Mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Cupcake01, 17 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Hier had ik er al 3 en met huidige vriend 1 zijn 1e hahaha. Hopelijk mag het snel lukken!
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Heb er geen pijn van gehad moet ik zeggen... had wel ibuprofen 2uur van te voren ingenomen.
     
  3. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    O ja dat schijnt wel te helpen. Ik heb daar paracetamol moeten nemen voor het plaatsen maar beter was als ik het thuis had gedaan. Maar goed die info kreeg ik niet.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ja, ik heb nu een (erg) regelmatige cyclus en een 'voorspelbare' menstruatie die ook iedere maand hetzelfde verloopt. PMS is er nog wel, maar veel minder dan met mirena.

    Kijk, ideaal is het niet, maar voor mij wel acceptabel (aangezien geheelonthouding ook niet mijn ding is, ha ha :D). Ik heb laatst het advies van huisarts gekregen om tijdens de eerste 3 dagen van menstruatie Aleve te slikken, daarmee zou bloedverlies iets minder zijn. Ga ik proberen :thumup:.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  5. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw

    Zolang je weet wanneer je het word kan je er inderdaad ook rekening mee houden dat is altijd fijn haha.
    Wat een goede tip! Dat ga ik ook maar opvolgen kijken of het werkt :D
     
  6. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ik heb de spiraal sinds 3 juni. Zo'n 3 weken dus. Het plaatsen viel gelukkig mee. Ik had van te voren pijnstilling ingenomen. Na het plaatsen heb ik wat bloedverlies gehad maar prima op te vangen met een inlegkruisje. Was meer spotting.

    Afgelopen 2 dagen voelde ik me zo ontzettend emotioneel, hoofdpijn en moe. Echt PMS.. maar ik zou het pas volgende week moeten worden. En ik had mn vaccinatie ook gehad en dacht dat het daardoor kwam. Vanmorgen veel bloedverlies, maar de lucht was wel geklaard in mn hoofd.. en ik denk dit dus nu mijn menstruatie moet zijn?

    Ik merk wel dat ik het lastig vind om de controle erover totaal kwijt te zijn..
    Gebruiken jullie trouwens wel gewoon tampons?
     
    Spectre vindt dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.016
    113
    Vrouw
    Tampons zitten bij mij niet lekker sinds de bevalling. Heb een lichte verzakking dus dat moet weer wat getraind worden.
    De spiraal zit er bij mij nu 3 weken in.. zo'n 2,5 week dagelijks wat gevloeid/ bruine afscheiding, maar sinds een paar dagen ben ik daar vanaf.
    Ben heel benieuwd hoe m'n cyclus gaat zijn, of en wanneer ik ongesteld ga worden. Dat vind ik indd ook wel rottig, dat ik daar geen controle meer over heb.
     
  8. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb de mirena vorig jaar eruit laten halen.
    Heb hem nu 2 keer gehad en nooit weer.

    Om de 2 a 3 weken bloedingen, hoofdpijn etc.
    Verder enorm veel last van de hormonen in de zin van stemmingswisselingen.

    Voor mij nooit weer en als iemand mij om een mening vraagt, ik raad hem af.
     

Deel Deze Pagina