Hey allemaal, Misschien een beetje een domme vraag maar is blaasontsteking besmettelijk? Ik heb afgelopen week last gehad van blaasontsteking, de ene dag had ik echt verschrikkelijk last en de volgende dag was het weer weg, en die dag erna had ik het weer. Ik heb het dus even aangekeken en heb er nu gelukkig geen last meer van. Maar nu is het zo dat mijn vriend opeens naar eigen zeggen ook last heeft van blaasontsteking, en aangezien dit niet zo vaak bij mannen voorkomt vroeg ik me af of het kan zijn dat hij die blaasontsteking heeft gekregen doordat ik het ook had? Alvast bedankt voor jullie reacties..! xxx
weet je zeker dat het blaasonsteking is, heb je urine bij de HA laten onderzoeken? Maar antwoord op je vraag, het is niet besmettelijk.
Ja echt zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar ik heb vaker blaasontsteking gehad en van de week voelde het dus precies hetzelfde als de keren dat ik blaasontsteking had.. Maar op Soa's hebben we ons allebei kortgeleden nog getest dus dat kan het niet zijn, als je daarop doelde..
Nou ja..daar zou ik het eerste aan denken, als je allebij last het bij het plassen etc. Dan zou ik toch iemand adviseren om te laten testen.. Maar ja dat kan het bij ons dus niet zijn, maar vind het wel vreemd dat we allebij last hebben van hetzelfde en ook nog rond dezelfde tijd. Was een beetje bang dat het besmettelijk was...
Kan het ook nierstenen zijn bij je vriend? Soms heb je toch ook dat je daar met momenten last van kan hebben, tot dat het serieus uitbreekt? Ik heb ook al eens een keer last van m'n blaas, maar dan drink ik kruidenthee speciaal voor de blaas en dan gaat dat over bij mij.
Voelt dat ongeveer zo als blaasontsteking? Maar bij een schimmelinfectie heb je toch ook allerlei andere kwaaltjes? En is een schimmelinfectie wel besmettelijk? xx
Ja schimmelinfectie is besmettelijk.. En volgens mijn gaat blaasontsteking niet één twee drie weg..tenminste bij mij niet.. Wat voor kwaaltjes had je dan?
als je echt blaasontsteking hebt dan is het niet de ene dag aanwezig en de andere dag niet, daarvoor moet je toch echt aan de antibiotica, dus ik denk dat jullie allebei geen blaasontsteking hebben, inderdaad zoals eerder werd gezegd, een schimmel?
Ik heb wel eens een schimmelinfectie gehad die leek op blaasontsteking. Mijn urine werd nagekeken en dat was goed, het was dus een schimmel. Dan zou het kunnen kloppen dat je vriend ook last heeft.
Ja ik dacht ook aan een schimmelinfectie. Maar een man krijgt daar geloof ik andere klachten van. Misschien is het psychisch bij je vriend. Dat kan namelijk ook heel goed. Als je denkt dat je iets voelt kun je het ook echt gaan voelen.
Hmm..oke dus een schimmelinfectie zou kunnen. Maar kan het bij een schimmelinfectie zijn dat je inderdaad de ene dag er echt last van hebt terwijl het de volgende dag weer weg lijkt te zijn? @bosi333: Hahaha.. hij heeft inderdaad snel ergens last van (mannen he ), maar ik denk niet dat dit psychisch is.
hee! blaas onsteking is wel 'besmettelijk'. Als jij naar het toilet gaat is er een kans dat je vriend ook overkrijgt door de bril. die moet je dan bv afdoen met detol. ben zelf heeel makkelijk vatbaar en ook vaak gehad dus maar het is niet 1 dag aanwezig en dan weg.
ikheb al jaren blaasontstekking en schimmelinfecties word er dood moe van! maar ik heb wel eens 1 dag last hoor van mijn blaas. en bij een schimmel heb ik heel erg jeuk van onder. ik zou sowieso ff naar de huisarts gaan
Bij blaasontsteking.nl staat dat het niet besmettelijk is. Ik heb twee weken geleden blaasontsteking gehad, kreeg toen antibiotca, dat hielp niet. Het was inmiddels een nierbekkenontsteking. Ik kreeg toen wel goede antibiotica maar ik kreeg er ook een schimmelinfectie erbij en heb toen van die eitjes gekregen die je vaginaal moet inbrengen.
Het is nu weer weg, en ik heb ook geen andere kwaaltjes zoals jeuk of iets dergelijls. Mocht het weer terug komen dan ga ik zeker naar de dokter. Het ging mij er even om of blaasontsteking besmettelijk is, want op die manier zouden mijn vriend en ik elkaar dus kunnen besmetten als een van ons er last van heeft.. Maar ik begrijp dus van jullie dat het niet besmettelijk is..Gelukkig maar Thnx voor jullie snelle reactie's!