Weet iemand hoe dat precies zit in 2013. Heb even op inet gekeken, maar kan het niet zo snel vinden. Er staat dat je er recht op hebt als je werk hebt of bezig bent aan een reintegratie traject. Ik was begonnen met reïntegreren, maar mijn contract is op 1 feb verlopen en niet verlengd. Ik zit nu nog 100%in de ziektwet en ben nu niet bezig meer met reïntegreren. Mijn dochter gaat nog grwoon naar het kdv.
Als je niet werkt en geen contract hebt omdat je contract afloopt betaald BD nog 3 maand KOT uit. Daarna stopt het. Dus ik zou nu de kinderopvang stopzetten, vaak nog 2 maand opzegtermijn, en dan komt je op 1 mei uit. (als kinderopvang je per 1e van de maand opzegt) Dan ben je nog net op tijd.... Ik zit in hetzelfde verhaal. Mijn cotract loopt volgende week af en ik ga ziek uit dienst. Wij hebben vorige maand de bso opgezegd en dat is vanaf 1 april klaar. Anders kost me dat straks 64 euro in de maand voor 1 middagje....
3 maanden kot is toch alleen als je in de ww komt? Zw is een andere situatie. Overigens stopt je toeslag niet vanzelf. Je moet het wel zelf opzeggen. Ik zou gewoon even bellen met de bd.
Heb het zelfde gehad en helaas moet je het kdv opzeggen. Dec ontslag ( reden failliet) en was 100% ziek. Nu ziektewet via UWV. Geen werkgever, geen reintergratie en dus geen recht op opvang. 3 maanden na laatste dag werken moet je stoppen met de opvang of zelf betalen.
Ze heeft toch geen werk meer.... En ja ze zit in de ziektwet en dus nog geen ww. Maar dan nog zou ik er niet op gokken..
Ook geld dit voor ziektewet zonder werkgever (en dus geen eventuele therapeutisch werk) en je niet bezig bent met reintergratie bijv. Ben je ziek en zit werken er voorlopig niet in en dus niet op zoek naar passend werk dan heb je geen recht op opvang
Ook geld dit voor ziektewet zonder werkgever (en dus geen eventuele therapeutisch werk) en je niet bezig bent met reintergratie bijv. Ben je ziek en zit werken er voorlopig niet in en dus niet op zoek naar passend werk dan heb je geen recht op opvang Voordeel van deze regel is dat het nu zo slecht gaat met de opvang dat mocht je opvang nodig hebben de kinderen meteen terecht kunnen. Geen wachtlijst. Nadeel is dat je mag hopen dat de opvang nog open is als kind na kind vertrekt door deze regel
Dat is dus de reden dat ik vanaf volgende week zonder werk zit.... Ik werk in de kinderopvang en daar gaat het dus niet zo goed..
Bedankt voor de reacties. Heb het jog even nagelezen en zie idd dat het nog 3 maanden kan dus. Vind het ook wel belachelijk eigenlijk. Zit niet voor niks thuis en als ik nietkan werken kan ik ook niet voor twee kinderen zorgen in mn eentje 5 dagen in de week. Balen zeg! Vind het ook zielig voor mn dochter, wat gaat zij zich vervelen thuis de hele week, als mijn toestand niet verbeterd iig.
Nee niet alleen als je in de ww komt. Ook als je ziek uit dienst gaat. werkloos is werkloos namelijk...
Yep. Ook superhandig als je 2 kinders thuis hebt en je ze mee mag slepen elke 2 weken naar het UWV en bij sollicitatiegesprekken hemel en aarde moet bewegen om opvang te regelen. Waardeloos hoe het nu allemaal is geregeld. Ik snap dat ik gekozen heb voor kinderen en dat het mijn probleem is maar een beetje medewerking vanuit de overheid zou wel erg prettig zijn .
Herken het helaas. Zit ziek thuis ivm hernia met uitstraling. Kan amper voor mezelf zorgen en mijn zoontje gaat dus nog steeds 3 ochtende naar het kdv. Dochter zit gelukkig op school anders trok ik het helemaal niet. Zit zwaar aan de morfine en ben niet helemaal helder hierdoor. Toch moet ik vanaf 15 maart mijn zoontje verplicht thuis houden. Kan het niet zelf betalen helaas. Zoontje heeft ook nog een spraakachterstand en moeite met sociale contacten waardoor kdv van belang is voor hem en voor mijn. Partner werkt 3 ploegen en net als deze week werkt is hij van half 2 tot vanavond half 12 van huis. Sta er dus grote deel van de dag alleen voor. Andere diensten zijn nacht en ochtend en dus kan hij Savonds helpen. De laatste weken gaat het steeds slechter en het idee dat hij vanaf volgende maand thuis zit maakt het alleen maar zwaarder. Heb verder geen hulp ofzo want ja heb een partner dus krijg je niet. 10 maart heb ik weer een nieuwe mri en er komt een operatie aan. Helaas is de wachttijd 4 tot 9 maanden ( ligt aan welke operatie ze doen) en daarna tot 1 jaar revalidatie als ze gaan vastzetten. Mijn zoon mag na de zomer naar school, gelukkig voor mijn een uitkomst. Zal het dus een paar maanden moeten uitzitten. Echter ga ik zo snel achteruit dat ik zoveel pijn heb dat morfine niet meer helpt, spierkracht verlies en mijn onderbeen gevoelloos is en ik gek wordt van tinteling in onderbeen en voet.
Jeetje, heftig hoor. Ik weet niet waarom ze het niet per persoon beoordelen. Je kan om zoveel redenen ziek thuis zijn, maar als het lichamelijk is zou je toch wat hulp aangeboden kunnen krijgen. Of op zn minst je kind naar de opvang kunnen blijven brengen. Echt heel vervelend. Mijn oudste gaat pas in augustus naar school Ik geloof wel dat je hulp thuis kan krijgen als je geopereerd bent. Heb je dat al uitgezocht?
Heb ik idd uitgezocht maar krijg geen hulp mijn partner moet mijn helpen. Mag niets als het wordt vastgezet maar goed we gaan maar door en zien wel hoe ik ze ophaal, wegbreng en verzorg
Dat ze per persoon en per gezin oordelen. Mag niet eens gebruik maken van naschoolse opvang omdat ik thuis zit. Terwijl het straks voor een par weken wel handig zou zijn geweest. Zit je thuis, ben je gezond heb je geen opvang nodig. Daarvoor is de regel gekomen. Huur je maar een oppas voor die paar keer dat je misschien weg moet. Prima mee eens. Maar als je ziek thuis zit om wat voor rede dan ook en niet kunt werken kun je ook niet fultime voor 2 kinderen zorgen. Kan mezelf amper verzorgen. Tuurlijk heb zelf voor kinderen gekozen maar niet voor deze aandoening. Ik heb altijd gewerkt en zodra het weer kan ga ik direct soliciteren. Kies ik Voor huismoeder zijn wil ik dit ook echt zijn en niet een blok aan de beven van mijn kinderen
Heb je er al eens aan gedacht om naar een ander ziekenhuis te gaan, bijvoorbeeld Kliniek Klein Rozendaal? Daar ben je veeeeel sneller aan de beurt; hebben ze vrijwel geen wachtlijsten.
Gewoon zoals het was voor 2012, dus hele jaar kot. Ik moet immers ook per direct beschikbaar zijn voor werk. Hoe gaan we dat realiseren met 2 kindjes van 3 en 0 en geen familie of anderen die mijn kinderen per direct kunnen opvangen? Het blijft waardeloos zoals het nu is.
Vastzetten van de rug wordt bijna niet vergoed helaas. Heb nu akkoord dat het vergoed wordt en moest daarvoor al overstappen van ziekenhuis. Nieuwe mri, nieuwe arts en dergelijke wat weer zorgt voor uitstel. Ook kan ik niet autorijden ( ook niet als bijrijder voor lange afstanden) dan voor een paar weken tot maanden waardoor Nacontrole wel Erg lastig wordt. Ook wordt ik minimaal 1 week opgenomen en moet er niet aan denken mijn kinderen zover weg te hebben dat ze niet elke dag langs kunnen komen ;(