Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Saja87, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Gisteren laten plaatsen en wat bloedverlies gehad. Nu helemaal niks meer. Binnenkort maar testen met mijn man ;)

2. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    8mnd in het bezit geweest van zo'n spiraal. Plaatsen was bij mij pijnlijk. Bij de na-controle zat deze goed. Na 8mnd steeds non-stop rommelen met bloed verlies, steken bij hurken en steken bij vrijen toch maar besloten om hem destijds te verwijderen. Gyn zei toen dat ik er blijkbaar toch niet tegen kon. Was er echt klaar mee!

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

Bij mijn eerste mirena dus niet die zweefde heb ik 6 maanden bloedverlies gehad en verwijderd.

4. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb hem in augustus laten zetten en ook 2,5 maand bloedverlies gehad. Wel erg weinig maar het was er wel. En ineens was het gelukkig over! Geduld hebben dus..

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hoop het want ding bevalt me wel!!

Alleen dit maakt het wat minder haha

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik wil nog niet juichen..

Maar ben t hele weekend al bloedvrij lol :D

7. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Ik heb hem begin oktober laten zetten en heb meer dagen wel bloedverlies gehad als niet.. Af en toe zitten er een paar bloedvrije dagen tussen maar voor de rest ben ik zo ongeveer non stop ongesteld. Hoop dat het snel voorbij is:)

8. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Ik heb hem in april laten zetten, hierna tot sept weinig tot geen klachten gehad. Maar toen begon de ellende.
    Vanaf sept vloei ik elke 2 weken en dan ook een week lang. Er is geen pijl aan op te trekken, ik voel mij dan ook niet lekker, steken in schaamstreek. Maar wordt er vooral ook humeurig van. Het is ook niet een klein beetje vloeien maar echt behoorlijk, waardoor ik mij ook licht in mijn hoofd voel. Huisarts zei begin okt er meestal een jaar voor staat ze heeft toen ook mijn Hb laten checken maar deze was goed gelukkig.
    Maar heb vandaag besloten (samen met mijn man) dat ik er klaar mee ben, volgende week gaat ie eruit en dan voorlopig geen hormonen meer in mijn lijf. Eerst maar mijn cyclus zijn gang laten gaan.

9. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Wel 5 maanden licht bloedverlies gehad. Wel, niet, wel, niet, wel, niet.. Wat baalde ik! Ook al vast het niet veel. Daarna eerste jaar gewone cyclussen gehad, daarna nauwelijks/niks meer.

Nu is 'ie er net uit. :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier wil de ha er ook een bij mij laten plaatsen als de minipil goed resultaat geeft betreffende mijn migraine. Maar ik zie er echt niet naar uit! Gewoon al het idee dat je zelf geen controle meer hebt over je eigen lijf...

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik ben nu toch al sinds vrijdag vrij van vloeien :D

*doet klein dansje*

Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben tot nu toe ( oké het bloed verlies in het begin na mja dat hoort erbij.. )

12. happy3

happy3 Niet meer actief

hier is de spotting ondertussen volledig gedaan, ik verwacht de komende jaren geen bloed meer te zien :) maar komen jullie ook zoveel kilo's aan ? Hier +3 kg sinds begin oktober :(

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben indd ook 4n kilo aangekomen sinds september.

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik heb hem sinds half augustus en heb ook nog geen dag zonder spotting gehad. Heb elke dag een inlegkruisje nodig als ik niet ongesteld ben. Als ik ongesteld werd, was het eerst zo erg dat maandverband vaak niet genoeg was (handig met een laag hb pfff) maar dat is nu wel onder controle. Heb nu lichte menstruatie, maar wel wat langer dan ik gewend ben.
    Ik ben verder ook wel tevreden over het effect (behalve het bloeden dan) en de huisarts had al gezegd dat het mogelijk was om eventueel een lichte pil erbij te gaan nemen om het tussendoor bloeden minder te maken... maar ja van twee kanten hormonen vind ik ook nog niet zo nodig. Heb mezelf daarom dus maar gewoon een jaar gegeven voordat ik daar eventueel over na ga denken

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oké dit was te vroeg gejuigd..

Inmiddels vloei ik alweer behoorlijk veel zeg maar gerust dat ik al 4 weken ongesteld ben.

Heb as woensdag een afspraak bij de HA en wil er dan de minipil een tijdje bij gebruiken om te kijken of het dat stopt.. Als het dan nog niet weg is gaat ie dr uit want word er nou knettergek van:x

16. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik heb ook veel klachten van de hormonen gehaald en vandaag een echo omdat ik toch wel veel buikpijn heb en veel vloei... bij de echo zagen ze een cyste in mijn eileider van 6 bij 7 cm, daar komen dus mijn klachten vandaan, gyn zei dat het vaker voorkomt dat je een cyste ontwikkeld bij een mirena... ik moet over 6 weken terugkomen, als hij dan niet weg is, dan hormoonkuur of hij word operatief verwijderd.

Bij mij is hij er dus uit ;)

17. Evientje

Evientje Niet meer actief

Misschien een rare vraag maar voelde de onttrekkingsbloeding ook echt als menstruatie? Ben vandaag begonnen met vloeien nadat ik hem vrijdag heb laten verwijderen. En heb weer extreme pijn onder in me buik, en in me rug en heupen. Had ik voor de eerste ook.

18. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @evientje ik heb ook extreme pijn bij het bloeden nu na het verwijderen... Echt zo dat ik niet overeind kom....

Dus hier wel extreme pijn, kan ook komen door de cyste, maar las dat vrouwen het vaker hebben na verwijdering mirena...

19. Evientje

Evientje Niet meer actief

Thnx... Ben ik in ieder geval wat gerust gesteld...
    Heb je trouwens iets gekregen voor die cyste of moet het echt helemaal vanzelf weg trekken?

20. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Over 6 weken terugkomen en als hij hetzelfde is of gorter is dan word hij operatief verwijderd .... Dus hij heeft 6 weken om weg te gaan,hopen !

Deel Deze Pagina