Goedemorgen, Al enige tijd heb ik nierproblematiek door de zwangerschap, de pijn die ik sinds anderhalve week heb, schreef ik eerst dan ook toe aan mijn nier. Stom, want sinds gisteren weet ik dat de pijn veel lager zit dan waar de bewuste nier zit. Als ik lang zit, sta, loop, lig (langer dan ongeveer 2 uur achtereen) krijg ik pijn rechts onderin mijn rug, echt flinke pijn, komt redelijk in de buurt als de pijn die je voelt wanneer je nier net is geblokkeerd. Deze pijn trekt dan door naar de achterkant van mijn been en sinds gisteren ook door naar mijn onderbeen. Als ik de pijn heb, moet ik accuut een andere houding aannemen, dus ipv zitten gaan liggen, en als ik op bed lig moet ik wel opstaan. Ik sta al dagen voor 6 uur naast mn bed omdat ik het niet trek. Heb het idee dat steeds opstaan om te plassen het erger maakt (door de nierproblematiek heb ik blaaskramp die de baarmoeder ook samentrekt en moet ik 's nachts uiterlijk iedere 2 uur naar het toilet) Door deze nierproblematiek en de daarmee gepaarde blaaskramp doe ik al weken niets meer, lopen gaat namelijk niet, dus hou echt veel rust aan. Nu hebben wij een waterbed en is omdraaien voor een niet-zwangere soms al wat lastig echter met een buik als de mijne (34 wk nu) soms bijna ondoenlijk, zal ook meewegen vermoed ik. Ik weet in ieder geval dat het niet mijn nier is maar wat kan het wel zijn en wat kan ik er in vredesnaam aan doen? Het weinige slapen en de pijn breken me onderhand een beetje op en wordt er emotioneel van. Paracetamol helpt bijna niet, het haalt soms de pieken er even uit maar de pijn gaat er niet mee weg helaas. Heeft een van jullie een idee wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen?
Inmiddels heb ik contact opgenomen met mijn gyneacologe hierover; deze kon mij vertellen dat het zwangerschaps ischias kan zijn en heeft mij doorverwezen naar een bekkenfysiotherapeute. Hier kan ik vandaag al terecht, hoop dat ze er iets mee kunnen en het strakjes wat makkelijker wordt....
HOihoi, Dat zou het eerste zijn wat ik je zou adviseren! Naar de fysio. Hopelijk kan hij of zij je klachten verminderen of in ieder geval voorkomen dat het erger word! Imke
Gisteren naar de fysio geweest, had eigenlijk gehoopt op wonderhandjes en snelle vermindering van klachten, helaas ging dat niet door. Was meer een intake en kreeg een flink aantal tips mee waar ik het de komende week moet doen. Vlg week mag ik weer heen en kom ik terecht bij een bekkenfysiotherapeute, hoop dat zij haar handjes laat wapperen Dank je wel voor je reactie en groeten, Monique