Ik wil mijn huis veranderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door yake, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ons huis is gezellig, maar eigenlijk nogal studentikoos ingericht. Vol met krijgertjes of tweedehands gekochte meubels. Ik kan gewoon geen geld uitgeven aan meubels. 500 euro voor een bankstel vind ik al heel wat, zeg ik maar eerlijk. Maar ik ben nu toch wel op een leeftijd gekomen dat ik vind dat het er allemaal wat volwassener uit moet zien. Gewoon, zoals bij een ieder...

Nu krijg ik binnenkort wat geld. Nu is het niet zoveel dat ik gelijk mijn hele inboedel de straat op kan gooien en het kan vervangen, maar ik wil toch wel wat uitgeven.

Waar moet ik nou beginnen? Ik denk dat ik het beste eerst het bankstel over de reling moet gooien, maar dan? Hoe zorg ik ervoor dat mijn huis er idd wat volwassener uit gaat zien zonder dat het me kapitalen gaat kosten?

Wie heeft er leuke tips?

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Misschien een tip, al moet je een beetje mazzel hebben!
    Wij hebben laatst tijdens het prijzencircus van de V&D twee showmodellen van banken kunnen kopen. Dit scheelde, naast de korting die er al op zat, ook nog eens 150 euro per bank en we mochten ze gelijk die dag meenemen, dus niet maanden wachten! De nieuwprijs was normaal rond de 1750 euro, nu met alle kortingen hebben we er 800 euro voor betaald, voor 2 banken.

Succes met veranderen, altijd ook wel erg leuk!

3. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik denk dat je ook moet kijken naar de verf die je hebt gebruikt en de acc. Ik had heel veel prutteltjes en dingetjes vol met kleuren. Al die kleine dingen weg, en het ziet er al een stukkie beter uit. Wat rustigere spullen voor in de plaats gezet.

Kijk goed op marktplaats en bij de kringloopswinkels. Wel tweedehands maak er zitten goede dingen bij. Ook op rommelmarkten kun je bijvoorbeeld een kast kopen. Die zul je dan wel zelf moeten schuren en verven of lakken. (heb het zelf nog nooit gedaan, hoor, zo'n kast).

Ikea is ook niet echt duur.

Succes!

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb inderdaad al heel veel troepjes weggehaald. Dat scheelt al heel wat. Ook oude fotolijstjes enzo. Nu nog nieuwe lijsten kopen ;)

Ik heb deze bank op het oog:

Ziet deze er 'volwassen' uit? Wat ik nu heb is een oud, blauw bankje met daarover heen een rood/oranje grand foulard.

5. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    niet mijn smaak...wel volwassen!

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hier een paar tips:
    Zoek een goede bassiskleur van waaruit je kan gaan zoeken. Een pot muurverf hoeft niet veel te kosten en doet al een hele hoop voor je woning. Combineer het geheel met een wand in een totaal andere kleur, kijk en test wel wat goed bij jullie past en waar je je rustig bij voelt. Je kan ook kiezen om een kleuraccent aan te brengen met assecoires, zo kan je regelmatig switchen van stijl door kleine veranderingen aan te brengen. Geef oude meubels een likje verf en als je een beetje handig bent kan je je oude stoelen/bank een nieuw stofje geven. Kijk op marktplaats, tussen een hoop rommel kan maar net staan wat (na een beetje pimpwerk) je woning een extra eye catcher oplevert. Kijk eens in een woonblad zoals Vt wonen of 101 woonideeen en knip uit wat je aanspreekt. Maak eventueel voordat je begint een collage van dingen en stijlen die jij mooi vind.
    Nieuwe gordijnen geven je huisje ook een andere sfeer, kijk eens bij kwantum o.i.d.
    Het hoeft allemaal niet duur te zijn om een mooi resultaat te krijgen. Ik hoop dat je er iets aan hebt . Veel succes met je huisje :D

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ja, ik houd niet zo van tierlantijnen en de woonkamer is klein. De vloerbedekking die ik heb is beige/lichtbruin. Deze bank is niet duur (799 euro), maar wel van leer.

8. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    misschien bij ikea eens kijken? die hebben af en toe wel eens opruiming toch? als ik het mis heb mag je het ook zeggen?

9. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    off topic:
    Banken kunnen inderdaad duur zijn. Mijn ouders hadden 20 jaar geleden een dure leren bank gekocht. Die is 20 jaar meegegaan. Nu hebben ze weer een (belachelijk) dure bank gekocht..maar als deze weer 20 jaar meegaat. Ach, dan valt het wel mee.

Wij hebben een bruin/lever/taupe kleur op één muur, de andere muren zijn wit. Ik vind het zelf wel een 'volwassen' kleur. Lekker rustig, ik hou van aardetinten. Op één slaapkamer boven heb ik leem, klei, kiezel als kleuren :D

Tip: je kan de oude fotolijsten ook allemaal in één kleur verven en dan bij elkaar ophangen. Geeft een leuk effect met zwart-wit foto's.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.308
    113
    Is een nieuwe vloer misschien een optie? Ik vind een houten of een laminaat vloer ook 'volwassener'lijken dan vloerbedekking en je hebt echt direct een metamorfose. Het hoeft ook niet zo heel duur te zijn.

11. Saaya

Saaya Niet meer actief

mijn laminaat komt bij de ikea vandaan ik geloof dat het 4 of 5 euro koste per pak :)

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien brutaal, maar heb je een foto van hoe je woonkamer er nu uitziet? Kunnen we wat meer ideeën op doen en beter met je meedenken :)

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Tip : als je een lichte kleur heb kwa meubelen, ga dan kwa spulletjes en prulletjes niet te heftige kleuren gebruiken. omdat je dan ook weer "druk"hebt.

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik zou als eerste alle tierelateintjes en krijgertjes die je eigenlijk toch niet zo mooi vind weg zetten
    en dan iets voor in de plaats zetten wat wel je smaak is en bij je meubels past
    ik heb nu een lichte creme kleurige leren bank (die toe is aan vervanging maar ik blif bij cremekleur)
    al mijn meubels zijn ook licht en alemaal van hetzelfde en ik heb nu terra kleur vloerbedekking en terrakleur overgordijnen maar oven iet al te lange tijd wil ik graag laminaat antrasiet in plafuis form
    het is hiet dus ook niet druk met ditjes en datjes ik hou daar niet van

als je je bank over een ander vloer of verf al veranderd en de indeling bijv en andere dingetjes neerzet oogt het vaak al heel anders;)

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik zou idd kijken bij marktplaats en kringloopwinkels.
    verder, doe het rustig aan. ga niet in een week je hele kamer omgooien, maar neem de tijd, dan kan je beter erover nadenken en zoeken, en dan is het beter naar je zin.
    en tot slot, tja, wat vind je volwassen. ik heb een rood gele kamer, en ik krijg steeds meer groene accenten. ik ben niet zo bezig met wat is mode of wat past bij mijn leeftijd. ik ben meer van het wat is praktische en wat vind ik mooi. ik ga echt niet in een zwarte kamer zitten omdat andere vinden dat dat hoort ofzo. (of beige met bruin ofzo) het liefst ging ik voor roze met wit en roosjes, maar helaas vind mijn man dat niets :) en ik doe ook alles voor een erg klein budget. met geduld vind je vanzelf dingen die mooi zijn en goed bij elkaar passen. en leen bakker heeft bv ook mooie meubels, en ook redelijk betaalbaar.
    succes, ben benieuwd hoe het gaat worden :D

16. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ja, met vloerbedekking hier ben ik ook niet echt blij, maar ik heb er zelf anderhalf jaar geleden aarde en hemel voor bewogen, omdat we in een flat wonen. Dus als ik nu ga zeggen dat ik laminaat wil (wat ik in mijn vorige woning wel had)....

Tuurlijk zou ik wel een foto willen plaatsen, maar mijn man vindt dat niet zo'n succes i.v.m. privacy en zo.

Vannacht heb ik tot laat in mijn bed na lopen denken. Ik wil in ieder geval een lichte, lederen bank en ook de gordijnen worden licht!

Ook het linnengoed is hier een doorn in het oog: een bijeengeraapt zooitje. Dus ik zal dat ook gaan vervangen....

Zo veel te doen!

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    koop alles in 1 stijl. kast, dressoir tafel etc uit 1 lijn, dan ziet het er strak uit. ik had ook een rotzooihuis, maar nu is alles eindelijk strak!

doe alles neutrale kleur en kleed het aan met accessoires uit 1 kleur.

www.lammy.babysite.nl heb ik bij fotoalbum fotos staan.

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien een beetje offtopic: een witte bank (ook als hij van leer is) met een klein kindje? Mijn ouders hebben een witte leren bank en daar zie je echt alles op.

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Crème... Maar je kan vlekken er toch afhalen met een doekje? Is het echt een probleem?

20. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

hier ook een lichte leren bank
    en ik ga 2 keer per da gmijn hele huis door met een emmer water een een doekje
    dus ook de bank nix geen problemen hoor kan prima!
    het zou dus betekenen dat als je een kindje heb je direct een donker bank aan moet schaffen? :)

Deel Deze Pagina