Mirjam/Thirza

Discussie in 'Babynamen' gestart door Gespannen, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    N.a.v. Het topic 'pas na de bevalling de naam kiezen', vroeg ik me af wat voor kind jullie zien als je de naam 'Mirjam' horen en wat er anders is aan een Mirjam dan aan een 'Thirza'.

Wij hadden deze 2 namen op ons lijstje en dus pas gekozen na de geboorte, omdat wij de ene naam beter bij haar vonden passen dan de andere. Geen idee dus waarom.
    Nou lees ik in het eerder vermelde topic dat mensen vinden goed gekozen te hebben, want de naam past helemaal bij het kind. Nou, dat vind ik in ons geval ook, maar komt dat niet vooral doordat je je kind zijn/haar hele leven al kent bij de naam?

Maar goed, ik ben vooral benieuwd wat voor associaties jullie hebben bij de naam Thirza en Mirjam. Kijken of ik wel de 'goede' naam voor onze dochter heb gekozen :)

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bij Thirza zie ik een lief, energiek, vrolijk en ondeugend meisje voor me. Bij Mirjam een degelijk, rustig en wat saai persoon.

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij Thirza zie ik een gezellig en ietwat ondeugend meisje voor me met van die lieve betoverende oogjes...
    Bij de naam Mirjam krijg ik de kriebels over mijn hele lijf... Ik ken iemand die zo heet, en ik vind haar 'niet zo leuk' dus ik ben hierdoor bevooroordeeld...

4. Luja

Luja Niet meer actief

Bij Thirza zie ik een loedertje voor me, pretoogjes en lekker ondeugend maar ook heel vrolijk en lief.

Bij Mirjam een rustig, en inderdaad beetje saai persoon.

Ik hoop dus stiekem dat jullie Thirza gekozen hebben haha;)

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Onze T.irza is een schatje. Lief, ontzettend zorgzaam en inderdaad een tikkie indeugend. Oh en bijna altijd vrolijk. :)

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Thirza idd een stoere ondeugende meid.
    Mirjam een tutje....

7. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ik zie niet een bepaald kindje voor me. Ik vind het beide mooie namen.
    Mirjam spookt zelf ook af en toe door mn hoofd. Of Miriam
    Ik vind dat de naam weer helemaal kan eigenlijk. :)

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Vind mirjam een te ouderwetse naam voor een kind.
    De andere vind ik idd een veeeel leukere naam! Lekker stoer!

9. Nathan

Nathan Lid

31 mei 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    +1, ik vind Thirza veel leuker! :)

10. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Geweldig.
    Leuk dat iedereen hetzelfde (ongeveer) gevoel heeft bij de naam Thirza.

Onze dochter heet Mirjam, maar is dus een lekker heftige meid. Energiek zeker, ondeugend ook, zeker vaak vrolijk, maar dus een zeer sterke eigen wil. Dus zeker niet degelijk en rusig, wat saai persoon.
    Ik ken inderdaad wel een Mirjam die voldoet aan het saaie persoon beschrijving.

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Tirza: pittig, lief, vrolijk, ondeugend, hip, sociaal
    Mirjam: lief, ingetogen, beleefd, hardwerkend

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier idem dito!

Ik ken mensen met beide namen.
    De Thirza die ik ken is idd een beetje speels, ondeugend op een leuke manier en gezellig
    ik ken ook 2 Mirjams. 1 is een nicht die ik nooit gezien heb, dus eigenlijk ken ik die niet(goed) en van de andere gaan mijn nekharen overeind staan.

Maar nogmaals dit zijn mijn ervaringen, het kan zomaar zijn dat er ook veel Mirjams zijn die gewoon heel erg leuk zijn!

13. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik ben christen en je wilt niet weten hoe vaak de naam Thirza dan voorbij komt. Ben zelf wel klaar met die naam. Mirjam is mooi, tijdloos en kan altijd. Ik vind ook dat Een. Naam niet gekoppeld is aan Een karakter en vice versa. Een kind groeit in zn naam.

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik vind ook niet dat een naam een karakter weerspiegelt...een kind denkt niet "oh, ik heet Mirjam, dus...ben saai en rustig" etc. Wat een onzin...
    Zolang je kindje zichzelf als kind en als volwassene kan voorstellen met die naam en niet voor joker staat, prima toch! Miriam vind ik ook een iets ouderwetse naam, maar wel mooi en ook volwassen. :)

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Thirza meer een lief elegant poppetje. Mirjiam een stevige rustige meid. :p

16. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    ik heet zelf mirjam (en ben heel blij met mijn naam!) maar vind het daarom niet bij een baby passen denk ik... dan vind ik Thirza leuker voor een baby.

en ik ben trouwens helemaal niet saai en rustig hoor!! :p

17. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Bij Mirjam zie ik mijn moeder voor me :D Lief, zorgzaam en geweldig!
    Bij Thirza zie ik iemand met iets te veel kapsones en een beetje bitchy voor me (ken een Thirza die ik niet zo mag :D)

18. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    De naam Mirjam is hopeloos uit de tijd. Ik zou dan denken dat zo'n meisje uit een geite-wollen-sokken gezin komt.
    Tirza zou ik op deze wijze schrijven. Bij Tirza zie ik een spontaan meisje, beetje een prinsesje, een echt meisjes-meisje. Kan ook een kattekopje zijn. Leuke naam! Van Mirjam zou ik Mirte maken, veel leuker en van deze tijd.

19. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik heet ook Mirjam en ben ook alles behalve saai en rustig(al zeg ik het zelf :))!

Ik vind Thirza dan weer niet leuk, ik vind het een beetje krengerige naam... Maar ja smaken verschillen. Ik ben meer van de normale tot oud-Hollandse namen.

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Thirza, een ondeugend meisje, pretoogjes, zwoel huidje en een koppie vol bruine krullen..
    Mirjam, ingetogen, pienter en zachtaardig.

Deel Deze Pagina