Geïnspireerd door het topic van Novy (wat mist er op de uitzetlijst?) en mamachantal (wat wel/niet aanschaffen bij de tweede kind onder de 2), vroeg ik mij iets anders af over de uitzetlijst... Ik ben in verwachting van tweeling (23 weken, j/m) en voor mij de eerste zwangerschap. Nog veel te leren dus Ben al van alles aan het aanschaffen (wist niet dat zwangerschap een koopverslaving zou opwekken, maar goed...), maar vraag mij vooral af wat vooral niet dubbel aangeschaft moet worden. Ik twijfelde al over aankleedkussen (kan ze toch niet beide tegelijkertijd verzorgen, of wel?), maar las ergens anders dat het juist handig om bij 2 kinderen er een boven en 1 beneden te hebben... Badje niet dubbel, dat was bijna het enige dat ik dan wel dacht zeker te weten.... Maar wie weet zeggen de ervaringsdeskundigen nu wat anders? Welke items verder niet 2 keer aanschaffen? En hoor ook graag waarom niet, zodat ik steeds weer een beetje bijleer...
Herkenbaar! Ik heb wel twee Aankleedkussens gekocht. Maar dat is omdat ik boven en beneden de baby's wil kunnen verschonen. Dan hoef je niet elke keer naar boven met twee baby's. Ook 1 badje gekocht (en een tummy tub) Uiteraard wel twee ledikantjes en toebehoren voor twee. Dubbel kruiken, dubbele wagen, twee maxicosi's, twee Family fix two way fix, tweelingbox. Stapel hydrofiele luiers (heb er wel ca 40) en genoeg rompertjes. Ook voor twee kleertjes 😃 Dat was het wel zo'n beetje geloof ik
ik had ook bijna alles dubbel. Ik had ook 2 eenpersoonsboxen. Vond ik erg fijn omdat ze toen ze konden liggen en groter waren ieder apart in een box konden liggen. Wat ik niet dubbel zou kopen of eigenlijk helemaal niet meer zou kopen is een wipstoeltje. Ik heb die nooit gebruikt. Ik had ook 2 aankleedkussens omdat wij ook een commode op de badkamer hadden staan. Ik had ook 2 voedingskussens, maar die had ik geen 2 hoeven kopen.
Ik heb van rompertjes, hydrofielen etc niet alles helemaal dubbel. Met een tweeling was je toch meer is mij verteld dus heb ongeveer 1,5 x de normale lijst aangeschaft. Verder kleertjes wel dubbel zo veel.
Ik zou niet teveel dubbel.halen. je hebt alles in huis, dus je kunt vooruit. Mocht je iets missen, dan heb je het zo bijgehaald in de winkel!
Hier dan geen tweeling, maar dat maakt voor dit denk ik geen verschil, maar hier van 3 weken tot een maand of 8/9 de wipstoel heeeel veel gebruikt, totdat hij er zelf uit ging klimmen. Lijkt me met een tweeling juist ideaal, kan je als je de eerste hebt gevoed, in het wipstoeltje even laten uitbuiken/ voeding laten zakken en dan de ander voeden.