Mirjam, aangenaam!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door MvS, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hallo!
    Ik ben Mirjam, 27 jaar, en pas getrouwd. Tijdens de huwelijksreis hebben we besloten de pil in de vuilnisbak te mikken, en daar zit ik dan... Een erg spannende tijd is aangebroken, zeker omdat ik door endometriose misschien wel helemaal niet (of heel moeilijk) zwanger zal kunnen raken.
    We proberen het dus wel, maar als het niet lukt, gaan we er niet te veel van wakker liggen :D Ik ben erg benieuwd...

In ieder geval heb ik me hier aangemeld om een beetje mee te kunnen lezen en eventuele vragen kwijt te kunnen. Ik zal waarschijnlijk meer een 'stille genieter' zijn, maar nu weten jullie in ieder geval wel wie ik ben :)

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Hoi Mirjam

Welkom op dit forum!

Wat houdt je ziekte precies in en hoe wordt duidelijk of het wel of niet kan, gewoon door te ervaren?

Veel plezier op dit forum en hopelijk mag het voor jou ook snel raak zijn!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Endometriose is een ziekte waarbij baarmoederslijmvlies zich op andere plekken in je buik nestelt. Dat kan op je darmen, blaas, eierstokken, etc. Het vervelende is dat dat slijmvlies nog wel gewoon mee doet aan de cyclus, dus bij een menstruatie, wordt ook het slijmvlies buiten de baarmoeder geprikkeld, en veroorzaakt pijn. In sommige gevallen kan dat leiden tot verklevingen en cystes, die een zwangerschap kunnen bemoeilijken. Niemand kan echter voorspellen welke 'patient' wel of niet onvruchtbaar wordt, dus je komt er inderdaad maar op 1 manier achter: proberen :D

Ik weet al jaren dat ik dit heb, dus heb me al goed kunnen instellen op mogelijke onvruchtbaarheid. Misschien kom ik daardoor ook een beetje laconiek over, maar geloof me: ik zou niets liever willen dan een kindje schenken aan mijn man...
    We gaan dus uit van het slechtste, en hopen op het beste!

(voor meer info over endometriose: www.endometriose.nl)

4. wolly

wolly Niet meer actief

Welkom en veel klets en lees plezier toegewenst.

Veel succes met zwanger worden en hopelijk is het snel raak.

Liefs wolly :)

5. DarMic

DarMic Lid

16 okt 2008
    22
    0
    0
    Zwitserland
    Hoi Mirjam,

Welkom en veel leesplezier!
    Ik hoop dat je snel zwanger zult zijn!

6. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    hallo

welkom en ik hoop ook dat je snel zwanger raakt!
    ik heb er vaak over gelezen en laatst waren er eenheleboel paginas over in een dames tijdschrift

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hihi! Ja, ik weet het, maar wilde niet gelijk in mijn voorstel-berichtje al reclame gaan maken voor een tijdschrift :oops: weet neit hoe streng men hier is met zulke dingen ;)

8. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ja dat klopt heb het maar gauw aangepast ;)

9. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

11. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Bedankt voor je aanvullende info!

Nogmaals heel veel succes! Ik hoop dat het lukt!

12. Thomie

Thomie Actief lid

2 okt 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hallo,

Hopelijk lukt het zwanger worden voor jullie. We duimen allesinds mee voor je. Misschien er niet te inventief mee bezig zijn (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het)

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    We proberen het ook gewoon maar te bekijken zoals het gaat, hoor :D
    We zijn het er vanaf dag één dat we elkaar kennen al over eens dat met z'n tweeën oud worden ook heel gezellig kan zijn...
    We willen dus heel graag, maar zo niet... Nou ja, dan niet :) Ook die klap komen we wel weer te boven. We proberen nu eigenlijk ook al de voordelen te zien van als het niet mocht lukken; gewoon om de eventuele teleurstelling te beperken.
    Het eerste jaar gaan we er in ieder geval niet over stressen. Die afspraak is keihard. ;)

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Deel Deze Pagina