N.a.v. de klachten, beschreven in mijn vorige topic, ben ik naar de huisarts gegaan. Die twijfelde of het spiraal nog goed zat en heeft me doorverwezen voor een echo. Vanmorgen bleek dat het koperspiraal inderdaad weer verzakt was. De echoscopiste gaf aan dat een nieuw spiraal plaatsen geen optie is omdat dit al de tweede keer is dat een spiraal verzakt en mijn lichaam het dus gewoon niet verdraagt. Daar ben ik lekker mee want ik verdraag ook geen hormoonhoudende anticonceptiemiddelen en ben gevoelig voor latex... (tevens de reden dat ik op mijn 17e al een koperspiraal kreeg terwijl ze dat normaal niet doen bij vrouwen zonder kinderen). Dus, de gynefix zou de laatste reeele mogelijkheid zijn (op de stervensdure latexvrije condooms na) maar het idee van een vastgeknoopt ding in mijn baarmoederwand staat me niet aan. Misschien valt het allemaal mee maar ik vind het zo vervelend dat de bal blijkbaar bij mij ligt. Ik moet iets met anticonceptie doen en mijn vriend, tsja, die heeft daar weinig mee te maken (te jong voor sterilisatie en ooit zou ik toch nog graag een tweede kindje willen). Ik heb al zoveel geprobeerd en niks lijkt te werken. Ik ben het wel eens zat dat ik de risico's en klachten moet dragen. Iemand ervaring of tips?
Ik heb na m'n bevalling 2 keer een mirena gekregen, die tot 2 keer toe ook niet goed zat/uitgezakt. Gyn begon over implanon, maar die mag ik niet omdat ik trombose heb gehad. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de gynefix. Plaatsen is (vond ik) wat pittiger dan het plaatsen van de mirena. Verder heb ik er tot nu toe nog geen last van gehad. Hij is bij mij 26 november geplaatst, tot nu toe 1 keer ongesteld geworden en moet woensdag op controle om te kijken of hij helemaal goed zit. Tot die controle hebben we wel nog condooms moeten gebruiken
Ik heb na de bevalling eerst terug de pil gehad (verschillende) aangezien ik er niet goed op bleef reageren gegaan voor een mirena. (Koperspiraal had ik geen vertrouwen in, ben een kindje van een koperspiraal, nooit ongewenst gevoeld overigens). Ook op de mirena blijk ik niet goed te reageren, dus deze is afgelopen vrijdag verwijderd. Mijn lichaam heeft alleen zoveel te verwerken gekregen dat ik niet zwanger mag worden. Aangezien de gyn hormonen geen optie vind, ik ook niet, en ik een latex allergie heb nu toch de latexvrije condooms maar aangeschaft al is het maar voor de eerste periode tot mijn lichaam wat hersteld is. Heb via Google een adres gevonden waar ik ze nu bestel en hoop dat ik daar geen last van heb. (Ik kreeg er ook standaard blaasontsteking bij) en dat hoeft weer niet perse aan de latex te liggen. Ben benieuwd. Anders wordt het toch maar gokken op cyclus testen. Gyn wilde niet aan de gynefix bij mij, vond hij niet verantwoord?! Ik vermoed vanwege het herstellen van mijn lichaam.