Als je alle pil klachten zat bent, wat is dan een goed alternatief?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Pipske, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipske

Pipske Niet meer actief

Ik ben sinds enkele weken weer aan de pil (microgynon 30), en heb meteen weer last van hoofdpijnen, stemmingswisselingen vice versa...
    Tijdens m'n zwangerschap en na de bevalling totaal geen last van gehad. Ik heb i.v.m. veel hoofdpijnklachten al verschillende pillen geprobeerd en zelf de Nuvaring gehad, maar helaas zonder positief resultaat. Is het Mirena spiraal dan misschien toch het beste alternatief?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik gebruik al jaren geen pil meer maar ik heb deze ook gehad

ik heb ook bijna dagelijks hooft pijn en blijk nu te hoge bloeddruk te hebben

drink je wel genoeg? kan oorzaak zijn
    bloeddruk kan oorzaak zijn

zins ik een bril heb heb ik midder hooft pijn

en beter op mijn drink gedrag let gaat het beter

verder kan ik je helaas niet helpen

succes

3. Trees

Trees Niet meer actief

Je kan Mirena proberen, maar als je echt hormonenvrij wilt zijn dan zijn de enige opties een koperspiraal, persona of een condoom.

Zelf was ik erg tevreden over het koperspiraal (ik kon ook erg slecht tegen de hormonen). De persona lijkt me overigens wel wat, maar daar heb ik geen ervaring mee.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij gebruiken condooms en ik vind het een ellende, maar het is niets vergeleken bij die hormonenzooi. Het is fijn dat de pil er is maar niet voor mij.

5. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Ik ben die pil klachten ook zat dus ik ben ook een beetje aan het rond informeren wat dan een betere oplossing kan zijn, ik had al een topic geopend over de ervaringen met de nuvraring maar daar worden dezelfde klachten genoemd als die ik nu ook heb met de pil.

Ik ben nu met de laatste week van mijn strip bezig en dan ga ik eerst even kijken hoe het ook al weer is zonder al die hormonen in mijn lijf en dan moet het wel weer met condooms.

6. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Als je echt hormoonvrij wilt, zijn je mogelijkheden een stuk minder. Een koperspiraal is misschien iets, die be-invloed je cyclus niet, wel kun je wat heftiger bloedverlies hebben (hoeft niet). Een koperspiraal is behoorlijk veilig, in tegenstelling tot een persona of condoom.
    Een mirenaspiraal bevat wel wat hormonen maar veel minder dan de pil en ook maar 1 soort, in plaats van 2 soorten zoals de microgynon (en de meeste andere pillen). Dit spiraal heeft als "bijwerking" dat je menstruaties veel minder kunnen worden. Het is nog wat veiliger dan het koperspiraal.

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb om dezelfde redenen ook de Mirena spiraal genomen..
    En ik heb bijna geen hoofdpijn meer (tenminste niet van mijn cyclus maar gewoon wel es normale hoofdpijn), mijn libido komt langzaam terug en ook mijn humeur is erop vooruit gegaan volgens hubbie!

Deel Deze Pagina