van flesvoeding terug naar borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nikos, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikos

nikos Lid

11 jan 2011
    27
    0
    0
    Goedemiddag,

Mijn zoontje is nu 3 weken oud. Ik heb zelf een allergische reactie (netelroos) gehad waardoor ik geen borstvoeding meer kon geven. Nu ik geen medicatie meer slik wil ik graag de borstvoeding weer oppakken.. nu heeft hij zo'n 1,5-2 weken flesvoeding gehad. Ik heb al die tijd wel afgekolft om de productie op gang te houden. Nu heeft hij er geen moeite mee om de borst weer te pakken. Alleen is het probleem dat ik niet genoeg voeding heb. Dus alsnog moet de fles eraan te pas komen. Nu lees ik dat ik dan extra moet gaan kolven/aanleggen om de productie op gang te laten komen. Maar nu lijkt hij ook veel meer last te hebben van darmkrampen door de borstvoeding, terwijl je juist zou denken dat het vd flesvoeding zou moeten komen. Nu twijfel ik om door te zetten omdat hij en niet genoeg krijgt van mij en erg veel krampen erbij lijkt te krijgen. Hoe moet ik dit aanpakken?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Nikos,

Het is wel normaal dat bij de overgang naar ander voedsel je kindje even weer moet wennen. Die krampen gaan weer over. Je melkproductie opkrikken doe je het beste door vaak aan te leggen of te kolven. Hoe vaak per dag kolfde je toen je baby de fles kreeg? Heb je toen maximaal (8-10 x) of minimaal (6-8 x) gekolfd?

Juist die eerste periode is heel belangrijk om vaak te stimuleren om zo een goede basis te leggen onder je melkproductie.

Probeer nu in elk geval zo vaak als mogelijk te kolven.

Wat voor medicijn heb je gehad waardoor je niet mocht voeden? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Groet.

Deel Deze Pagina