toen ik um ging laten plaatsen.. ik zei tegen um en nu hebben er al genoeg mensen aan mn doos gezete en heb al genoeg pijn gehad tijdens de bevalling dus doe nu maar voorzichtig en zorg dat ik geen pijn heb..

ben ook benieuwd hoelang het erna gaat duren voordat mn cyclus weer terug is..

16. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Als het goed is doet het geen pijn het verwijderen, tenzij ze de draadjes (te) kort afgeknipt hebben.. Bij mij heeft de ha het eerst ongeveer 10 min over gedaan om het te proberen, lukte niet. Toen naar de gyn, eerst met een kleine tang, lukte niet, daarna met een grotere tang, lukte pas na lang proberen, ik had geluk anders moest hij er operatief uit. Maar al met al deed het nog minder pijn als het laten zetten en na deze zwangerschap ga ik er toch weer 1 laten plaatsen.

En over de eigenlijke vraag: gelijk na het verwijderen zonder ongi zwanger, na 5,5 week mk. Daarna weer gelijk zwanger...

17. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Het duurde bij mij wel een tijdje voordat mijn cycus weer normaal was nadat ik de mirena had laten verwijderen. Geen pogingen gedaan om zwanger te worden, mirena om andere redenen laten verwijderen.

18. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Dames!!! Thanks voor al jullie reacties!! Heb op 17 april bloedverlies gehad een paar dagen lang dus had of nu 8 mei of 15 mei mijn periode moeten hebben. Merk zelf nog niks ben alleen erg moe en niet te genieten..... zeer spannend eigenlijk!!!

19. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Ow wat spannend!!! Ik heb nog maar een keer mijn periode gehad dus ook hier afwachten. Of mijn cyclus is 21 dagen en had ik 8 mei mijn periode moeten hebben of het is een cyclus van 28 dagen en moet ik 15 mei mijn periode hebben dus nog ff afwachten. ALs er niks gebeurd ga ik denk ik de 16e maar ff testen;).

Nou ben benieuwd hoe het bij jullie gaat!!!:)

Share This Page