Hallo, Ik weet dat deze vraag eigenlijk onder anticonceptie hoort, maar dat is volgens mij niet echt een veel gelezen onderdeel van het forum. Ik heb de laatste 10 jaar ontzettend getobd met mijn hormonen. Echt vreselijk. Van alles geprobeerd en sinds bijna 1,5 jaar ook aan de antidepressiva. Ging in eerste instantie wel wat beter, maar ik ben langzaam toch weer behoorlijk terug gevallen. Ik had de hormonen eigenlijk afgezworen, maar als laatste redmiddel heb ik twee weken geleden de prikpil laten zetten. Alle ellende lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik was echt altijd moe, hoe goed ik ook sliep en nu voel ik me topfit en zo blij. Het was 2,5 week in de maand drama, meer dan de helft van mijn leven. Zou dit het echt kunnen zijn? Ik ben zo benieuwd naar meer ervaringen. Groetjes An
Ik heb geen ervaring met de prikpil. Wel met allerlei andere anticonceptie. Ik had het minste last van allerlei hormonaal gezeur met de Implanon. Dat is een klein staafje wat in je bovenarm gezet word en 3 jaar blijft zitten. Zelfs mn menstruatie was weer helemaal normaal. En ik werd er niet depressief en a-seksueel van, zoals met de pil.
Ik gebruik nu 1,5 jaar de prikpil. Bevalt prima. Heb alleen last van hoofdpijn als het weer bijna tijd is voor een nieuwe prik. In het begin heb ik nog een keer of 3 lichte menstruatie gehad, daarna niet meer. Wat mij betreft is dat het grootste voordeel. Niet meer standaard elke maand hondsberoerd zijn, heerlijk.. Gebruikte altijd de Microgynon pil, die ik doorslikte. Werd dan gelukkig ook maar 2x per jaar ongesteld. Ook hiermee geen nare ervaringen. Maar omdat ik de prikpil gemakkelijker vind voor langere tijd, ben ik overgestapt.
Ik gebruik hem al heel lang en ben zeet tevreden. Ik word niet meer ongesteld en hoef mar 1x in de 3 maanden aan mijn anticonceptie te denken. De pil vergat ik nog wel eens