mischien dit weekend ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door michellle81, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik citeer:

"Voorweeën, ook wel valse weeën genoemd, zijn over het algemeen onregelmatig. De gehele tijdsduur kan erg uiteenlopen en varieert van enkele uren tot zelfs enkele weken, al naar gelang men er zich vroeger of later van bewust geworden is. Voorweeën kenmerken zich door hun onregelmatigheid. De ene keer zitten er 10 minuten tussen en de volgende keer een half uur. Bovendien is de kracht van de weeën meestal afhankelijk van wat je doet. Als je rustig zit, zijn ze minder sterk dan wanneer je rondloopt.

Voorweeën kunnen heel vervelend zijn, vooral als ze 's nachts optreden. Het kan zijn dat je er nachten van wakker ligt, terwijl er niets doorzet.Soms komen voorweeën toch met enige regelmaat en dan denk je dat de bevalling is begonnen.

Het verschil met de 'echte' weeën zit in het feit dat voorweeën niet erger worden en veel korter duren dan echte weeën.Een voorwee duurt ongeveer zo'n 30-40 seconden, terwijl echte weeën minimaal 1 minuut duren. Bovendien blijft de pijn steeds hetzelfde en wordt niet erger.

Voorweeën krijg je meestal 's avonds of 's nachts, omdat de baarmoeder dan het meest prikkelbaar is.
    Voorweeën geven geen ontsluiting, wel zorgen ze ervoor dat het hoofdje dieper indaalt en dat de baarmoedermond weker wordt.Heb je vooral 's nachts last van voorweeën, neem dan een warmwaterkruik mee naar bed en houdt die tegen de onderbuik.

Heb je al nachten niet geslapen door de voorweeën, neem dan voordat je naar bed gaat iets wat je ontspant. Bijvoorbeeld glas warme melk.

Hoe kun je nu merken of je echte weeën of voorweeën hebt, eigenlijk heel simpel: als je niet meer kunt praten terwijl je een wee hebt en als je tussen de weeën door heel erg moet bijkomen, dan heb je echte weeën."

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vraag me nog steeds af wat ik dan heb haha
    ik heb enorme krampen die gewoon een kwartier tot 2 uur duren, non-stop..... :( geen indalingsweeen, die heb ik al mogen voelen, maar dus ook geen voorweeen haha nou ja, het zal wel ergens goed voor zijn denken we dan maar ;)

hier nog steeeeeeeeds rustig. ik leef nu maar naar morgen 3 uur, hopelijk dat ik dan wel wat spannends hoor of beleef hihi

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hier rommelt het wel een beetje. Maar dat kan ook van het inwendig onderzoek komen van vanmiddag bij de gyn.
    Goed nieuws wel: mijn bmm is al week. Nog geen ontsluiting helaas, maar goed het is in ieder geval iets.
    Met 40 weken word ik ingeleid gelukkig :D. Maandag afspraak gyn, en dan gaat ie kijken of ik ontsluiting heb. Als dat niet zo is dan krijg ik een veter in.
    Nog maar 1 weekje volhouden gelukkig!

4. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Straks moet je ineens persen :)

Hier weer krampen in m'n rug..Het gaat weer vrolijk verder. Heb er maar een fles bitterlemon bijgepakt.

5. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wil je dat zinnetje eens uitleggen? Heb ik nog nooit van gehoord, wat doen ze dan?

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hypnose, zou een mooie zijn idd. ach, mag van mij hoor! :)

Dinky, ik vroeg me het zelfde al af. had er nog nooit van gehoord. zal wel niet uit de schoenen van de gyn komen ;)

dayenne, dus zaterdag is het echt zo, ben jij aan de beurt?! meid ik ben jaloers! ze hebben mij beloofd me niet voorbij de 40 weken te gaan, maar heb er een hard hoofd in. voor mij geen 'veters' of welk schoengerei dan ook, dus het zal afwachten zijn.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meiden hier ook nogsteeds niets zelfs geen krampje gehad vandaan.ik baal er goed van ik ben echt helemaal op vandaag.echt een slechte dag maar ja ik heb maar weer bitter lemon gehaald 2 liter dus heb nog wat te drinken. maar volgens mij wil ik te graag ofzo.ik hoop echt dat ik snel aan de beurt ben maar ze zeggen de eerste komen meestal 3 tot 5 dagen te laat nou ik het hopen dan is tie er met het weekend.

8. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

15 dec 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Hey meiden
    Hahaha iedere dag is er een te veel he :) We willen zo graag onze babies!
    Vanochtend bij de verloskundige geweest en meisjelief ligt helemaal klaar voor de start, ik moet volgende week dinsdag weer terug, en de verloskundige zei zelf, mocht het nog nodig zijn :) Want ze ligt al vrij laag, maar goed, ik ben net zo bang als henkie dat die van mij ook voorlopig nog lekker bij mams in de buik wil blijven haha :)
    Nou mag ze van mij tot 14 feb ook gewoon blijven zitten hoor haha ;) Maar dan ga ik dr wel ff streng toespreken ;)
    Meiden zet hem op allemaal
    Liefs Rianne

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hihi al sla je me dood.
    Dit is wat de gyn zei. Hij gaat een veter inbrengen die de ontsluiting opwekt. Hoe dat ding eruit ziet enzo, ik heb geen idee. Ik zie het maandag wel!

@Claartje nee helaas niet zaterdag maar maandag. Mijn vlos hield, ondanks meerdere echo's die uitwezen dat ik 31 jan uitgerekend was, toch 3 febr aan (volgens mijn cyclus toen). Dus nu houdt het ziekenhuis ook 3 febr aan. Een paar daagjes extra geduld dus!

Als ze jou niet voorbij de 40 weken laten gaan, dan ben je volgende week ook aan de beurt! Misschien wel op dezelfde dag als mij ;). Spannend hoor. Kan me voorstellen dat je er een hard hoofd in hebt, maar beloofd is beloofd ;). Ik zou het gewoon eisen haha.

10. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja die uitgerekende datum is idd ook wat. overal staat dat ik 4 februari uitgerekend ben. echo zelfs 2 februari en de vk houden 7 februari aan. mijn banner klopt dus misschien wel niet helemaal. ach ja paar daagjes meer of minder maakt ook niet uit ;) ( grrr wel dus)
    hier ook nog rustig. wel weer ongipijn maar das niks heb ik mezelf al mee verzoend :cry:

11. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    volgens alle echo's die ik heb gehad (6 om precies te zijn) zou ik vandaag op 40 weken zitten. Toch houdt de VK bij mij ook donderdag aan als uitgerekende datum. Maar er gaat hier vandaag niks meer gebeuren iig.

Ik word trouwens wel heeelemaal gek van die rotjeuk op het moment. Echt overal brrr..! Niet krabben zeggen ze dan, nouwww dat lukt niet helemaal.. kheb mn hele benen al open liggen ervan :(.

Gelukkig morgenochtend weer naar de VK, ik hoop toch zo dat ze me niet meer zo lang laten doorlopen, ben er echt zo moe van.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou meiden ik verlies nu allemaal stukjes dik slijm nog niet eerder gehad.ik neem ook aan dat die delen slijmprop zijn wat het blijft komen. begin nu in een keer angstig te worden

13. henkie24

hier vruchtwater net gebroken. slijmprop ook. en al een paar pijnlijke weeen gehad! help wordt nu ook bang hahaha. ik ben weg denk ik. succes allemaal nog!

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

o meis heerlijk voor je.en je weet vanzelf wat je moet doen gewoon in jezelf geloven. ik duim voor je

15. henkie24

niet om jullie te ontmoedigen maar zon wee doet pijn! hahaha

16. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ohhh wat spannend, zet m op meid!

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

:)

hier krijg ik ook een ander gevoel in mijn buik een heftige kramp maar ik zeg nog niet een wee hoop dat ik die in de loop van de nacht krijg.en nu heef me vriend nacht dienst bah

18. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hij mag wel naar huis komen toch hoop ik Blusvrouw? Als het echt begonnen is?

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja zeker hij is echt met hooguit 45 min thuis hij moet eerst de vrachtwagen dumpen en daarna kan hij gelijk door en als het nu echt heel snel gaat rijd hij met de vrachtwagen door naar het ziekenhuis.

20. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Gelukkig maar, dan ben je tenminste niet alleen! Hoop voor je dat het nu eindelijk gaat beginnen meid. Het wordt de hoogste tijd ;)

Deel Deze Pagina