Gestopt met pil: Allerlei klachten

Discussion in 'Anticonceptie' started by SushiLover123, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hallo allemaal,

Op vakantie heb ik mijn pilstrip afgemaakt. Na de vakantie zou ik aan een nieuwe moeten beginnen, maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik ben toen wel ongesteld geworden, maar na mijn ongesteldheid, voel ik me raar. Dit is overigen pas 1 week zo.

Allereerst is er dat gevoel wat ik altijd heb de dag voor ik ongesteld moet worden. Beetje raar gevoel in de onderbuik en vaginale streek en af en toe een klein buikkrampje. Daaraan merkte ik altijd dat ik ongesteld moest worden. Nou, dit gevoel heb ik nu dus al een week continu.

Verder merk ik dat ik ontzettend veel vloei. Laatst ook echt een enorme klodder wit slijm. Nu kan ik me nog wel herinneren dat toen ik nog niet aan de pil was, ik ook altijd al veel last had van witte vloed. Dus misschien dat dat nu terug is? Maar zo snel ook? Dat verbaast me een beetje.

Nu heb ik sinds 2 dagen ook enorm pijnlijke tepels. Ze zijn ook heel hard. Daardoor ben ik eigenlijk gaan googlen en kwam ik o.a. hier terecht. Ik heb gelezen dat pijnlijke tepels te maken kunnen hebben met een hormonale verandering. Ja, stoppen met de pil is inderdaad een grote verandering in je hormoonhuishouding :D Maar zwanger zijn natuurlijk ook! :confused:

Ik las net ook hier op het forum dat antibiotica ervoor kan zorgen dat je pil niet goed meer werkt. Ik heb in de week voor ik stopte met de pil nog wel een kuurtje gedaan. Ik heb geen seks gehad sinds ik gestopt ben. Misschien net nog één keer voor ik ongesteld werd, maar daarna ging mijn man weg, dus als ik zwanger ben, zou het van de week ervoor moeten zijn...

Ik maak me wel een beetje zorgen over het weer ongesteld worden. Ik ben destijds, zeker meer dan 13 jaar geleden, begonnen met de pil omdat ik zoveel last had als ik ongesteld was. Ik was heel lang en heel zwaar ongesteld en had altijd veel buik- en rugklachten. Zo erg dat ik er soms niet een van naar school kon. Krijg ik dat nu ook allemaal terug?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Oké, ik lees nu ergens anders wat dingetjes.... Kan het zijn dat dat vage gevoel in mijn onderbuik en die krampen en die klodder slijm mijn eisprong was? Dat is echt vaag. Heb ik nog nooit eerder gehad! :D Maar het werkt in ieder geval zoals het hoort dan :)

Maar die pijnlijke tepels... daar ben ik nog niet achter. Dus als daar iemand een antwoord op zou hebben....

3. sannie82

sannie82 Lid

Jul 15, 2008
    78
    0
    0
    Ben blij te lezen dat er meer meiden zijn die deze klachten hebben!
    ik ben ook na de vakantie gestopt met de pil ongesteld geworden en nu de eerste week zonder pil. Nu heb ik sinds gisteren van die krampen en het gevoel dat ik ongi moet worden.
    Was eigenlijk opzoek naar info op dit forum en kwam jouw verhaal tegen. Het is dus toch normaal "ontpillen" als ik het zo lees

4. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,435
    0
    0
    limburg
    hey dames

is volgens mij gewoon de ontpilling.. krampen, steken, zere borsten.. is allemaal tekens van de ontpilling.. je lichaam heeft tijd nodig om de pil eruit te werken.
    ik had nog meer verschijnselen: veel na de wc moeten, pukkeltjes en veel moe..

maar alles zijn ook verschijnselen van een zwangerschap.. dus das ook weer wat!

sterkte

Share This Page