wanneer voel je wat...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cindypascal, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hallo allemaal,

    ik ben pas kort zwanger maar ik vraag me af bij hoeveel weken ga je je kindje voelen bewegen?
    ik ben zo benieuwd hoe dat zou zijn, toen we laatst het hartje hoorden schoten de tranen al in mijn ogen dus ik ben benieuwd

    gr. cindy
     
  2. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Meestal voel je dat rond 20 weken bij een eerste, bij een 2de dikwijls al rond 16 weken ook omdat je het gevoel herkent.. het voelt als vlindertjes in de buik die steeds meer en meer bewegen... tot je ineens bij jezelf denkt... hé dit was de baby...
    Ben weer ah filoseren hihi maar zo heb ik het
    ervaren ...
     
  3. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hallo!

    Ik voelde mijn 1e kleintje al met 13 weken, het shchijnt vooral aan de dikte van je buikwand te liggen hoesnel je iets voelt, mijn schoonzus is wat voller en heeft daardoor een dikkere buikwand, zei voelde bij haar eerste kindje voor het eerst met 16 weken de kleine bewegen. Ik dacht ook dat het niet kon zo vroeg, maar mijn verloskundige zei dat dat wel degelijk kon, het voelt echt alsof er vlindertjes langs je buikwand fladderen idd, tis heel appart, je weet het vanzelf als het niet je darmen zijn!!
     
  4. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik voelde het rond de 19 weken duidelijk... daarvoor heel vaag...
     
  5. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik ben het levende bewijs dat het echt verschillend is:p

    Ik ben namelijk ook stevig maar toch voelde ik het al zeer vroeg. OOk bij me 13de week voelde ik het al behoorlijk kriebelen in de buik en ik ervaarde dat alsof er een visje in me buik zwom.

    Hoe verder ik was, hoe meer ik ging voelen. En dan ben ik het met Stientje eens. Je denkt opeens HE dit is de baby.

    En ik zit nu op me 20ste week en ik kan soms het handje of voetje al voelen ;)

    Ik hoop voor je dat je het snel door hebt dat het de baby is want echt het is iets supers om te voelen!!

    Ben benieuwd ;)
     
  6. Miracle

    Miracle Lid

    25 jan 2006
    33
    2
    8
    Vrouw
    Begeleider in gehandicaptenzorg
    Klinkt allemaal erg bijzonder!
    Ik hoop het ook snel mee te mogen maken!
     
  7. Eyrah

    Eyrah Lid

    10 jan 2006
    87
    0
    0
    enschede
    Hier ook al rond de 13 weken ;)
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ahhh dan denk ik dat ik de baby ook al kan voelen!!!!! Ik voel sinds een paar dagen zo'n vlindertjes/visjes gevoel onder in mijn buik haha... Vroeg me echt af wat dat was, inderdaad een heel vreemd speciaal gevoel!!
     
  9. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Eyrah,

    Sjonge zeg, gefeliciteerd met je 6e zwangerschap! Wat fijn, is het zwaar of valt het mee?

    Vroeger wilde ik ook altijd graag een groot gezin met veel kinderen, maar helaas laat mijn lichaam dat niet toe.
    Deze derde is eigenlijk al te zwaar voor me (i.v.m. ernstige bekkeninstabiliteit), maar ja je hoofd zegt anders he....

    Hoe ervaar jij de zwangerschappen mag ik dat vragen?

    Sas.
     
  10. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    Ik voelde me kleintje al bij 16 weken. Vertelde aan mijn moeder heel blij dat ik me kleintje al voelde, ze lachtte en zei dat het waarschijnlijk de navelstreng was. Maar ik wist het zeker! Echt een prachtig gevoel. Me verloskundige vertelde dat het vrij vroeg was voor een eerste kindje, heb een drukke baby zei ze me nog hihihi.. Nou dat beloofd wat voor de toekomst ;) Zelf nu ik zo hier achter de pc zit, voel ik m schoppen, en druk doen echt een geweldig gevoel! Ik hoop voor jou dat je je kleine ook snel zal voelen bewegen!
     
  11. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Dan hebben we samen een drukte makertje :p:p
     
  12. mono

    mono Lid

    14 jan 2006
    45
    0
    0
    ik voelde mijn eerste kindje met 16 weken. Iedere avond om half elf was het disco en ik kon de klok er op gelijk zetten. Ik weet nog goed de eerste keer dat ik het voelde, zo van ik voel wat, zou dat het kindje zijn of mijn darmen, ja daar is het weer, ja het is echt mijn kindje!!!
    Fantastisch gevoel! :D
     
  13. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoe vaker de baby ook reageerd hoe sterker de band tussen jou en de baby ook begint te worden.

    Ik ben helemaal niet iemand die tegen mezelf praat en sta ook gek te kijken als andere dit wel doen.

    Maar moet zeggen nu ik soms samen met me kindje ben mezelf erop betrap dat ik tegen de baby "praat".

    Klinkt heel vreemd :p Haha en had het ook niet kunnen geloven maar tis echt zo ;)
     
  14. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Soms denk ik weleens van: Voelde ik nu wat? Maar voor ik het besef is het gevoel al weer weg hihi.

    Dus ik kan nog niet zeggen dat ik hem/haar echt gevoelt heb en ik ben nu 18 weken. Het is wel onze eerste, dus ik wacht nog maar af ;)
     
  15. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik voelde ons kleintje voor de eerste keer bewegen rond 14 weken zwangerschap. In het begin was dat erg vaag en dacht ik vaak is dit nu wel ons kleintje dat ik voel. Dat heeft geduurd totdat ik een week of 18 zwanger was, toen begon de schopjes duidelijker te worden.
     

Deel Deze Pagina