als je wilt, kan je echt weer aan het werk?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Loes1980, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Hallo dames,
    Ik heb onlang een onderwerp geopend, ontslag na bevalling.
    Hierin heb ik verteld dat ik na mijn zw verlof mijn ontslag krijg. Ik heb t/m april verlof, dan 6 weken zelf verlof op te nemen en dan nog 2 mnd opzegtermijn van mijn baas (hoef dan niet te werken maar krijg wel betaald) dus t/m juli 2012 betaald mijn baas me nog. Dan heb ik recht op 5 mnd ww. Dus t/m dec volgend jaar ben ik verzekerd van inkomen. Maar dan....
    Ik ben dan 32 jaar met 2 kids, maar wil heel graag (lees: moet i.v.m inkomen) weer aan het werk. Het liefst als receptioniste/secetaresse (heb hier papieren voor) of weer in de zorg (heb hier ook papieren voor) of desnoods servicemedewerker of van mijn part....:( Maakt niet zo veel uit, als ik maar werk heb in zeeland voor ong 24 uur per week,
    Wat denken jullie, als je echt wilt, kom je toch wel aan werk toch?
    Hebben jullie evt positieve verhalen of iets wat me meer vertrouwen kan geven?
    Alvast bedankt;)

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zou me helemaal suf solliciteren voor een baan als mij dit zou overkomen hihi ;).
    Als jij met je sollicitatiegesprekken laat zien dat je graag wilt, toon je al initiatief! Ik zou als ik jou was wel zo snel mogelijk beginnen met solliciteren (uiteraard na je bevalling ;)).

Ik ben trouwens met 7 weken zwangerschap van mijn zoontje aangenomen bij mijn huidige werkgever. Ik heb ze toen direct eerlijk verteld dat ik zwanger was.

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Vind het wel een beetje vreemd dat jouw baas nu al aangeeft je volgend jaar na je bevalling te ontslaan. Op wat voor gronden, wat dit mag echt niet zomaar.

Maar goed, gewoon keihard solliciteren en ervoor zorgen dat je die 5 maanden WW niet nodig gaat hebben zou ik zeggen. Je hebt tijd genoeg dus volgens mij een haalbare taak met de papieren die je hebt

Succes ermee!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is toch denk ik wel makkelijk praten. Des te langer je werk aan het zoeken bent, des te minder kieskeurig je word. Ik hoop voor je dat je een baan vind die bij je past. Maar ik zou me er niet op vastpinnen zeg maar..

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    als je wilen er je best voor doet kan je zeker wel aan het werk :)
    Ik ben 2keer na mijn verlof (bijna) in de ww gekomen , de eerste keer was 21 en vond het uwv dat ik geen recht op ww had (en daar ben ik ingetrapt) ... dus heb toen maar iets heel anders dan mijn vakgebied aangenomen .
    daarna weer opnieuw begonnen bij mijn vorige werkgever en daar nog 4 jaar in vastdienst verband gewerkt , tijdens mijn 2e zwangerschap weer het zelfde verhaal , en heb toen wel ww aangevraagd en zou ik ook krijgen , was toen 25 .
    maar heb gesolliciteerd bij mijn huidige werkgever en kon gelijk beginnen zodra mijn verlof verlopen was .

als je wil kan het dus :)

6. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Het kan zeker hoor! Je hebt een flinke tijd om je te orienteren. Je kunt je nu al verdiepen in mogelijke bedrijven waar je voor wilt werken. Het mooiste is als het je lukt voor de zomer al wat spijkers met koppen te slaan. De meeste zomers ligt het qua vacatures wat meer op het gat, aangezien de vakantietijd er dan is. Zo eind sept, begin oktober beginnen dan de vacatures weer te komen. Open solliciteren kan altijd. Netwerken werkt ook goed en mensen aanschrijven voor een informatief gesprek werkt ook. Gewoon kijken of je mogelijk in de toekomst iets kunt betekenen voor elkaar. Aftasten wat mogelijkheden zijn enz. Dit heeft bij mij goed gewerkt!
    Succes!

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.
    (ja mijn baas kan mij na mijn verlof ontslaan, want mijn groepsleider wil mij van mijn object af -en die heeft overwicht- en er zijn geen andere objecten in de buurt. Ik zou dan naar rotterdam centrum moeten en dat is te ver, vandaar dat hij mij mijn ontslag aanbied na mij verlof. Tot 6 weken na mijn verlof kan hij mij nog niets maken)
    Dus ik ga nu mijn tijd hier uitzitten t/m december, vervolgens bevallen en even genieten van mijn 2 prachtige kids en na mijn verlof stort ik me volledig op de arbeidsmarkt.
    Zit nu ook te kijken naar div vacatures via div jobsites (even kijken wat de mogelijkheden zijn) al wacht ik echt even tot na mijn verlof met solliciteren. Zolang in nog in dienst ben wil ik me liever richten op mijn zwangerschap e.d.
    Maar het was wel even schrikken. Nog maar gisteren die gesprek met mijn baas gehad. 's avonds uitgehuild bij mijn man. Tranen met tuiten maar het komt vast wel allemaal wel goed.
    Jullie berichtjes en positieve inzichten helpen enorm.
    Als genoeg mensen zeggen dat het goed komt, ga ik het nog echt geloven :D

8. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    En geloof echt in je eigen kunnen en capaciteiten! Wanneer je dat uitstraalt wordt je zo weer aangenomen!! Je bent 14 weken in verwachting zie ik nu... pff die hormonen zullen dan ook wel meespelen ;)
    Succes met alles en fijne zwangerschap gewenst!

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dank je wel lieve blue eyes. Je berichtjes doen me goed. En ja idd ik heb toch zoooo veel last van de #%&%/* hormonen. Krijg vast een meisje :D Bij mijn eerste veel minder last en toen was het een jongen hihi
    Maar ik zie ook dat jij overtijd ben. Spannend, ik duim enorm voor je dat het op mag schieten en alles goed mag gaan. Geniet nog he en een dikke knuffel

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ook dit geeft toch zoooo goede moed.
    Lijkt bijna op mijn vervaal. En als jij het kon, kan ik het vast ook toch. De mogelijkheden zijn er in ieder geval, dat kan jij bewijzen. Bedant :D;)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ik ben 2 jaar geleden tijdens (na) mijn zwangerschapsverlof ontslagen doordat het bedrijf waar ik werkte ging verhuizen naar Roemenië, ik kon toen na mijn zwangerschapsverlof beginnen bij mijn oude baas, maar ik kon ook (voor een half jaar) aan het werk via een uitzendbureau met kans op vast. Heb toen voor mijn oude werk gekozen omdat ik dan direct een vast contract kreeg.
    Werk overigens ook als secretaresse en 24 uur in het Noorden en hier schijnt het moeilijker te zijn dan in het westen, dus ik zeg, ja kan zeker hoor!

12. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik zat ook te denken wat raar dat je baas dat al zo vroeg van tevoren aangeeft. Maar hij kan je natuurlijk niet eerder ontslaan vanwege je zwangerschap. Dus de eerst volgende mogelijkheid is 6 weken na je verlof. Ik snap m...
    Maar tuurlijk vind je iets als het het echt wil! Ik heb een jaar niet gewerkt (tijdens zwangerschap en 5 maand erna). Toen ik weer aan de slag wilde na de bevalling ben ik iets gaan zoeken. De banen liggen in mijn vakgebied niet voor het oprapen en zeker niet parttime. Maar ik heb iets gevonden voor 24 uur/week en het was welgeteld mijn derde sollicitatie! Dus het is zeker mogelijk!

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Wat een lieve reacties allemaal. Dank jullie daarvoor. Het geeft zo veel goede moed. Ik denk dat het uiteindelijk ook allemaal veel beter is. Ik ben het idd beu op mijn huidige werk, het werk is niet meer leuk en het bedrijf gaat qua houding ten opzichte van zijn medewerkers hard achteruit. Wie weet, als ik straks wat anders heb dan denk ik vast: had het veel eerder moeten doen!:D
    Ik geloof ook in God en de kosmos en weet dat ze bij me zijn en weer wat nieuws in petto voor me hebben. Ik blijf vertrouwen houden maar ben toch ook heel dankbaar voor jullie berichtjes, geeft nog meer moed.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Tot nu toe heb ik altijd een nieuwe baan weten te vinden! Soms dacht ik: nee het lukt niet, ik kom niks tegen!
    Maar toch vond ik altijd een baan.

Echter, nu heb ik wel iets meer eisen. Met 2 kleine kids kan ik het me gewoon niet veroorloven opnieuw 3 uur per dag heen en weer te reizen. En ik wil minder uren werken als voorheen...dus vallen er ook weer banen af.
    Het wordt nu dus iets lastiger want hier in de buurt is er zo weinig in mijn vakgebied (HBO cultureel maatschappelijk).

Werk is er altijd! Denk aan productiewerk in een fabriek. Maargoed, ik ga natuurlijk voor werk in mijn vakgebied.

Ben nu ook volop aan het solliciteren... 4 september is mijn verlof afgelopen en kom dan in de WW.
    Bah! Wil gewoon een baan! Meedraaien in de maatschappij en niet afhankelijk zijn van het UWV.

Tot nu toe heb ik in ieder geval nog niks gevonden.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Je hebt voldoende kwalificaties, dus volgens mij ga jij binnen afzienbare termijn weer een passende baan vinden. Kwestie van de juiste motivatie in jezelf vinden, beetje enthousiasme uitstralen en enigszins flexibel opstellen en dan moet het gaan lukken!
    Laat het vast in je omgeving vallen dat jij een nieuwe baan zoekt. Via-via is nog altijd het beste kanaal voor werk.

16. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    assi: heel veel succes met het zoeken naar werk. Ik zal echt voor je duimen. En bedankt voor je reactie.

bri: ook jij ook heel erg bedankt

Al jullie reacties doen me echt goed. Zelf heb ik ook de instelling, als je echt wilt, lukt het vast. Idd, desnoods in de productie ofzo, en terwijl je (ik) bezig bent zoek ik naar iets anders wat ik wel leuk vind (mijn eigen vakgebied)

Maar allemaal, nogmaals bedankt. Heb door de form en jullie reacties en medeleven veel rust gevonden.;)

17. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik denk dat het goed komt hoor, je bent geschoold op vakgebieden waar vaak werk is dus gewoon tijd na je bevalling weer rond gaan kijken en dan komt het vast goed!

18. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dank je wel zaterdag. Lief van je.;)

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik ben me dus ook aan het orienteren voor een andere baan. Heb momenteel een baan voor 24 uur maar wil graag wat anders. Zit al bijna 8 jaar bij mijn werkgever maar wil een andere uitdaging.

In 4 jaar tijd heb ik geen salarisverhoging gehad en ben er gewoon klaar mee om elk jaar te horen "er is geen geld sorry"

Nu heb ik een opleiding gedaan voor directiesecretaresse/managementassistente maar mijn huidige functie is commercieel binnendienst medewerker.

Ik ben op zoek naar ander administratief werk of secretaresse werk maar heb al zoveel open sollicitaties verzonden en op een aantal vacatures gereageerd maar zie het gewoon somber in.

Parttime werk is zo weinig te krijgen en aangezien ik geen ervaring heb als secretaresse wordt het gewoon lastig om hierin een geschikte baan te vinden.

En het is niet dat ik MOET omdat ik gewoon een baan heb maar de zin om naar mijn huidige baan te gaan wordt ook steeds minder dus het wordt gewoon tijd om te switchen.

Iemand nog tips wat ik nog zou kunnen doen?!

Heb me op veel verschillende jobsites ingeschreven maar zit eigenlijk weinig passends tussen.

20. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Heel veel succes met het zoeken en vinden van werk!
    Gelukkig is het een soort luxe probleem voor je. Voorlopig heb je nog werk, dus totdat je wat anders gevonden heb zit je nog veilig.
    Als ik jou was zou ik gaan informeren bij verschillende uitzendbureaus. Die weten meestal sneller iets te vinden. Je kan dan aangeven voor hoeveel uur je zoekt en dan voor langere tijd.
    En anders, ja, gewoon doorgaan waarmee je bezig bent. Wie weet, ineens vind je wat.
    Ik duim in ieder geval voor je;)

Deel Deze Pagina