Iemand ervaring met de Femcap? Kwam dit tegen op internet, ziet er wel redelijk makkelijk uit. Dat gekloot met condooms is ook niet altijd wat en ik wil niet aan de pil. Wat gebruiken jullie als anticonceptie? Groetjes Knijn.
Heb zelf een Mirena laten zetten, 8,5 week na de bevalling. Wilde niet weer aan de pil (en was bang die te vergeten) en zat met de BV.. Tja, zo'n pessarium achtig ding... 't Zou echt niks voor mij zijn, lijkt me te onhandig, je moet er aan denken om 'm in te doen voor de sex, maar em ook binnen 24 uur weer verwijderen. En je moet zoiets wel gebruiken met een zaaddodend middel, anders lijkt 't me echt helemaal niet betrouwbaar. Ik zou een keer overleggen met de gyn of anders misschien de HA? Ik wilde in eerste instantie ook geen mirena, leek me maar niks. Maar op advies van m'n gyn toch eentje laten zetten, en weet nu al dat ik na een eventuele volgende zwangerschap en bevalling weer een mirena wil. Het plaatsen duurde nog geen minuut, niks van gevoeld. Sindsdien geen menstruaties meer, nergens last van. 2x per maand een beetje buikpijn en spotting (volgens mij rond m'n eisprong en wat normaal een menstruatie zou moeten zijn), maar verder vind ik 't echt helemaal geweldig! Het is echt heel lastig om een goede anticonceptie te vinden, vond ik wel tenminste.. Succes!
Bedankt voor je reactie Saz! Mirena vind ik eigenlijk ook niks en wil ook niet aan de pil. Wat je zegt; lastig hoor! Verder niemand? Gebruikt dan niemand anticonceptie?
Ik had na de bevalling van mijn tweeling een mirena laten plaatsen deze heb ik er na 2 jaar weer uit laten halen omdat ik veel bijwerkingen ervan kreeg zoals depressie. Moodsqwings rugklachten noem het op ik had het Komt vaak voor hoor 2 vriendinnen van mij hebben om diezelfde reden ook hun mirena eruit laten halen bij 1 vriendin zat ie zelfs helemaal verkeerd die kreeg zoveel pijn in haarr buik bleek dat ie ook nog een in haar buikwand vast zat en is dus chirugisch verwijderd ik raad dat stomme ding dus echt niet aan Daarna ben ik aan de pil gegaan microgynon 30 deze slikte ik eigenlijk altijd al nooit last mee gehad tot ik steeds het gevoel kreeg zwanger te zijn nu ook op dit moment Ik weet dat ik geen kids meer wil heb er al 4 tis wel genoeg zo dus ik zit sterk aan sterilisatie te denken