N.a.v. Het topic 'pas na de bevalling de naam kiezen', vroeg ik me af wat voor kind jullie zien als je de naam 'Mirjam' horen en wat er anders is aan een Mirjam dan aan een 'Thirza'. Wij hadden deze 2 namen op ons lijstje en dus pas gekozen na de geboorte, omdat wij de ene naam beter bij haar vonden passen dan de andere. Geen idee dus waarom. Nou lees ik in het eerder vermelde topic dat mensen vinden goed gekozen te hebben, want de naam past helemaal bij het kind. Nou, dat vind ik in ons geval ook, maar komt dat niet vooral doordat je je kind zijn/haar hele leven al kent bij de naam? Maar goed, ik ben vooral benieuwd wat voor associaties jullie hebben bij de naam Thirza en Mirjam. Kijken of ik wel de 'goede' naam voor onze dochter heb gekozen
Bij Thirza zie ik een lief, energiek, vrolijk en ondeugend meisje voor me. Bij Mirjam een degelijk, rustig en wat saai persoon.
Bij Thirza zie ik een gezellig en ietwat ondeugend meisje voor me met van die lieve betoverende oogjes... Bij de naam Mirjam krijg ik de kriebels over mijn hele lijf... Ik ken iemand die zo heet, en ik vind haar 'niet zo leuk' dus ik ben hierdoor bevooroordeeld...
Bij Thirza zie ik een loedertje voor me, pretoogjes en lekker ondeugend maar ook heel vrolijk en lief. Bij Mirjam een rustig, en inderdaad beetje saai persoon. Ik hoop dus stiekem dat jullie Thirza gekozen hebben haha
Onze T.irza is een schatje. Lief, ontzettend zorgzaam en inderdaad een tikkie indeugend. Oh en bijna altijd vrolijk.
Ik zie niet een bepaald kindje voor me. Ik vind het beide mooie namen. Mirjam spookt zelf ook af en toe door mn hoofd. Of Miriam Ik vind dat de naam weer helemaal kan eigenlijk.
Vind mirjam een te ouderwetse naam voor een kind. De andere vind ik idd een veeeel leukere naam! Lekker stoer!
Geweldig. Leuk dat iedereen hetzelfde (ongeveer) gevoel heeft bij de naam Thirza. Onze dochter heet Mirjam, maar is dus een lekker heftige meid. Energiek zeker, ondeugend ook, zeker vaak vrolijk, maar dus een zeer sterke eigen wil. Dus zeker niet degelijk en rusig, wat saai persoon. Ik ken inderdaad wel een Mirjam die voldoet aan het saaie persoon beschrijving.
hier idem dito! Ik ken mensen met beide namen. De Thirza die ik ken is idd een beetje speels, ondeugend op een leuke manier en gezellig ik ken ook 2 Mirjams. 1 is een nicht die ik nooit gezien heb, dus eigenlijk ken ik die niet(goed) en van de andere gaan mijn nekharen overeind staan. Maar nogmaals dit zijn mijn ervaringen, het kan zomaar zijn dat er ook veel Mirjams zijn die gewoon heel erg leuk zijn!
Ik ben christen en je wilt niet weten hoe vaak de naam Thirza dan voorbij komt. Ben zelf wel klaar met die naam. Mirjam is mooi, tijdloos en kan altijd. Ik vind ook dat Een. Naam niet gekoppeld is aan Een karakter en vice versa. Een kind groeit in zn naam.
Ik vind ook niet dat een naam een karakter weerspiegelt...een kind denkt niet "oh, ik heet Mirjam, dus...ben saai en rustig" etc. Wat een onzin... Zolang je kindje zichzelf als kind en als volwassene kan voorstellen met die naam en niet voor joker staat, prima toch! Miriam vind ik ook een iets ouderwetse naam, maar wel mooi en ook volwassen.
ik heet zelf mirjam (en ben heel blij met mijn naam!) maar vind het daarom niet bij een baby passen denk ik... dan vind ik Thirza leuker voor een baby. en ik ben trouwens helemaal niet saai en rustig hoor!!
Bij Mirjam zie ik mijn moeder voor me Lief, zorgzaam en geweldig! Bij Thirza zie ik iemand met iets te veel kapsones en een beetje bitchy voor me (ken een Thirza die ik niet zo mag )
De naam Mirjam is hopeloos uit de tijd. Ik zou dan denken dat zo'n meisje uit een geite-wollen-sokken gezin komt. Tirza zou ik op deze wijze schrijven. Bij Tirza zie ik een spontaan meisje, beetje een prinsesje, een echt meisjes-meisje. Kan ook een kattekopje zijn. Leuke naam! Van Mirjam zou ik Mirte maken, veel leuker en van deze tijd.
Ik heet ook Mirjam en ben ook alles behalve saai en rustig(al zeg ik het zelf )! Ik vind Thirza dan weer niet leuk, ik vind het een beetje krengerige naam... Maar ja smaken verschillen. Ik ben meer van de normale tot oud-Hollandse namen.
Thirza, een ondeugend meisje, pretoogjes, zwoel huidje en een koppie vol bruine krullen.. Mirjam, ingetogen, pienter en zachtaardig.