Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Roes, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    @Athina; Bedankt. Jij had hem vandaag laten zetten las ik, ik hoop voor je dat het je goed bevalt dan is het bedrag idd prima. Ik denk toch ook wel dat ik hem ga nemen, ik wil gewoon zo weinig mogelijk hormonen in mijn lichaam en de vk heeft me aangeraden dan de mirena te nemen.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    maar de mirena is juist een hormoonspiraal????????

Zou je dan niet voor een koperspiraal gaan?

3. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Daar heeft ze het niet over gehad, ze gaf aan dat een mirena spiraal alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Misschien tegen die tijd ook maar even eerst met de huisarts overleggen of een koperspiraal dan niet beter is.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja ok dat klopt ook wel, een ha weet ook wel waar die het over heeft.
    Maar of die hormonen nou via je mond binnenkomen of plaatselijk worden afgegeven...Het effect blijft hetzelfde

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb hem vorige week na 2,5 jaar laten verwijderen.
    De eerste 6 maanden heb ik behoorlijk gevloeid en ook voor langere periodes.
    Daarna helemaal geen menstruatie/spotting meer.
    Maar achteraf gezien wel een heleboel lichamelijke klachten die van de mirena kunnen komen.
    Bijv: pijnlijke borsten, laag libido, gewichtstoename, onverklaarbare buikpijn, héél veel vocht vasthouden, berg(veteczeem), jeuk, héél explosief kunnen reageren op iets. En sowieso behoorlijke ups en downs geestelijk gezien.
    Ik ben blij dat hij eruit is. Zal best even duren voor mijn lijf weer helemaal zichzelf is, maar voor mij geen hormonen meer.
    Gekke was dat mijn huisarts totaal NIET verbaasd was over de bijwerkingen. Komt vrij veel voor.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mirena geeft veel minder hormonen af dan bv een pil + het is een constante afgifte van hormonen, in tegenstelling tot de pil, waarbij je in principe toch 1 stopweek hebt.

Vandaar dat het effect dus anders zou zijn.

Koperspiraal wordt haast niet meer gezet, vanwege de nadeligheid: Meer en zwaarder vloeien met name.

Deel Deze Pagina