Pas om 22.30 in eigen bedje en 'boer'probleempjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaPetra, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van bijna 8 weken slaapt de hele dag erg veel, na een voeding is ze niet wakker te krijgen en slaapt ze vaak tot een half uur voor de volgende voeding (we hebben 4 uur tussen de voedingen zitten, FV). Na de voeding van 18.30 uur is ze wakker en erg onrustig, eerst geprobeerd om haar na die voeding in het bedje boven te leggen maar dan huilt ze dik twee uur en wordt overstuur. Dus nu ligt ze in kinderwagen bij ons en als ze gaat huilen ligt ze bij ons in de armen (of we lopen het huis door met haar)... De laatste voeding om 22.30 doe ik boven en dan in haar bedje en dan slaapt ze tot ca. 6 uur. Alleen vraag ik me af of ze straks wel eerder boven wil slapen, of gaat dit vanzelf (dacht zelf aan de laatste voeding steeds iets te vervroegen).... Ook wordt het steeds lastiger om haar te laten boeren, overdag heeft ze daar niet zoveel last van maar 's avonds wel... Tips please????
     
  2. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Herkenbaar,toen mijn zoontje zo oud was had ie s'avonds ook zijn huil"uurtje" schijnen veel baby's te hebben. Wij hebben het ook altijd zo gedaan zoals jij nu zegt,is vanzelf goed gekomen.

    Als mijn zoontje geen boertje hoefde de te laten ging ik het ook niet heel de tijd proberen ofzo.Volgens mij zeggen ze tegenwoordig zelfs dat je niet op een boertje hoeft te wachten maar gewoon gelijk kan neerleggen.
     
  3. marjol

    marjol Fanatiek lid

    14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wij hadden dit ook. S'avonds wilde P. niet slapen in zijn eigen bed, maar alleen bij ons op de arm. Dit is uiteindelijk rond de drie maanden vanzelf over gegaan en toen is hij van 19.00 tot 7.00 gaan slapen, waarbij we tot ongeveer 4 maanden hem wakker hebben gemaakt om nog een flesje te drinken om 22.30 uur.
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Meeste babys zijn 's avonds onrustig en willen bij de ouders liggen. Dat is volkomen normaal, en gaat vanzelf 'over' (lees ze gaan vanzelf eerder slapen)

    Als zij last heeft van het boertje is het natuurlijk handig als die eruit komt. wat daarbij helpt is:
    - zacht kloppen op de rug;
    - even neerleggen en dan weer oppakken (wat sneller dan normaal), door het omhoogkomen, boeren ze vaak.
     
  5. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Heel herkenbaar, dat onrustig zijn tegen de avond aan. Dit had Lucas ook. Dit ging vanzelf over rond negen weken. Toen werd hij rustiger. Dit loste wij op met een draagzak. Binnen no time sliep hij dan bij mij in de zak. Zodra hij in diepe slaap was kon ik hem in zijn bedje leggen. Ik zou zeggen, laat het maar even zo. Als hij dit nodig heeft, dan is dat zo. Het gaat vanzelf een keer over. Ik zou niet bang zijn voor verwennen of zo iets dergelijks. Nu is het zo met Lucas dat hij ook van voeding tot voeding slaapt. Hij word wakker, krijgt een schone luier, fles, knuffelen en even spelen totdat hij aangeeft moe te zijn en dan gaat hij zijn bedje in. Vervolgens slaapt hij tot zijn volgende voeding. Daar kan soms wel eens een half uurtje in zitten, maar dat is niet erg. Hij is van het wakker worden tot het terug gaan naar zijn bedje een uurtje wakker. Hij slaapt dus erg veel.
     
  6. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

    Hier precies het zelfde.
    Overdag slaapt ze goed en na de fles van 18:00/19:00
    wordt ze ook onrustig. Wil alleen maar bij mama zijn.
    In de avond houden we haar bij ons en na de fles van 22:00/23:00
    gaat ze naar bed. Dan duurt het nog even voor dat ze in slaap
    valt maar ze is wel wat rustiger.
    Het boeren gaat wisselend, ik hou haar meestal een tijdje op
    mijn borst en dan komt de boer uiteindelijk wel.
    Sterkte er mee.

    Groetjes Jetje
     
  7. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heel herkenbaar hoor. Je niet te druk maken, je kindje gaat echt wel in haar wiegje slapen als ze daar aan toe is.
    Hier tot een week geleden overdag een boxslaper, rond etenstijd huil-en knuffeluurtje en alleen 's nachts in zijn wiegje - slaper. Nu slaapt hij ook overdag in zijn wiegje en gelukkig tussendoor veel spelen en knuffelen want 's avonds heeft hij het knuffelen minder nodig (krijgt het nog wel natuurlijk, mama heeft het wél nodig haha)
     
  8. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, blij te zien dat het zo herkenbaar is. Wordt nl gek van al die 'adviezen' van ouders/schoonouders (je laat haar eraan wennen en straks wil ze niet naar bed, en laat maar huilen want dat is goed voor de longetjes...) pfff... In ieder geval ben ik al blij dat ze overdag goed slaapt (wel ingebakerd) en vind het zelf ook wel gezellig 's avonds (ze huilt nl niet altijd en ligt soms ook zo een uur bij mij op m'n borst, heerlijk!!!!). Met het boeren heb ik al zoveel geprobeerd, net gewoon tegen me aan gelegd en dan boert ze (kloppen en neerleggen werkt niet bij deze dame..). Maar als ze na 15 minuten nog niet boert dan leg ik haar in het bedje, hoe lang houden jullie je baby omhoog na de voeding?
     
  9. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ook erg herkenbaaar,goed bedoeld maar je zit er niet op te wachten.Toen ik zwanger was had ik me zo voorgenomen er niet naar te luisteren maar toen m'n zoontje er eenmaal was vond ik het de 1e weken toch soms wel moeilijk. Nu denk ik bekijk het maar,het is ons kindje en ik volg m'n gevoel,dat werkt namelijk echt het beste!!
     
  10. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ook zo herkenbaar! Hier na een paar weken besloten dat iedereen mooi de pot op kan met zijn adviezen en dat ik lekker mijn gevoel volg ;)
    Baby slaapt waar hij wil slapen en eet wanneer hij wil eten. En uiteindelijk toch een keurig kind wat in zijn bedje slaapt, een redelijk ritme heeft en vooral erg vrolijk is omdat ik hem niet laat huilen. Oh en ondanks dat ook prima longen ;)
     
  11. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben dit ook gehad de eerste weken nou ja niet dat ze bleef huilen ofzo maar ze wilde gewoon niet voor 22.00 in haar bedje (maar sliep daarna altijd wel erg lang! )
    Ik heb dat geaccepteerd en op een gegeven moment toch weer proberen of ze eerder naar bed wilde en toen ging het ineens goed! nu ligt ze vaak al rond 19.00 - 19.30 in bed....
     
  12. Fleur01

    Fleur01 Lid

    15 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin wilde mijn dochter overdag niet in haar eigen bedje (wel elke keer blijven proberen). Ik heb haar lekker bij mij gehouden en haar nog nooit echt laten huilen.

    Na een bepaalde periode ging het vanzelf over en nu slaapt ze heel gemakkelijk op alle momenten van de dag en nacht! Dus gewoon je gevoel volgen en niet teveel op de adviezen van andere mensen ingaan.

    Mijn dochter doet na de laatste fles ook geen boertje, ik kan kloppen wat ik wil maar na een half uur is er nog steeds niks. Ik stop haar nu dan ook gewoon in bed na de fles en dat gaat goed tenzij ze erg moet hoesten, dan wil ze nog wel eens wat spugen.

    Succes!
     
  13. misa

    misa Niet meer actief

    Veel baby's hebben s'avonds een huil moment. Kun je niet veel aan doen. Misschien gewoon lekker troosten en aan toe geven. helemaal als je kindje op andere momenten wel tevreden is en zelf kan slapen.

    En veel slapen is niet erg! Gewoon laten doen. Kan onze zoon van bijna 15 weken nog steeds. Soms een half uur tot uur voor de voeding wakker, soms van voeding tot voeding slapen..!
    En vaak ook maar maximaal 1 tot 1,5 wakker, anders is hij alweer helemaal moe!

    Een boertje hoeft natuurlijk niet, maar als je kindje daar last van heeft, dan is het wel handig ja. Wat wij allemaal doen voor een boertje:
    Over de rug kloppen/ wrijven, neerleggen en weer oppakken, laten zitten, tegen ons aan leggen (buik tegen buik zeg maar).
    En ik weet niet of je tussentijds ook een boertje laat doen: dat kan ook wel eens helpen.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina