Het is voor mij een hele poos terug, maar toen ik heb hem laten plaatsen (inmiddels ook al laaaaang er weer uit), heb ik 6 maanden gedoe gehad. Hierna verdween het en ben ik 4,5 jaar niet ongesteld geweest. Toen dat ding eruit ging binnen een paar dagen ongesteld (en ik dus snel naar de winkel want kon niks aan maandverband / tampons meer vinden haha). Ik hoor van veel mensen dat ze blijven emmeren met dat ding en die laten hem vervolgens eruit halen, wat ik ook wel snap hoor. Ik had vooral veel buikpijn, zeker 10 dagen in de maand het gevoel wat je normaal op de eerste dag van je menstruatie hebt en dan even heftiger. Alsof het lichaam probeerde dat ding eruit te werken. Ik ga nu al een poos pilloos door het leven, ik heb de nuvaring gehad, daar was ik wel tevreden over. De prikpil kreeg ik hele nare acne van. De pil zelf werd ik beroerd van, dus die gebruik ik sowieso niet meer.
Mijn mirena zit er nu ruim anderhalf jaar in en ik vind het ideaal! De eerste 2 maanden waren lastig, veel krampen en bloedverlies. Daarna geen druppel bloed meer gezien en geen kramp meer gehad, nooit! In 2019 (oh dat klinkt nog ver weg!) moet deze er weer uit en zoals ik er nu over denk laat ik meteen weer een nieuwe plaatsen. Het bevalt me wel!
Ik heb hem 4 jaar gehad en vond het geweldig!! Inderdaad zijn de eerste maanden even wat minder, maar daar stond voor mij 4 jaar zonder menstruatie tegenover: hemels!!! Ik zag er zo tegenop om weer ongesteld te worden toen hij verwijderd werd, maar die menstruatie is nooit gekomen, ik was direct zwanger 😊 Ook een voordeel, je hoeft niet te ontspiralen. Als ik dat ontpillen soms voorbij zie komen hier...