Mirenaspiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kellske, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Marielle Ook ik heb net mijn spiraaltje laten verwijderen (vrijdag 14 december) bij de HA ik heb ook een bloeding gehad op de dag dat het verwijderd werd maar die was s'avonds al weer over. 18 december kreeg ik meteen mijn eerste ongi tja en nu maar afwachten dus of ik het weer word . Hoop het niet . Jullie ook succes

2. Danielle84

6 jan 2008
    77
    0
    0
    Personal Assistent
    Amsterdam
    Hallo Allemaal,

Ik had vanaf 18 januari 2007 een Mirena Spiraal, in de tijd dat ik hem gehad heb ben ik alleen de eerste twee maanden ongesteld geweest daarna helemaal niet meer.

Op 31 oktober heb ik hem laten verwijderen en werd 2 november ongesteld wat vijf dagen duurde, daarna heb ik geen ongesteld meer gehad. Op 31 december kwamen we er achter dat ik zwanger was. Ik ben pas vijf weken zwanger, dus de eerste drie maanden na het verwijderen van het spiraal schijnt je cyclus niet regelmatig te zijn en dus kan je er dus bijna geen peil op trekken.

Succes voor iedereen!

3. Marielle77

3 jan 2008
    19
    0
    0
    Administratiefmedewerker
    Sorry dames, maar heb mijn banner weer aangepast :( .
    Hormonen zijn beetje op hol :(
    Nadat ik bloed verloor na het verwijderen ben ik nu sinds 2 dagen weer aan mijn echte menstruatie begonnen.
    Baal hiervan ben al vanaf 19 december aan het vloeien :cry:
    Hoop dat ik nu alles een beetje bij kan gaan houden.

Groetjes,

Marielle :D

4. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Marielle Snap heel goed dat je baald al vanaf 19 december vloeien is niet niks. Bij de een is de cyclus meteen weer in orde en bij de ander kan je er geen wijs uit. Ik snap zelf ook niet meer zoveel van mijn lichaam . Als ik naar mijn cyclus kijk voordat ik mijn spiraal liet verwijderen had ik de 14de weer menstruatie moeten krijgen maar niks hoor , tja dan zou ik dus zwanger kunnen zijn maar de test was negatief. Morgen is het de 18de en op die dag werd ik in december ongi hoop natuurlijk dat het nu weg blijft en dat ik de test gewoon tevroeg gedaan heb maar durf nu eigenlijk geen test meer te doen. tot volgende week ergens als ik dan nog geen ongi heb.

5. Marielle77

3 jan 2008
    19
    0
    0
    Administratiefmedewerker
    Hou vol hoor.
    Ben nu mega ongi zoals ik voor het plaatsen van de mirena was :( :(

Maar betekend wel dat mijn lichaam weer begint te werken zoals het moet. Wie weet is het snel raak, ik hoop het :D
    Wacht geduldig af.

Zal voor je duimen Busster

Groetjes,

ps. we houden elkaar op de hoogte ;)

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ga binnenkort ook een afspraak maken om hem eruit te laten halen. Ik ben na het plaatsen nooit meer echt ongesteld geweest, maar heb erg veel last van afscheiding. Heb constant het gevoel mijzelf daardoor te ruiken. Mijn man zegt dat heallemaal wel losloopt en dat hij me niet ruikt, maar het blijft je gevoel he? Dus ik zei een tijdje geleden dat ik hem er uit wilde laten halen en vroeg of ik nog vervangende anticonceptie moest nemen of dat we er weer voor zouden gaan. Het tweede is de keuze op gevallen, dus ben erg benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.....?

7. Marielle77

3 jan 2008
    19
    0
    0
    Administratiefmedewerker
    Veel succes :D
    Leuk toch en je hebt al 2 leuke kindjes.

Mirenaspiraal is mij goed bevallen en zou hem zo weer laten plaatsen.
    Had geen last van afscheiding enz. maar kan bij ieder anders zijn.

:thumup: We gaan ervoor ;)

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Wilde ik gisteren bellen voor een afspraak, is mijn dokter met vakantie :rolleyes: Stellen we het nog even uit......

9. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Nou na 36 dagen werd ik eindelijk ingesteld testje klopte dus jammer genoeg. Nu ronde 2 dus. gaan we gewoon verder ''proberen''

@ marian79 zul je altijd zien als je naar de huisarts wil is hij er niet ik wou ook al eerder maar toen was mijn huisarts op cursus.
    Wat een schatjes je tweeling.

Dames succes!

10. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Dank je busster! Ik heb een afspraak kunnen maken voor maandagmiddag!

11. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    En Marian als het goed is ben je nu bij de dokter geweest om je spiraal te laten verwijderen . Viel het mee?

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb even een vraagje over je cyclus na het verwijderen van de Mirena.

Mijn Mirena is op 14 november verwijderd. Ik heb sindsdien al 3 mooie cycli gehad van rond de 26 dagen. Dit was altijd mijn cyclus ook voor en na de pil. Kan er echt de klok op gelijk zetten.

Nu zit ik op dag 27 van de cyclus maar ik heb nog geen enkel teken van menstruatie. Ben niet zwanger want ik heb negatief getest.

Herkennen jullie die onregelmatigheid?

Pim

13. Madchen

Madchen Nieuw lid

18 feb 2008
    1
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een mirena spiraal en innestel gevoelens (ik heb 3 kids) Ik heb gister (zondag) mij getest met een sensitest en die was positief, vandaag heb ik mij getest maar dat was geen ochtend urine en die was negatief. Ook bij de dokter was hij negatief. Waarschijnlijk is het nog erg pril... Morgen moet ik ochtend urine brengen. Is deze ook negatief dan moet ik bloed laten prikken om te kijken of ze hormoonwaarden in mijn bloed kunnen vinden. Nu hoor je wel vaker dat ik misschien te vroeg getest zou hebben maar wel zwanger zou kunnen zijn. Ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen. Mocht ik daadwerklijk zwanger zijn, wil ik de spiraal laten verwijderen en hoop ik dat hij/zij blijft zitten. Ik vind het opzich best wel spannend allemaal. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Zwanger met (mirena) spiraal? En hoe waren jou ervaringen?

Groetjes Madchen

14. Marielle77

3 jan 2008
    19
    0
    0
    Administratiefmedewerker
    Wij gaan door voor ronde 2 :D blijven positief.

Ben wel korter ongi geweest maar wel heftig.

Komt allemaal best wel goed en had mooi geweest de eerste keer raak, maar is tenslotte niet altijd zo.

Liefs,

Marielle :thumup:

15. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik heb op 31/12/07 mijn mirena weg laten halen. Vier dagen later een lichte bloeding, halve tampon niet meer. Daarna erg veel last van ontpillen en afwachten tot de eerste echte ongesteldheid. Die kwam na 30 dagen!
    En vanaf 2 februari gingen we voor het echie en zie onze banner: in ronde 1 hartstikke raak! Nu maar duimen dat alles goed gaat.

16. Monasunshine

Monasunshine Nieuw lid

10 mrt 2008
    4
    0
    0
    Ik laat op 21 maart mijn Mirena spiraal verwijderen :D
    Zie er best wel tegenop omdat het plaatsen van het spiraal toch wel behoorlijk pijnlijk was :oops:
    Toen we voor de eerste gingen was ik meteen zwanger. Hoe het zal verlopen na het verwijderen van de Mirena geen idee. Maar we zullen het wel zien.
    Ik wacht rustig af ;)

17. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Monasunshine@ Bij mijn deed het plaatsen ook erg pijn, niet te beschrijven zo veel pijn had ik. Daarna ook het hele weekend last van mijn buik gehad.
    Was ook erg bang om hem te laten verwijderen. Maar Dat viel heel erg mee. Had er eigenlijk geen last van. Heel even een steek maar dat was niks vergeleken met het plaatsen van dat ding.
    Succes de 21 maart, Hoop dat jij er ook niet veel last van heb.

Bij het plaatsen krijg je een tang bij je baarmoeder of zo iets weet niet hoe ik het moet opschrijven.

Bij het verwijderen trekt hij alleen het spiraaltje er uit. verder niks...

18. Monasunshine

Monasunshine Nieuw lid

10 mrt 2008
    4
    0
    0
    @ Popje.
    Ik heb na het plaatsen ook een paar dagen flinke buikpijn gehad. Maar als ik het zo hoor zal het verwijderen allemaal dus wel mee gaan vallen. Hoe erg ik er ook tegenop zie, ik kan haast ook niet wachten tot het zover is en ik dat ding weer kwijt ben

19. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Monasunshine Inderdaad het verwijderen van het spiraaltje is veel minder erg als het plaatsen . Het plaatsen deed erg pijn al wilde ik me groot houden met als gevolg dat ik in de gang van het ziekenhuis bijna flauw viel gelukkig had de zuster het in de gaten en die heeft me meteen op een stoel gezet en een bed voor me gehaald . Moest ik een uur op een kamertje liggen voor ik naar huis mocht. Het verwijderen was een fluitje van een cent ik ben naar de HA gegaan en 5 minuten later stond ik weer lachend buiten en heb ik behalve van wat bloed verlies nergens last van gehad.

Succes de 21ste

20. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Die van mij is er vanmorgen uit gegaan. Stelde inderdaad niets voor. Het plaatsen vond ik ook niet vreselijk pijnlijk trouwens, maar dit was helemaal een makkie. Een druppeltje bloedverlies was alles.

Deel Deze Pagina