Beste dames, Dit is waarschijnlijk niet het goede forum om deze vraag te stellen, maar ik weet niet waar ik er anders mee heen moet, dus daarom vraag ik jullie om raad. Sinds juni 2016 heb ik een koperspiraal, en uit een echo die na 6 weken plaats vond weten we (mijn vriend en ik) dat die op dat moment goed zat. Sinds juni 2017 heb een regelmatige cyclus. Daarvoor was het onregelmatig door blaasjes op mijn eierstokken, maar de gynaecoloog gaf aan dat dat normaal is voor iemand van mijn leeftijd (22 jaar). Sinds afgelopen juni heb ik dus een regelmatige cyclus en daar was ik heel blij mee. 1 september heb ik voor het laatst gemenstrueerd (tot 8 september), en volgens mijn period tracker had ik 29 september weer ongesteld moeten worden. Zoals het nu lijkt ben ik 7 dagen overtijd. Diep vanbinnen heb ik de hoop op een zwangerschap, maar ik weet ergens dat het naïef is omdat ik een koperspiraal heb. Ik ben de laatste tijd veel moe, heb witte afscheiding en mijn borsten zijn gevoelig. Dus dat doet mij twijfelen. Dames, hebben jullie misschien goede raad voor mij? Lieve groet, Pipje
In ieder geval even een testje doen voor de zekerheid. Maar het kan natuurlijk gewoon een keer een wat langere cyclus zijn..
Ja, voor zekerheid een testje doen. Kans is klein, maar zeker niet nul. Als deze negatief is, dan zal je wel een keer een uitschieter hebben in je cyclus. Heb ik ook wel eens gehad. In een lange cyclus voel ik meestal veel meer 'kwaaltjes' dan normaal.
Wat schrikken zeg, hoop voor je dat het goed gaat! Ik zou testen en bij positieve test verwijzing vragen voor gyn, er kan een verhoogd risico zijn op een bbz en de verloskundige kan hier niet zoveel mee ( niet om je te laten schrikken hoor) Hier in hetzelfde schuitje, nog geen positieve test maar wel menstruatie afwachten, koperspiraal is er na bijna 3 jaar vanzelf 'uitgevallen'.. Gelukkig voelde ik het aankomen (draadjes lager), maar het is niet fijn dat je niet op aan kan van je anticonceptie!
Ik had al 2 weken last van gevoelige borsten (hou mijn menstruatie nooit bij) dus dacht laat ik voor de grap eens een test doen. En ja, zie mijn banner. Dus het kan! Wil je geen valse hoop geven natuurlijk. Haal en test en kijk wat eruit komt ik raad je wel aan, dat als je zwanger blijkt te zijn, je meteen een doorverwijzing vraagt voor een gynaecologe. Dit ivm verhoogde kans op bbz en ook verwijdering van spiraal wat meestal noodzakelijk is.
Ik hoop dat je al een test hebt gedaan. Ik heb nu een zoontje van 3 maanden. Die had ook even mijn koperspiraal gezelschap gehouden...