Een baby die heel veel beweegt.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik kan me bijna niks voorstellen bij mama's die zeggen hun kindje een paar dagen niet gevoeld te hebben.
    Ik heb het andere uiterste.
    Ik voel mijn kindje eigelijk elk uur wel een keer.
    Soms denk ik; zou die ruimtegebrek hebben of zou het een heel druk kind zijn? Als ik me omdraai 's nachts in bed voel ik het kindje ook alweer draaien.
    Kan ook zijn dat ik door mijn smalle bouw alles extra goed voel...
    Ik ben eens benieuwd straks, hopelijk geen hyperactief kindje.... :rolleyes:
    Wie heeft er nog zo'n drukke baby in de buik?

2. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Ons kleintje is ook ontzettend druk! Volgens de verloskundige alleen maar een teken dat het erg gezond is! Op zich lijkt me dat raar, want dat zou betekenen dat kindjes die minder bewegen ook minder gezond zijn, maar goed. Ik vind het wel erg gezellig!

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Hier nog een beweeglijk typje. Mijn vk zegt dat bewijst dat de baby zich prima voelt, niet zozeer doordat hij in wat voor mate dan ook, gezond zou zijn of gezonder dan andere kindjes die minder bewegen. Ik geniet er van, merk ook dat het steeds hardere en sterkere bewegingen zijn wat alleen maar laat zien dat zijn/haar spierkracht zich ontwikkelt. Genieten dus! :)

4. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    nou ik heb ook een aardig beweegelijk kind alleen op dit moment nogal wat ruimte gebrek...maar hij moet en zal zich toch omdraaien hoor...

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Goed om te horen!
    Hadden jullie dat ook al rond 25 weken?
    Ik had het met mijn v.k. nog niet over gehad.
    Op de 20 wkn echo was ie ook kerngezond, maar wel een "drukke" zei de echoscopiste.

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Mijn dochter is een kickboxer! :)
    Zo die kan tekeer gaan zeg. Ik voelde haar al met 15 weken, en nu gaat ze elke dag flink tekeer in mijn buik. De vlos schrok met 16 weken dat ze al zo beweeglijk was. Maar was wel positief zei ze!
    Ik geniet er super van, en ben zo trots op haar!

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ons ukkie is ook enorm bewegelijk, voel hem/haar vanaf de 16e week en het is nu echt een drukte van belang in mijn buik! Ik voel hem/haar meer wel dan niet en vooral snachts met omdraaien enzo. Zodra ik wakker word, me omdraai of ga plassen, dan denkt de kleine volgens mij: ja gezellig, mama is wakker! Party! Geniet er erg van, vind het juist super!

Ik ben ook erg smal en klein, ik draag echt heel erg naar voren en niet van de zijkant/rondom. Denk soms ook dat de kleine gewoon niet erg veel ruimte heeft.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn oudste was vanaf week 15 al zo druk en ze is altijd een drukke meid gebleven, ze is nu bijna 6 jaar.
    Mijn tweede was wat rustiger, en dat is ze nog steeds.

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Gelukkig meer mensen :D
    Bij mijn eerste zwangerschap was mijn zoon veel rustiger, die sliep echt halve dagen. Vandaar dat ik wel even sta te kijken van dit woelwatertje.
    ;)

10. lieve

lieve Actief lid

6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hallo,

ik heb ook een hele drukke baby.
    hij is wel een aantal keren op een dag actief.
    en de schopjes worden steeds heftiger.

wel leuk om te voelen.
    groetejs lieve

11. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dus de trend zet zich na de geboorte door, eh. :rolleyes:
    Van slapen zal wel niet veel meer komen :)

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

mijn vlos zei dat hoe verder de zwangerschap vorderd, hoe langer het kindje achterelkaar wakker is en langer achter elkaar slaapt. Eerst is het kort wakker, kort slapen, kort wakker enzo..... straks zul je merken dat de kleine steeds langer wakker is en dus druk kan zijn, maar daarna ook weer een langere periode kan slapen. Vooral op het einde is worden deze periodes steeds langer.

13. hier ook een hele drukke kleine! Volgende de VK alleen maar heel goed omdat ie het dan blijkbaar naar zn zin heeft daarbinnen.. zelfs nu ik bijna 39 weken ben merk ik nog steeds geen verschil in dat ie minder actief wordt ofzo, hij blijft de hele dag zowat bezig lijkt het wel :)

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik had dat ook alleen met 25 week en 5 dagen voelde ik hem anderhalve dag bijna niet en daarna weer elke dag en erg veel
    de kleine draait ook gigantische veel afgelopen donderdag lag die in stuit vrijdag bij de echo links helemaal koppie na beneden vanmiddag in midden koppie na beneden en hij is ondertussen weer gedraait haha
    veder mag die van mij net zoveel bewegen zoals die wilt vind het alleen maar fijn dat die dat doet en niet zo stil is.
    ik ben niet zo smal maar voel elke draai die die doet

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha viel bij ons wel mee :)

16. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Mijn dochtertje was in de buik ook al hyper actief vanaf de 17 weken voelde ik haar al elke dag en ze schopte zo hard dat het soms gewoon pijn deed. Ze is nu 1 en nog steeds hyper actief zit geen seconde stil wil alleen maar lopen, kruipen en spelen lekker gezond al die beweging. haha. veel suc6 met je zwangerschap.

17. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    vraag me toch wel af wat er in zo'n kleintje omgaat hoor. VK's zeggen dat het kindje het naar zijn zin heeft als het lekker bewegelijk is...ik krijg soms het gevoel dat het tegenovergestelde wellicht waar kan zijn...dat ie niet lekker ligt of dat ie het niet leuk vindt dat je bukt of stil staat of niet goed ligt ofzo... : )

We zullen het wel nooit weten...laat maar lekker zijn of haar gangetje gaan...dat doe ik immers ook ; )

18. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Inderdaad, kan ook nog. Met de echo's had ik het gevoel dat ie dat niet fijn vond en nog eens extra ging bewegen.

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Als ik voorover buk of iets op mijn buik zet dan gaat ze harder schoppen. Volgens mij inderdaad omdat ze het niet prettig vind.

20. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    hier ook een super druk en krachtige beeb.
    Stef was veel rustiger in mijn buik.
    Nu ben ik net 20 weken en ik zie soms echt al uiitsteeksels van de buitenkant.
    Ook als ik wat voorover zit, kan ik zeker rekenen op een paar rake schoppen!
    moet nog wat worden hahaha

Deel Deze Pagina