Kraamfeest

Discussion in 'Kraamtijd' started by Prinsesje23, May 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Ik zie heel erg op tegen al het bezoek dat je 'moet' ontvangen als de baby geboren is. Ook omdat het in mijn familie allemaal niet lekker loopt. Ik heb niet zoveel zin om bezoek te krijgen van ooms en tantes waar ik mijn hele zwangerschap nog niks van gehoord heb, en waar ik dan verplicht mee moet zitten. Van sommige weet ik namelijk al dat ze niet snel weg zullen gaan... Ook buren, vrienden en bekenden. De naaste familie wil ik allemaal graag op bezoek hebben, ook goede vrienden maar ik zie zo op tegen al die weken/weekenden bezoek. Ons kindje word in de zomer geboren, mijn man heeft dan toevallig 5 weken vrij en ook omdat we niet op vakantie gaan, wil ik gewoon genieten met zijn 3tjes. Ook zomaar eens een dagje weg kunnen gaan zonder dat je aan bezoek vastzit.

Nu heb ik hier-en-daar al wel eens gehoord over een kraamfeest maar ik heb daar totaal geen ervaring mee. Geen idee hoe ik dat moet aanpakken bijvoorbeeld.
    Heeft iemand ervaring met een kraamfeest?

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Nou ik persoonlijk ben helemaal niet van de kraamfeesten.
    Ik vindt het zo onpersoonlijk.
    Mijn nichtje had vorig jaar een kraamfeest, je feliciteerd ze, we moesten ons kadootje op de stapel gooien :confused: dat zei ze ook heel mooi.
    En voor de rest hebben we haar niet en haar man niet meer gesproken.
    Verschrikkelijk.
    Dus het komt erop neer, kadootje geven beschuit met muisjes en een kopje koffie of thee.
    En je kan weer vertrekken.
    Niet echt leuk.

Maar natuurlijk zijn er mensen die het wel leuk vinden.
    Dus je kan eventueel iets afhuren, of als je de ruimte hebt doe je het thuis.
    Je versiert het gezellig.
    Je biedt de mensen een kopje koffie aan en beschuit met muisjes.
    Misschien wat zoutjes voor op tafel.
    Maar er zijn ook mensen die het groots uitpakken met eten erbij en zo.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Tjha ik ben redelijk "makkelijk" in zo een situatie, mensen die ik mijn hele zwangerschap niet heb gezien/niets van heb gehoord en niet op bezoek wil hebben die kregen gewoon geen geboorte kaartje ;).

Misschien "lullig" maar ach 40 weken niets van je laten horen (zonder goede reden) is nog veel lulliger.

De mensen die een kaartje kregen waren dus ook mensen die we best op bezoek wilde hebben maar wel alles op afspraak. Dus eerst bellen en langs komen als het ons uit kwam. Mijn partner was ook 2 weken vrij na de kraamweek en in die 2weken wilde we ook echt wel een paar daagjes lekker met zijn drietjes.

Ik zou persoonlijk niet zoveel zin hebben in een kraamfeest, net bevallen en dan het hele huis vol bezoek ook niet prettig voor je kleintje want iedereen wil hem/haar natuurlijk vast houden.

En hoe je het moet organiseren? Het zelfde als een verjaardag :)

Share This Page