Hoi meiden, Gelukkig heb ik nog even de tijd, maar over een maand of 6 moet ik bevallen van ons tweede kleintje, en ik zit nu al te dubben over de anticonceptie! We weten nog niet zeker of er wel of geen 3e kindje mag komen, dus sterilisatie is voorlopig nog geen optie. We willen eerst heel zeker van onze zaak zijn voor we zoiets kiezen. Anticonceptie met hormonen is ook geen optie, ik krijg er veel klachten van. Ben jaren aan de pil geweest en heb na de bevalling een poos een mirena gehad, maar het moet nu dus iets zonder hormonen zijn. Waardoor er dus niet zoveel over blijft! De opties die wij nu nog kunnen bedenken: - koperspiraal (gewone of gynefix), nadeel is dat ik bij de mirena ook erg veel last heb gehad van buik en rugpijn, wat echt door de spiraal kwam. Ben dus bang dat dat bij een koperspiraal net zo gaat zijn. - condooms, maar vriend heeft hier een gruwelijke hekel aan (dusdanig erg dat hij na 2 keer sexen met condooms vond dat we wel voor een tweede konden gaan, terwijl we daar eigenlijk nog een jaar mee wilden wachten ) -vrouwencondoom lijkt mij eigenlijk weer niks - pessarium idem. Sex moet gepland worden omdat je dat ding in moet doen en klooien met zaaddodende pasta enzo? - ladycomp, maar weet niet of dit betrouwbaar is bij een onregelmatige cyclus? - algehele onthouding, maar of dit nou zo goed is voor onze relatie? Weten jullie nog andere manieren/opties van anticonceptie ZONDER hormonen? Wil het binnenkort ook even met de gyn bespreken, maar wil eerst graag alle opties zelf even doornemen met vriend..
Hahaha die mannen toch met hun condooms! Morgen gaat mijn spiraal er ook uit vanwege de vele klachten die ik heb, dus zit eigenlijk in dezelfde situatie (maar dan zonder kids ) heb je op deze website al gekeken? Anticonceptie.nl - Home En de Nuvaring? vind je dat niks?
Hier het zelfde probleem Wij gaan voor de ladycomp ook al is hij erg duur mijn verzekering vergoed de helft. En hij schijnt ook met onregelmatige cyclussen betrouwbaar te zijn! Hij is 99,3 procent betrouwbaar! Succes!
Bops, nuvaring is ook met hormonen, die zogenaamd (net als mirena) alleen bij je baarmoeder komen. Mirena had ik onwijs veel last van, dus is ook niet echt een optie. Manoe, ja, ladycomp zat ik ook al aan te denken, of de persona. Maar weet dus niet of zoiets wel betrouwbaar is als je erg onregelmatige cycli hebt.. (wisselt bij mij tussen 27 en 85 dagen).
Ladycomp lijkt mij persoonlijk heel fijn, bij mij vergoed de verzekering ook een deel. Maar ik weet niet of je borstvoeding wil gaan geven? dan is ie niet betrouwbaar (je moet minimaal 5 uur achter elkaar slapen elke nacht wil dat ding betrouwbaar zijn dacht ik, staat op de site). Trouwens, dat is sowieso de eerste maanden vaak wat lastig met een pasgeboren baby. Ik lees mee, condooms vind ik ook vreselijk. Koperspiraal lijkt mij ook niet erg prettig....Bij ons wordt het denk ik de eerste maanden toch maar weer rubber....ook ivm borstvoeding
Ja, ik wil wel weer borstvoeding gaan geven. Heb de vorige keer 8,5 week na de bevalling de mirena laten plaatsen, omdat dit wel kon tijdens de bv, maar gezien dat me niet bevallen is.. Hmm.. Had nog niet gelezen dat de ladycomp niet betrouwbaar was icm borstvoeding geven... Ben bang dat we dan de eerste tijd hier ook vast zitten aan rubbertjes. Zal vriendlief blij mee zijn