PCOS: anticonceptie na bevalling?

Discussion in 'Anticonceptie' started by lynn123, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lynn123

lynn123 Lid

Jun 1, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 36 jaar, PCOS is vastgesteld nadat ik na 20 jaar pilgebruik geen eisprong bleek te hebben. (helemáál geen eisprong dus werd niet ongesteld). Dmv Puregon toch zwanger geraakt :) en ben nu 24 weken onderweg.

Nu vroeg een vriendin mij gister of ik na de bevalling dan nog wel anticonceptie nodig heb. Niet zozeer om niet zwanger te worden maar om de reden dat je een verhoogde kans schijnt te hebben op kanker als je niet eens in de zoveel tijd menstrueert.
    Als het ons gegund is zou ik graag nog wel een tweede kindje willen en gezien mijn leeftijd wil ik daar ook niet al te lang mee wachten. Het gaat dus om een periode van ongeveer max 1,5 jaar dat ik dan waarschijnlijk niet ongesteld ben. (mits de puregon daarna weer rap aanslaat)

Mijn vraag is:

1: hoelang kun je zonder problemen je menstruatie overslaan voordat het schadelijk wordt?
    en 2: zijn er hier vrouwen met PCOS zonder eisprong, die na hun zwangerschap ineens wel zonder hormoonstimulatie eisprongen kregen? Regelmatig/ onregelmatig?

alle info is welkom

Dank!

Lynn

2. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    Ik heb ook PCOS en mij werd gezegd dat ik in ieder geval elke 6 maand een bloeding moet krijgen om de boel schoon te maken. Ik gebruik nu de pil en die slik ik dan een half jaar door. Ik slik de Microgynon 30, maar wil eigenlijk vragen of ik een lagere dosering kan nemen omdat ik ook geen eisprong heb van mezelf.
    Ik heb nog nooit een eigen eisprong gehad en ook na de zwangerschappen is mijn PCOS niet verbeterd.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hi,

Ik heb bovengenoemde vraag ook aan de gynaecoloog gesteld. Hij gaf aan dat als ik 2 - 4 keer per jaar zou menstrueren, ik geen verhoogde kans heb op kanker. Mocht de bloeding niet vanzelf komen, dan moet die opgewekt worden.
    Ik heb destijds Duphaston gebruikt om mijn menstruatie op te wekken.

Mijn 'eigen' menstruaties duren meestal maar 1 dag en zijn niet overtuigend een menstruatie te noemen. Sporadisch wel.

4. lynn123

lynn123 Lid

Jun 1, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt dames, voor jullie snelle reactie!

Is er verder nog iemand waarbij de PCOS wel verbeterde na de zwangerschap?:(

Share This Page