Ik moet morgen middag de mirena spiraal laten plaatsten bij de ha, pfff vind t wel spannend hoor.... Weet iemand of het gelijk veilig is? Of duurt dit ook even net zoals bij de pil?
Heb hem vorige week laten plaatsen. Vond het ook wel spannend, maar ik voelde er bijna niks van. Hij zat er al in voor ik erg in had Na een week ben je beschermd. succes!
Ik vond het ook doodeng, maar van het plaatsen voelde ik bijna niks! De gyn zei tegen mij dat ik meteen veilig was, maar dat kwam denk ik door dat de Mirena geplaatst werd toen ik ongesteld was...
Mij hebben ze gezegd dat hij niet direct veilig was. Moet nog terug komen op controle en dan gaan ze kijken of die goed zit. En als die dan goed zit dan is die veilig.
Oké bedankt allemaal. Pff ben echt zenuwachtig joh, hoop dat t bij mij ook niet zoveel pijn zal doen....
Nou hij zit erin hoor haha voelde er bijna niks van! Weet iemand of je gelijk tampons mag gebruiken? Wat vloei wel.
Bij mij werd ook gezegd pas met de controle veilig. In principe is de mirena wel gelijk veilig, alleen als ie niet goed geplaatst is of je verliest m dan wordt het natuurlijk een ander verhaal , dus vandaar dat ze zeggen pas na de controle. Tampons mocht ik ook pas gebruiken bij de volgende menstruatie, dus niet voor het bloeden na de plaatsing. Ik heb in totaal 3 maanden met inlegkruisjes gelopen pfff.
De volgende keer kan je ze gewoon weer gebruiken. Succes Heb je nog ergens last van buikpijn, pijn in je benen? Ik kon de eerste week niet normaal zitten werd er gek van.
Nou heb wel buikpijn ja, ongi pijn, maar dan ff erger....en vloei een beetje maar niet heel veel ofzo... over 6 weken krijg ik een echo om te kijken of ie goed zit! Vind t wel netjes, want heb m bij mn ha laten plaatsen en hoorde van meerdere ja je moet t in het zh doen joh, krijg je gelijk een echo...
he meiden ik krijg ook een mirena ivm endometriose maar ik wil van jullie graag weten of jullie hem zelf hebben moeten betalen. ik dus wel , omdat hij door de gynacoloog geplaatst wordt , dit ivm een vleesboom als de ha hem plaatst krijg ik hem wel vergoed en nu dus niet omdat de gynacoloog het doet zo 140 euro lichter spinnekop
Ja, het gaat wel van je eigen risico af, maar als je dat al op hebt gemaakt, wordt het via de ha wel vergoed. Ik was dus ook 140 euro kwijt maar wel door de ha geplaatst.
Ik kreeg 50,= van de 140,= terug van de Menzis. Ligt misschien aan je pakket. Bij mij is deze ook geplaatst door de ha.
Ik heb hem gister laten plaatsen door de ha, moet de factuur nog opsturen het schijnt eraan te liggen hoe je verzekerd bent of je verzekering hem betaald. Ik hoef niet terug te komen om te kijken of hij goed zit...
dat is dus het probleem ik moet ! naar de gynacoloog om hem te plaatsen en dan wordt het dus niet vergoed ik heb de verzekering er ook al over gebeld en dat is dus hun verhaal het scheelt natuurlijk dat hij 5 jaar kan blijven zitten ik stuur de rekening op en ik zie wel bedankt voor jullie reacties spinnekop
Spinnekop: bij mij moest ie ook door de gyn geplaatst worden (ivm pco) en kreeg hem helemaal vergoed van de verzekering. Dus gewoon net doen of je gek bent en de rekening indienen.