Mirena zetten na ervaringen lezen durf ik niet meer@!?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Dani84, 21 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook aan een spiraaltje, maar na alle ervaringen die ik heb gelezen durf ik het ook niet meer.
    Had eerder veel last van de bijwerkingen van de pil en bij de nuvaring was ik steeds veel te vroeg ongesteld.
    Ja, wat nu?
    Maar eens lang de huisarts

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de gyn. Dat ik door alle ervaringen wat ik gelezen heb toch mn bedenkingen had.
    Hij zegt ik hoor alleen maar positieve ervsringen. Hij zegt alle slechte komen op i net maar de goede bijna niet ;)

We hebben het over andere methodes gehad maar dat is niet echt wat, zijn advies minimaal 3 mnd proberen je kunt dan iets licht bloed verlies tussendoor hebben, en wat buikpijn in die 3 maanden en daarna moet het goed zijn.
    Hij zei ook dat hij bij het zetten gelijk controleerd of ie goed zit en na 6 weken ong nog een keer als die dan nog goed zit is de kans nihil dat ie uitzakt / valt.

Ik laat de mirena volgende week vrijdag zetten, moet alleen helaas bij een andere gyn omdat hij er niet is en dat eind van mn menstruatie is.. :)
    wou het toch ff delen voor de andere tweiffelaars ;)en jullie reacties :)

3. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Je Gyn heeft wel gelijk, natuurlijk komen alleen de negatieve ervaringen op internet te staan!

Ik had ook 4 maanden negatieve ervaringen, maar het gaat nu goed sinds een maand!
    Ik had gewoon een menstruatie met mijn spiraaltje en daaromheen licht bloedverlies.
    Vorige week zou ik mijn menstruatie hebben. Ik heb enkel 4 dagen een beetje bloedverlies gehad.
    Bij mij heeft het dus 4 maanden geduurd voordat mijn lichaam er aan gewend was. Het is even doorbikkelen dus, maar als het zo blijft als het nu is ben ik zeer tevreden!
    En dat nu terwijl ik een maand geleden op het punt stond om 'm er uit te halen.

Succes volgende week!

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dankjewel dus jij zegt als het na 3 mnd niet gaat liefst toch nog een extra maandje aanzien! ;) ga het meenemen :p

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik zou het ook langer aan zien dan 3 maanden.
    Ik had geen bloedverlies meer tijdens de mirena maar mijn hele lichaam kwam in opstand.
    En heb hele erge gewrichtsklachten gehad.
    Een paar dagen nadat de mirena eruit was gehaald waren al mijn klachten weg. Voor mij dus geen mirena meer. Maar over het algemeen hoor ik toch wel heel vaak positieve geluiden over de mirena hoor.
    Succes in ieder geval. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het plaatsen veel minder erg vond dan eruit halen. Maar ja ieder zijn eigen natuurlijk.

6. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Ik had het tot een half jaar aangezien en als het dan nog zo dramatisch was, dan ging ie er echt uit!

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier ook een positieve ervaring hoor.

1x per 3 maand ongeveer ongi en geen krampen/tussenbloedingen niks.
    Mijn huid is stukken opgeknapt ook,heb geen last meer van acne op een klein plekje/puistje afentoe na dan.
    Heb ook van het zetten amper iets gevoeld en hij zit goed.
    Het enige wat ik merk is dan mijn baarmoedermond net voor een menstruatie iets sneller gevoelig word maar verder vraag ik me af waarom ik dit nooit eerder heb overwogen eigenlijk.

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Oja heb iets van 1 week lichte krampjes gehad na het zetten die tot 2 maanden na het zetten soms opkwamen zetten maar daar heb ik het ook mee gehad.
    Hij zit nu iets van 8 maanden en wil hem binnenkort wel ff laten checken bij de ha gewoon omdat ik 1x per jaar een vaste controlle wil of hij er nog wel zit

9. Koon

Koon Niet meer actief

Kan altijd, net als dat de Mirena niet kan werken.
    Ik ken mensen die hem verloren zijn, waar hij is gaan 'rondzwerven' in de baarmoeder (ja, echt serieus haha).
    Er is geen een AC 100% betrouwbaar.
    Ja, celibatair gaan leven ;)

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hahaa idd je weet maar nooit .. ;)

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hier ook helaas een negatieve ervaring met de Mirena.
    Bij de huisarts laten plaatsen. Was pijnlijk maar te doen.
    Toen zes weken flink bloeden en buikpijn. Kon niet meer sporten.
    Net als een andere reactie had ik gewrichtspijnen en soms zelfs persdrang alsof mijn lijf het er uit wilde halen.
    Toen heb ik besloten hem eruit te laten halen en ben ik overgegaan op de Nuvaring.
    Nu zijn we bezig voor kindje drie en na de bevalling gaat manlief een knoop laten leggen..

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ieder lichaam is anders en ieder lichaam reageert anders.

Ik heb vanochtend de Mirena laten zetten door de huisarts, zag er wel tegenop hoor door al die spookverhalen ;). Van tevoren 2 pcm (ivm bv) geslikt. Het is me echt zó meegevallen! Ok echt prettig was dat gefrut niet, voelen van de ligging van de baarmoeder en meten van de baarmoedermond was gevoelig en klemmetje op de baarmoedermond was even 1 pijnlijke seconde maar het plaatsen van de Mirena heb ik niets van gevoeld en ook daarna geen krampje niks! Nu een heel klein beetje buikpijn maar het stelt echt niets voor. Hopelijk blijft het zo. Ik heb hem trouwens laten zetten tijdens mijn menstruatie.

Deel Deze Pagina