Ik ga dus bevallen in het asz..en het is onze eerste en heb dus geen ervaring ermee..wie is daar bevallen en hoe verliep dat?
ik! Maar wel al 3 jaar geleden Je kunt er naar een voorlichtingsavond he, om te gaan kijken, zou ik doen als ik jou was! Ik heb er veel aan gehad, geeft een hoop rust in je hoofd. De volgende is 4 februari, je kan je opgeven op de website! Gelukkig hebben ze nu een nieuwe kraamafdeling want ik vond de oude situatie wel een beetje aftands. Op de verloskamers had je geen wc/douche die was op de gang, dus liep je met je gebroken vliezen en je kraamverband over de gang te schuifelen beetje armoedig was dat. Tja wat wil je weten? Ik ben er ingeleid en we moesten 2 nachten blijven. Toen deelde je ook nog de kamer met anderen die net bevallen waren dus ik deed echt geen oog dicht Op zich had ik wel het gevoel dat ik er in goede handen was, bij de geboorte zelf had ik een superlieve kraamverpleegster die ons heel goed verzorgde en aanmoedigde en die ook de dagen erna nog ons op is komen zoeken, heel lief. Nadeel vind ik wel een beetje dat het een opleidingsziekenhuis is en dat je nooit weet wat iemand zn functie en ervaring zou precies is.. iedereen stelt zich voor als "arts" en er zijn best veel verschillende gezichten aan je bed omdat ze allemaal nog aan het leren zijn enzo.
De voorlichtings avond van 4 feb zit al vol dus we hopen op de volgende. .ik vroeg me indd af hoe dat gaat als je op de verloskamer komt en hoe dat er dan uitziet. ..en hoe snel je na een bevalling met je kleintje weer weg mag..moet je standaard 1 nacht blijven of mag je dezelfde dag weg?
nou ze hebben net nieuwe verloskamers, dus ik kan je ook nog niet vertellen hoe die eruit zien Als je poliklinisch bevalt met je eigen vk erbij mag je na een paar uur weer naar huis, maar als er iets "medisch" aan de hand is kun je wel langer moeten blijven, wij moesten 2 nachten blijven omdat ik een hoge bloeddruk had. Maar dat is volgens mij in alle ziekenhuizen hetzelfde hoor.
Heb geen medische indicatie maar loop wel bij de Gyn vanwege ons lange traject zwanger worden..dus dan kunnen we er vanuit gaan dat we wel wat langer blijven heb ons inmiddels aangemeld voor de voorlichtings avond van 4 Maart..even kijken wat ons te wachten staat
Wij zijn begin januari op de voorlichtingsavond geweest. Ziet er wel mooi uit in ieder geval en veeel meer privacy dan voorheen. Verder mag je partner ne blijven slapen, ook fijn een vriendin van me is er begin januari bevallen en was heel tevreden over de zorg en de begeleiding.
Dat is wel fijn indd dat je partner kan blijven slapen als je zou moeten blijven..vindt t wel fijn alst er niet meteen zo ziekenhuis achtig uitziet..