De natuur zijn gang laten gaan na bevalling..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Premiemama, 12 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Premiemama

Premiemama Actief lid

27 jun 2016
    173
    54
    28
    Hallo!

Ik ben op zoek naar mensen die na hun bevalling geen anti-conceptie meer hebben genomen in afwachting van een nieuwe zwangschap. Hie verliep dit bij jullie?

Ikzelf ben voor de 2e keer mama geworden 9 weken geleden. De eerste zwangerschap is geeindigd in een vroeggeboorte met 26 weken, de tweede zwangerschap is goed gegaan dankzijeen strikte opvolging. Hierdoor durven we aan een derde zwangerschap te denken, en liefst zo snel mogelijk!! :)

Ik ben nog niet ongesteld geworden, en ook geen tekenen van een naderende eisprong. Geef overigens flesvoeding. Wanneer was dit bij jullie weer normaal?

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ik heb zelf mijn menstruatie meteen achter mijn bloeding van de bevalling aan gehad na een week of 6. Vanaf 5 weken had ik alleen nog bruinverlies en dit nam toen gedurende een dag of 5 weer toe naar roodverlies

3. Logan

Logan Niet meer actief

Ik gebruik ook niks hormonaals. Mijn eerste menstruatie kwam na een week of tien, ook met flesvoeding. Daarna wel mooi regelmatig trouwens.
    Wij gebruiken wel condooms overigens, door de keizersnede durf ik het risico nog niet te nemen.

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Nog van harte gefeliciteerd!

Ik heb geen anti conceptie gebruikt na mn bevalling! Wel bv gegeven, na 5 maanden werd ik weer ongesteld en afgelopen dinsdag weer een positieve test in handen! Vanmorgen begonnen met bloeden dus even kijken of het goed blijft gaan! Maar had wel 2x een redelijk dezelfde cyclus, ovulatietesten gebruikt en op dag 18 een eisprong! Dus alles doet het volgens mij weer goed! ;)

5. vollie1988

vollie1988 Actief lid

25 aug 2015
    157
    84
    28
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben in juni vorig jaar bevallen. Per 1 januari gestopt met borstvoeding en begin maart pas voor eerste keer ongesteld. Geen pil of spiraal, gewoon condoom rondom eisprong dagen .. nu net begonnen voor een broertje of zusje ! Cyclus overigens niet heel regelmatig wisselend tussen 28-40 dagen.. voorheen had ik ook cyclussrn langer dan 40 dagen dus voor mij is dit prima!

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou dat nooit doen. Ik was blijkbaar heel snel alweer vruchtbaar en tussen mijn eerste twee kindjes zit 9 maanden. Ik vond dit ontzettend heftig.

Zou dus gewoon anticonceptie gebruiken (condoom/pil/weet ik veel wat) tot je er zeker weten klaar voor bent.

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier na onze dochter geen anticonceptie gebruikt ( heb PCO dus vonden dat niet nodig). Na 6 weken weer ongesteld en 9 maanden bv gegeven. Toen dochter 11 maanden was had ik een positieve test in handen (niet geplant, wel super blij mee).

8. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hier na mijn bevalling ook geen anticonceptie gebruikt, heb 6 weken borstvoeding gegeven. Mijn cyclus was behoorlijk ontregeld maar toch toen zoontje 9 maanden was weer zwanger geworden (dat werd een miskraam). Meteen na miskraam weer zwanger geworden. :) Er zit straks 19 maanden tussen broer en zus.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Geen anticonceptie gebruikt na de geboorte van de eerste. Na 4 weken gestopt met vloeien en weer 4 weken later was ik voor het eerst weer ongesteld. Ze kreeg flesvoeding.

Wij gingen nog niet meteen voor een 2e, mede omdat ze geboren is met ks.

10. laurita123

laurita123 Actief lid

1 mrt 2009
    119
    35
    28
    Denk dat het echt per vrouw verschilt en of je borstvoeding of flesvoeding geeft. Bij flesvoeding zou je al snel weer vruchtbaar kunnen zijn. Ik zou de eerste menstruatie afwachten en kijken hoe je cyclus verloopt. Mijn lichaam was er absoluut niet aan toe de eerste 10 weken!

11. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Wij gebruiken niets aan anticonceptie maar geef borstvoeding, dus da's wel een ander verhaal. Ook nog niet ongesteld geworden bijvoorbeeld.

12. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

28 jul 2017
    1.726
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Onze meid is nu bijna 10 maanden. Na de bevalling wou ik borstvoeding geven, maar dat lukte niet. Ik was te zwak, bleef continue overgeven en viel telkens flauw als ik opstond van bed. Baby zoog niet aan de borst. Bleef dus dag en nacht kolven, maar zonder resultaat. Per dag 10 ml moedermelk, ongeveer. Maar ik had wel de pil gekregen geschikt voor mamas die borstvoeding geven. Maar daardoor kreeg ik een hele dikke, rode, pijnlijke onderbeen (trombose). Moest er meteen mee stoppen. Ik werd ongeveer 10 weken na de bevalling weer ongesteld. En sindsdien een cyclus van 29 dagen. Voor de bevalling had ik een cyclus van 24 dagen. Wij gebruiken condooms. We willen wel meer kinderen. Maar we wachten nog even. Mn gezondheid is niet super sinds de bevalling, dus wil dat eerst rechtzetten. Plus: onze meid is nu zooooo actief, best vermoeiend. ALS ik nu zwanger word, dan wordt dat super zwaar voor mij!

13. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik ken ook zat bv mama's die vlot hun cyclus terug hebben hoor ;)
    Dat hangt echt van veel meer factoren af dan enkel borst of flesvoeding.

Ik gaf beide keren bv, samenslapen, overdag in de draagdoek, nooit langer dan twee uur tussen de voedingen, dag en nacht, niet gescheiden van baby dingen ondernemen etc en bij de oudste kwam de cyclus met een jaar terug op gang. Bij de jongste daarnaast ook getandemd, kennelijk kwam mijn cyclus met 17 mnd terug want met 18 mnd kwam ik er achter dat ik zwanger was:roflmao:

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je bent vruchtbaar voor je ongesteld word hoor ;)

En borstvoeding is geen anticonceptie en dus helemaal geen garantie dat je niet zwanger word

meis1987 vindt dit leuk.
  15. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Nee, dat realiseer ik me hoor. Maar over het algemeen leidt borstvoeding geven wel tot verminderde vruchtbaarheid t.o.v. kunstvoeding geven. Daarom is de situatie niet vergelijkbaar. Ik realiseer me dat ik zwanger zou kunnen worden ;)

Biny vindt dit leuk.
  16. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook geen AC sinds de bevalling (5 maanden)
    6 Weken na bevalling weer ongesteld maar wel lange cyclussen tot nu toe ( voor mijn doen dan, eerst had ik 28 dagen stips en nu rond de 35)
    Volgende kindje is heeeeel welkom! :)

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik werd alle drie de keren na een week of 5 weer ongesteld. Eerste keer geen bv (althans maar een dag of 10) en daarna twee keer wel borstvoeding. In mijn geval maakte dat dus niet uit en was mijn cyclus heel snel weer normaal.
    Vandaar dat wij wel ac gebruikten.

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Hier drie weken na de bevalling (nu 6,5 maand terug) weer aan de pil gegaan en eeuwig spijt. Drie strips later - begin mei - weer gestopt en vanaf deze maand gaan we voor een tweede.

M'n cyclus doet gekke dingen en misschien was dit wel minder geweest als ik de pil niet geslikt had:rolleyes:

19. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Van "de natuur zijn gang laten gaan" kun je eigenlijk alleen spreken als je bv (volledig op verzoek) geeft. Maar dat is niet zo, dus grote kans dat je cyclus gauw terugkeert. Dan is het eigenlijk hetzelfde als wanneer je niet kort geleden bevallen zou zijn, omdat je geen bv geeft maakt dat geen verschil, je lichaam houdt daar verder geen rekening mee.
    Als je een leeftijdsverschil van minder dan een jaar oke vindt en er ook rekening mee houdt dat het bijv. kan gebeuren dat je je een tijd erg misselijk en moe voelt terwijl je ook nog gebroken nachten hebt, dan is dat natuurlijk prima, maar als dat nou ook weer niet de bedoeling is dan zou ik voorlopig voorzorgsmaatregelen nemen. ;)

Succes en nog gefeliciteerd met je zoontje! :)

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Hier trouwens flesvoeding:)

Deel Deze Pagina