hoi damens na veel getwijfel en gepieker heb ik toch besloten om mijn verhaal toch neer te zetten, ik heb al eens een topic geopend over mijn probleem met de prikpil, namelijk dat mijn lichaam nu nog steeds helemaal in de war is. en die heb ik laten sluiten omdat ik dacht laat allemaal maar zitten het komt wel... hier mijn verhaal 8 Oktober 2007 kreeg ik mijn laaste prikpil toegedient, dus ik moest hem 8 januari weer maar dat ik heb niet gedaan omdat ik geen goed gevoel erover had om daarmee door te gaan. Mijn huisarts zei dan zet ik je weer aan micronon 30 ik vondt dat oke en ik moest wachten tot me eerst volgende menstuatie omdat ik 8 oktober me laaste prikpil had kon ik volgens mijn huisarts naar een maand ongeveer ongesteld worden en dan aan de "gewone"pil beginnen, in die tussen tijd hebben mijn vriend en ik een paar x onveilig gevreen, maar hij is niet om zo even te zeggen in me klaar gekomen, dit was een paar x gebeurt en hebben vervolgens met condoom gevreen. ik werd maar niet ongesteld en had mijn huisarts gebeld om te vertellen dat mijn menstuatie nog niet was gekomen en of ik nu gewoon aan de pil kon beginnen omdat mijn vriend ik het beetje moeilijk vonden om steeds een condoom te gebruiken, hij zei dat ik dan gewoon kon beginnen. en dat ik dan in me stopweek gewoon weer ongesteld zou zijn. niet dus ik zit nu in me stopweek en ik ben 4 dagen overtijd, ik snap er nu helemaal niks meer van ik heb toen we onveilig hadden gevreen een zwangerschap test gedaan en die was negatief, ik durf nu niet meer een test te doen en door me hoofd speelt nu: heb ik te vroeg getest? nu ben ik wel overtijd zou ik nu kunnen testen? neej ik ben niet zwanger komt gewoon omdat de prikpil me voor de gek houdt en ga zo maar door. ik ben al een x in het verleden even gestopt met de prikpil en werd 2 weken later netjes ongesteld. ik snap er helemaal niks meer van en ik wil liever niet weer mijn huisarts bellen bang dat hij denkt poehh heb je der weer hoor, en bang dat ie me de vekeerde informatie geeft waar ik niks aan heb. ik weet dat het heel lang kan duren voordat je weer ongesteld wordt, maar het duurt nu wel erg lang en kheb gelezen dat als je stopt met de prikpil het 2/4 maanden kan duren voordat je weer je mensruatie terug krijgt en het 4/8 maanden kan duren voordat je vruchtbaarheid weer normaal is. ik dacht dat de "gewone" pil het wel weer een beetje normaal maakt ( dat zei mijn huisarts ook ) maar niet dus. kan ik zwanger zijn of is me lichaam gewoon helemaal door de war ? sorry voor het lange verhaal maar ik ben nu gewoon helemaal door de war en ik snap er helemaal niks meer van groetjes
Hoi Kleine, Ik heb je topictitel aangepast ter verduidelijking. Heel veel succes. Groetjes, Elvira moderator
Hoi, ik heb geen ervaring met de prikpil, alleen met de pil. Ik neem aan dat de 'ontwennings'verschijnselen ongeveer hetzelfde zijn. Je lichaam moet nu weer zelf de cyclus regelen, en het kan even duren voordat 'het knopje weer om wordt gezet'. Dat is het ontpillen. Het kan wel een aantal maanden tot een jaar duren voordat je weer een normale cyclus hebt na het stoppen met de pil. Ik weet geen cijfers over de prikpil, maar hou in ieder geval een paar maanden aan. Als je het echt veel te lang vind duren, kun je ook naar de huisarts gaan. Misschien schrijft hij iets voor om de cyclus op gang te brengen, maar volgens mij doen ze dat niet zo snel. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden! Groetjes
hoi miez dankjewel voor je antwoord. je cyclus op gang brengen betekent toch niet helemaal niet ongesteld? ik heb namelijk nog geen 1 druppie bloed verloren. ik heb vrijdag een afspraak gemaakt met een andere huisarts kijken wat zij te zeggen heeft ojah snel zwanger worden nog niet hoor eerst huisje boompje beestje
Oh ik dacht dat je nu zwanger wou worden... Niet goed gelezen waarschijnlijk #-o Volgens mij met medicijnen om je cyclus op gang te brengen, is het de bedoeling om een eisprong daarmee op te wekken in de hoop dat daarna je cyclus weer regelmatig wordt ofzo... Maar als je nu nog niet zwanger wilt raken kun je ook nog een paar maanden afwachten, misschien wordt het vanzelf regelmatig. Ik ben zelf ook nog heel onregelmatig nadat ik in juli 2007 ben gestopt met de pil. Veel succes in ieder geval! Groetjes!
hoi miez dat is juist het probleem er is geen regelmaat of onregelmaat want ik wordt helemaal niet ongesteld geen druppie bloed niks als het nog gwn een onregelmatig was dat zou ik niet erg vinden want ik slik de pil en dat brengt vanzelf wel de regel maat ma het probleem is dat ik het juist helemaal niet ben of wordt
Het heeft bij mij anderhalf jaar geduurd na de laatste injectie.. en het is heel anders als daarvoor.. + 10 KG zwaarder.. Echt een afrader!
Ja.. Ik het begin vond ik het nog wel leuk.. maar na een jaar toch niet meer zo.. en ging ik me zorgen maken.. nog bij de Gynecoloog geweest.. alles onderzocht maar niks mis.. en na anderhalf jaar kwam het weer op gang.. daarom die prikpil is echt TROEP!
jeetje lekker dan ik wacht nu bijna 6 maanden. me huisarts heeft gezegt ik zet je nu aan de gewone pil en dan moet het weer op gang komen, nou niet dus morgen moet ik weer naar de huisarts ik heb nu om een andere gevraagd misschien verteld zij wat meer erover. ik had vanochtend een zwangerschap test gedaan voor de zekerheid omdat vandaag me stopweek voorbij is en ik weer moet beginnen aan me pil de test was natuurlijk negatief ik hoop dat ik het snel wordt al die onzekerheid. en ben je nu gewoon elke maand ongesteld? of is het onregelmatig gebleven?
AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH JAHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ging net na de wc en ja hoooorrrr joepieeeee ik ben ongi gewordennn! ben zo blijjjjjjjjjjjjj laaste dag van me stopweek jahoeeee
Ik heb zelf ook de prikpil gehad, en ik ben er direct weer vanaf gegaan, ik vind het zelf persoonlijk een waardeloze pil, toen ik ben begonnen ben ik 1.5 maand ongesteld geweest en toen ik stopte ook, ze dachten dat ik bloedarmoede daarvan had gekregen, dat gelukkig niet, maar nu gebruik ik de nuvaring en daar heb ik dus een cyste aan mijn linkereierstok van gekregen dus daar kap ik ook mee. Krijg er nu medicatie voor Provera, en moet 9 april terug komen, dus zo happy ben ik er dus niet mee.....
het idd troep jagelukkig ben ik ervanaf. ik was vrijdag toch even naar de huisarts gegaan omdat ik de laaste dag van me stopweek ongesteld werd. de huisarts zei als je over 3 maanden nog een onregelmatige cyclus heb krijg je van mij tablettjes waar je ineens heel erg ongesteld van wordt ( het soort schoonmaken ) heeft iemand daar evaring mee? xx
Ik heb ook de prikpil laten zetten. 14 februari. Ik dacht wat voel ik me rot zo'n twee weken erna werd ik heel erg moe en voelde me echt rot. Ik dacht wanneer heb ik me eerder zo gevoeld? Shit toen ik zwanger was. Toch maar even een test gedaan wat denk je? ZWANGER! Nu heb ik gelukkig een goede relatie en is het welkom maar het was wel even schrikken.