Hallo, Ik ben afgelopen maand gestopt met de Pil. Dat komt omdat mijn menstruatie een beetje raar was, dus dacht ik om een maandje niet te slikken. Alleen hebben wij besloten 3 oktober naar Spanje te gaan. En ik moet 5 oktober ongesteld worden. Alleen wil ik dit uitstellen omdat ik niet ongesteld wil worden op vakantie. Dus mijn vraag is KAN IK VANDAAG BEGINNEN MET DE PIL! Blijft mijn menstruatie dan weg? Gr. Chaimaa
Oh, hoe was dat ook alweer? Moet je niet beginnen met de pil op het moment dat je net ongesteld bent geweest? Als dat zo is, zou je eventueel nog nu kunnen beginnen (als zijnde na je vorige menstruatie). Het staat ook in de bijsluiter van je pil (tenminste, bij mij stond dat er) en de assistente van de dokter kan je ook altijd helpen!
Ff aan je huisarts vragen zou ik zeggen, want ik weet niet of het echt kwaad kan om later te beginnen..
Ja, ga zometeen ff de huisarts bellen. Het zou echt fijn zijn als ik het kan uitstellen....heb echt geen zin om ongesteld te worden als ik op vakantie ben..
Kwaad kan het sowieso niet, tenminste: ik neem niet aan dat er kans is dat je zwanger bent (en dan nog zal het niet echt kwaad kunnen). Maar of het gaat helpen om je menstruatie nog tegen te houden? Geen idee eigenlijk... Ik denk dat de kans groot is dat je toch ongesteld zult worden: je ei komt er aan en omdat er geen bevruchting plaatsvindt, gaat je lijf toch het baarmoederslijmvlies afstoten. Ben bang dat je dit nu niet meer kunt stoppen. Al kan het bloedverlies wel minder sterk worden. Bedenk nu ook dat het maar de vraag is of je menstruatie komt op de dag dat jij 'm verwacht... veel vrouwen zijn nogal onregelmatig nadat ze stoppen met de pil. Was bij mij niet het geval, ik kreeg gelijk een cyclus van 28-29 dagen, maar er zijn er velen bij wie dat niet zo is. Uiteindelijk heb je denk ik niet zo veel hieraan.... Heb je de HA al gebeld? Ben wel benieuwd wat die zegt.
Je kunt gewoon vandaag de pil gaan slikken, dat kan geen enkel kwaad. Je slikt dan gewoon door totdat je terug bent van vakantie. Het enige nadeel kan zijn, omdat je eerst was gestopt met de pil, dat je lichaam weer moet wennen en je daardoor last krijgt van onttrekkingsbloedingen. Ik heb dit zelf ook wel eens op deze manier gedaan, maar daar gelukkig geen last van gehad, dus fijne vakantie!
Ik heb de assistente van onze huisarts gesproken en die zegt dat het beste is om te wachten met het slikken tot mijn eerste dag van mijn menstruatie! Dus heb gesprobeerd om haar duidelijk te maken dat ik juist wil voorkomen dat ik ongesteld word....Maar goed ze draaide er hele tijd om heen dus heb niet echt een duidelijk antwoord gekregen.... Maar ben toch begonnen met slikken....ben benieuwd..ik hoop echt dat ik niet onttrekkingsbloedingen krijg.... Als ik terug ben van vakantie dan laat ik het weten hoe het is gegaan... Tot snel
@chaimaa: het mocht van mijn gyneacoloog, ik ga er maar vanuit dat die er meer verstand van heeft dan de dokterssassistente. Ik hoop ook dat je geen ontrekkingsbloeding krijgt en dat je lekker van je vakantie kunt genieten.
ik heb het regelmatig gedaan hoor en je kan er idd gewoon je ongesteldheid mee uitstellen. Ik had daarna gewoon weer een normale cyclus. Ieder lichaam reageert er natuurlijk wel anders op, dus blijft even afwachten of jij er geen bloeding door heen krijgt. Kwaad kan het iig niet.
Hallooooo Ben weer terug van vakantie! Het was weer heerlijk. Was gelukkig niet te koud en niet te warm. Barcelona is echt een te gekke stad. EN HEB GELUKKIG GEEN ONTREKKINGSBLOEDINGEN GEHAD YEPPIEEEEE. Iedereen bedankt voor jullie reacties!
mijn dokter gaf me vroeger voor dit soort dingen altijd speciale pillen. die moet je dan 3 keer per dag slikken en dan word je sowieso niet ongesteld, alleen helpt het niet als anti conceptie.