stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bloempje1989, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    hallo allemaal.

ik ben 5 dagen geleden de pil gestopt.
    ik zat Eigenlijk in Mijn eerste week maar omdat we besloten hebben dat we kinderen samen willen ben ik gelijk gestopt met de pil.
    2 dagen later verloor ik gelijk bloed.
    kan je dat zien als een normale menstruatie?
    wel hebben we ook onveilige sex gehad maar ik ga er niet vanuit dat het nu al raak is geweest.

ik hoor graag jullie reacties erop.

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Nee, dit is een ontrekkingsbloeding en geen normale menstruatie. Vanaf nu is het afwachten wanneer je eerste menstruatie komt, maar het kan natuurlijk ook dat deze niet komt en je zwanger raakt!

3. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    kan ik met mijn ontdekkings bloed ook mijn meest vruchtbare dagen uitrekenen via zon calculator?
    want als ik de eerste dag invoer van dat deze. Bloeding dan kwam ik uit op 7 8 en 9 augustus. Dat dat mijn meest vruchtbare dagen zouden zijn.

dit is mijn eerste x dus vandaar deze vragen.

wat is een ontdekkings bloeding eigenlijk?

alvast bedankt. Voor de reacties

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Nee dat kan niet aangezien het onttrekkingsbloed alleen is opgebouwd onder invloed van de pil.

Onttrekkingsbloed is baarmoederslijmvlies en bloed dat je lijf opbouwt tijdens het slikken van de pil gedurende die 3 weken; er zit GEEN eicel bij want de pil voorkomt de groei daarvan.

Het is nu afwachten wanneer je cyclus opstart (meestal niet meteen).
    Beste is om te wachten met proberen tot dat je je eerste echte menstruatie hebt; dan kan je echt gaan rekenen. Anders ga je over een paar weken 100 tests doen omdat je geen idee hebt waar je zit in je cyclus terwijl hij dan nog niet eens opgestart hoeft te zijn.

5. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    okay.
    bedankt voor de antwoorden.
    dus de kans is groot dat ik over enkele weken een normale menstruatie krijg?
    wat als we in de tussen tijd wel onveilige sex hebben?
    is er dan even goed een kans dat het misschien raak is?(waar ik zelf niet vanuit ga)

omdat ik de pil nu niet slik heb ik dan geen dagen waar ik het meest vruchtbaar op ben?

ik verwacht mijn menstruatie over een week of 3 want mijn lichaam neemt het normaal gesproken vrij snel zelf op.
    heb een jaar of 2 geleden zelf ook een miskraam gehad en toen ik toen ook gestopt was hebben we ook gewoon sex gehad tijdens het ontpillen en toen werd ik ook normaal ongesteld 3 weken later ongeveer.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Er is zeker kans dat je in de komende weken zwanger kan raken. Het is alleen lastig om het te proberen in die weken aangezien je dan niet weet wanneer je overtijd bent. Dan kan je veel te vroeg gaan testen etc.

Je hebt wel dagen dat je het meest vruchtbaar bent en die zou je kunnen opsporen met ovulatietests. Als je die niet gebruikt kun je dag 13, 14 en 15 van je cyclus rekenen; dag 1 is eerste dag van je echte menstruatie.
    Je kunt ook gaan temperaturen; elke dag, voor je opstaat (dus niet gaan staan/zitten voor de meting) hou je het bij en bij een daling kan het een teken zijn dat de eisprong eraan komt. Hier is vanalles over te vinden op internet.

7. bloempje1989

bloempje1989 Actief lid

29 jul 2014
    240
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    bedankt voor de uitleg en antwoorden

Deel Deze Pagina