Wat is nu echt een goede (en betaalbare!) duowagen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Marjo83, Jan 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

May 24, 2006
    1,286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik ben me alvast een beetje aan het oriënteren. Als deze zwangerschap goed mag verlopen is mijn zoontje 1 jaar en zo'n 7 maanden als de nieuwe baby geboren wordt. We hebben nu een bugaboo, maar ik verwacht dat hij echt nog veel te klein is om gebruik te maken van een kiddyboard. Dus denk dat er niks anders opzit dan een duowagen aanschaffen! Nu heb ik al eens rond zitten kijken, vooral naar wat praktisch is. Ik vind het over het algemeeen van die grote 'bakbeesten'. :) Kun je daarmee wel een winkel binnen en langs de rij van de kassa? Je hebt ook van die wagens waarin ze achter elkaar zitten, maar dit lijkt allemaal zo 'gammel' vind ik. Die babynestjes lijken ook zo klein..
    Benieuwd naar ervaringen!

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik ga voor de urban jungle duo. tja, goedkoop kun je hem niet noemen, ik ga voor tweedehands...

een vriendin van mij heeft hem en zegt dat ze er alle winkels mee inkomt, ze vind hem helemaal geweldig. het blijft een beetje een bakbeest, maar hij rijdt wel heerlijk!

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Wij hebben net de easywalker sky duowagen binnen. Ons tweede kindje is nog niet geboren, maar we hebben hem wel al uitgeprobeerd (hele dikke knuffel in het zitje naast onze dochter gezet, haha). Rijdt echt HEEL erg goed en soepel. Met 1 vinger zwenk je de hele wagen.
    Onze dochter zal 18 maanden zijn en kan dan ook nog niet te lang lopen.
    Heb gedacht over zo´n tandemwagen, maar na alle voors en tegens tegen elkaar afgestreept te hebben, gingen we voor deze wagen.

Ga anders naar een grote speciaalzaak op een dag dat het niet te druk is en dat je tijd hebt. Laat je goed informeren en probeer alle wagens uit. Ook belangrijk: probeer of hij opgeklapt in de auto past! Wij mochten de wagen even mee naar buiten nemen om te proberen.

succes
    Amber

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    koelstra flexxo twin (=naast elkaar), echt ideale wagen. smal genoeg om (bijna? tot nu toe overal) overal tussendoor te passen, stuurt heel fijn, kids zitten er mooi in... ja fijne wagen! 2e hans op MP ook vrij vaak verkrijgbaar, zo rond de 300-350 euro.
    ik zou me niet te snel laten verleiden tot een goedkope buggy of goedkope duowagen, veel van die dingen lopen echt knúdde, en dan baal je echt! het is wel het gewicht van 2 kids die je voort moet duwen en stoepjes op moet duwen e.d.!
    als je het slim aanpakt, koop je een merk dat ook 2e hands gewild is. als je bijv. een netto koelstra flexxo twin (2e hands?) koopt, en je bent er zelf ook zuinig op, levert 'ie weer een leuk bedrag op als jij hem niet meer nodig bent!
    (de x-adventure twinco zou ik niet doen, echt een gammel ding, en zo goedkoop issie niet...)

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier een bambino world duowagen. nieuw 120 euro.
    we hebben daar de enkele wagen ook van, dus kenden de degelijke kwaliteit.

het is een stevige wagen die makkelijk inklapt en goed te tillen is om de auto in te krijgen bijvoorbeeld.
    de kleintjes zitten achter elkaar. Sven zit voorin, de tweede in een babynestje achterin. de wagen stuurt heel licht en is makkelijk stoepjes op en af te krijgen.

we hebben de wagen al gebruikt voor 2 eenjarige kindjes en hij loopt echt zalig. heb een foto in m'n album staan

6. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Hier komt hetzelfde probleem eraan.... dit jaar in augustus of september wordt ons tweede kindje geboren en dan is de eerste net 11 of 12 maanden. Jammer van de mooie Bugaboo :cry: , maar er moet een duowagen komen.
    We hebben al wat rond gekeken. We kiezen waarschijnlijk voor de Easywalker Sky Duo, want: er kan een wieg op. Jammer dat zo'n wieg veel smaller is, maar dat kan niet anders natuurlijk. We willen graag een wagen waarbij we ook een maxi-cosi erop kunnen zetten.
    voor zover ik weet kan er wel een wieg op de Urban Jungle, maar dan ben je de zonneklep kwijt voor het wandelwagengedeelte, want de kap overkapt beide plaatsen.
    Van andere wagens vindt ik t jammer dat je er geen wieg op kunt zetten (bij de Kolestra kan dat trouwens wel), het is toch wel handig als de kleinste naar je toe ligt. Bij een wieg lijkt me ook handiger om je naar je kleintje te buigen, bij een babynestje is dat denk ik wat moeilijker.
    Ik vermoed dat welke duowagen we ook kiezen, dat deze ingeklapt niet in onze auto gaat passen... :(

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

dat passen viel me nog mee, de urban jungle duo paste in onze VW Golf!

8. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

gisteren een gekocht! de topmark ..en mooie grijze..
    rijd super.. mijn oudste dochter zit voor en de kleine in een nestje achterin..
    ik kan hem makkelijk inklappen en word dan ook best klein.
    was ook niet zo duur..199,-
    we hebben er vanmorgen nog mee gewandelt..heerlijk!

9. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Tja, wij rijden een Opel Corsa, en misschien past het onderstel nog wel in de kofferbak, maar een wieg erbij beslist niet. Nu klappen we een deel van de achterbank weg voor de wieg, maar als er twee kindjes op de achterbank zitten gaat dat niet meer helaas.

10. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het it met de zonneklep van de Urban Jungle, bij Prenatal wisten ze het niet precies.
    Als je kiest voor de optie van één wieg en één wandelwageninzet, is er dan een zonneklep mogelijk boven de wandelwageninzet?

Maxi-Cosi kan voor zover ik weet wel op de Urban Jungle.

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    easywalker, kun je ook goedkoper krijgen met rentepunten bij postbank!

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

volgens mij kun je de zonneklep niet gebruiken bij de urban jungle als je een wiegje aan een kant doet, dat is wel onhandig. misschien zo'n losse parasol?

13. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Bedankt voor je reactie! Nu is de keuze wel gemakkelijker geworden, het wordt dan toch de Easywalker, ik vindt zo'n zonneklep nl. ook handig als het regent of hard waait 's winters. I(k had zelfs gisteren een brochure van de Urban Jungle gekregen waaruit niet duidelijk is hoe het zit met de zonneklep?!)
    Ik ben wel heel erg vroeg in de zwangerschap bezig met duowagens, maar ik herinner me dat ik vorig jaar bij het uitzoeken van de kinderwagen al vond dt er zóveel te kiezen is dat ik me toch al wilde oriënteren. Met bestellen wacht ik nog maar even :)

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik ga toch voor de UJ. Je gebruikt het wiegle toch maar een paar maanden, en ik ben in mei uitgerekend dus hopelijk is hetzomers een beetje mooi weer! Ik heb nog eenpaar maandjes, maar wil hem tweedehands dus ben hard op de uitkijk!

zou je de kap van de single erop kunnen zetten, die heb ik namelijk ook?

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Dat is inderdaad nog eens een normaal prijsje. Kun je dat achterste stoeltje helemaal plat achterover doen?

16. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Dat is een idee! Dat ga ik proberen in de winkel of op de Negen Maanden Beurs. Gelukkig heb ik nog alle tijd om te kiezen.
    Wat ik ook nog wil vergelijken is de grootte van de wieg, hoe groter hoe beter want mijn eerste was ook een negenponder. Maar dan moet ik eerst een winkel vinden waar biede modellen staan mèt wieg, hopelijk op de beurs dus.
    Lijkt me trouwens heerlijk om in mei uitgerekend te zijn, niet zwanger tijdens de warme zomer en volop naar buiten met de kleine!

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mocht je uitgevonden hebben of dat kan dan hoor ik het graag. ik ga vanavond bieden op een wagen op ebay, als ik hem heb wil ik het wel even proberen volgende week en het je laten weten

18. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Succes met bieden! EN ben benieuwd wie het eerst met de info over de kap kan komen.

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb gisteren een wagen gekocht! zal nog wel even duren voor ik hem heb want hij moet uit schotland komen, en het sneeuwt hier heeeel hard!

20. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Gefeliciteerd met de aankoop, zo komt het allemaal weer een stuk dichterbij, als je je voorstelt hoe je met je kindje op stap zult gaan.
    Mijn schoonzus en zwager zaten ingesneeuwd in hun hotel tijdens een paar dagen 'er-even-tussenuit' in Londen, haha!
    Maar gelukkig heb je de wagen nog niet direct nodig.

Share This Page