Hallo allemaal Ik heb zo bang voor die knip tijdens de bevalling. Heeft er iemand wat positieve ervaringen voor me? Ik ben er als de dood voor. Ik ge bevallen met een ruggenprik. Ik heb echt bang voor de knip zelf en het herstel van de knip. Alvast bedankt groetjes
Ik heb er weinig van gevoeld, ze proberen hem in een wee te zetten. Ik voelde even een scherpe pijn, ook omdat het hoofdje al stond en daar was mijn dochter al. En door de ruggenprik voel je er ook minder van natuurlijk! Het herstel duurt even, maar je moet gewoon meteen normaal gaan zitten en het niet ontzien, dat schijnt het beste te zijn. Ik gebruikte arnicadruppels ter bevordering van het herstel. Ik zou je er niet te druk om maken, voor hetzelfde geld hoeft er niet eens een knip gezet te worden!
Ik was ook doodsbenauwd voor de knip. Ik was in het ziekenhuis en heb geschreeuwd dat ik niet geknipt wou worden. Ik had ook helemaal geen weeën dus ze konden niet tijdens een wee knippen. Maar het is maar 1 knipje en duurt maar 1 seconde. Viel achteraf best mee. Ook het hechten dat was goed verdoofd en ze hadden me met 1 draad gehecht zodat ik niet allemaal losse knoopjes had. Weinig last van gehad. Met plassen goed spoelen met water en dan valt het allemaal best mee.
Ik voelde niks.. dat viel echt in het niet bij de pijn van de weeën. Ook het herstel is zonder problemen verlopen
Ik ben er ook als de dood voor, het hele idee al vind ik helemaal niks. Heb t ook aangegeven bij de vk, ben bang dat ik van mn stokje ga als ze daar gaan zitten knippen maargoed. Heb de tip gekregen heel goed naar vk te luisteren tijdens het persen om uitscheuren en knip te voorkomen. Maar mss valt t allemaal mee
Ik heb er ook niks van gevoeld, en bij mij is hij ook in een wee gezet. Herstel daarna ging ook prima. Heb een paar dagen wat last gehad met zitten maar dat zal wel een combi van alles zijn geweest. Gewoon goed spoelen en droog deppen dan is er niks aan de hand
Hier alle 2 de keren geknipt (1 keer een heel eind eindigde met vacuumpomp) de 2e bevalling maar een klein stukje Alle 2 de keren een super herstel gehad na de eerste bevalling stapte ik 1,5week later al op de fiets Knippen doet trouwens geen zeer maakt alleen een heel raar geluid
Dank je wel allemaal klinkt zeer bemoedigend. Nu maar hopen op het beste! Vdvl95: laat ons hopen dat de dames hier gelijk hebben. Ik ben van Belgie dus ik veronderstel dat als de persweeen beginnen de gyne komt? Bij jullie zijn er meestal verloskundige. Wij hebben vroedvrouwen zij doen geen volledige bevalling het einde doet de gyne. De knip dan ook? Ik zou het niet weten wie de knip eigenlijk doet.
Volgens mij de gyne inderdaad. Ik ben in NL bevallen trouwens maar wel in het ziekenhuis. Knippen deed de VK, hechten de gyne omdat hij mij ondertussen in de gaten hield. Nergens last van gehad, niet tijdens het knippen en ook niet daarna, ondanks dat het volgens iedereen echt een grote knip was. Ik was doodsbenauwd om nr.2 te gaan doen want ze hadden het over een mega knip en een flinke aambei. 2 dagen niet kunnen gaan uit schrik voor de pijn maar niks aan de hand
Ik zag de verloskundige opeens een schaartje pakken, ik in shock en vroeg een paar keer wat ze ging doen, en ze zei niks ( ben natuurlijk niet achterlijk) dus zat te wachten op de pijn, en toen legde ze het schatje weer weg was al gedaan en heb er niks van gevoeld, ze doen het precies op een wee. Dus geen zorgen maken om de knip je voelt niks
Ik ben alleen bij de eerste geknipt, heb er ook niks van gevoeld. Herstel ging ook goed. Na 2 weken zat ik weer op de fiets.
In Nederland is het zo dat er echt niet zomaar geknipt wordt. In geval van een vacuüm is het vaak nodig om de cup in te kunnen brengen en de voornaamste reden voor een vk om te knippen is bij foetale nood, ofwel als het echt noodzaak is dat het kindje zsm geboren wordt en men daarbij de overtuiging heeft dat met een knip het kind ook daadwerkelijk de volgende wee geboren wordt. Ik geloof dat er in België wel wat vaker geknipt wordt, maar dat zal misschien liggen aan het feit dat de gynaecoloog standaard de bevalling afmaakt.
Heb ik wat gevoeld/gehoord van de knip?!? Nee, het was een wonder voor mij dat ze me eindelijk hielpen.. Ik heb er zelfs om gesmeekt (Na 4 uur persen/ambulance rit naar ziekenhuis) De pijn van de weeën zijn veeeeeel erger... Trust me
Hier bij mijn eerste bevalling flink geknipt. Ik heb er niets van gevoeld, het hartslag van mijn dochter daalde en ik hoorde de gyn zeggen dat ze het niet goed meer had, dus het enige wat ik dacht was knip maar! Als ze er nu maar uit komt. In de kraamweek heb ik er wel last van gehad.. Heb het geluid van de knip wel gehoord trouwens. Het is nog steeds een 'begin er nooit meer over' regel tussen mijn man en mij . Vreselijk geluid vonden we het.
Ik ben flink geknipt, na een bevalling van 38 uur vloog de hartslag van de kleine naar beneden bij iedere keer persen.. Van de knip niks mee gekregen, gevoel niet maar ook geluid niet. Ik was helemaal op en van de wereld. Morgen is het een week geleden, zittend doet wel zeer maar lopen gaat al weer veel beter. Ik ben gewoon heel blij met mijn ukkie, dat is t belangrijkste
hier verdoofd voor de knip, niets van gevoeld. genezing ging goed, alleen 1 hechting zat tegen een zenuw en deed echt flink zeer. maar verder behalve een spier die zelfstandig is geworden en soms zomaar samentrekt niets aan over gehouden dat is niet pijnlijk maar voelt gek haha ben het bangst voor het hechten, dat voelde wel flink piep!!! maar misschien kun je dan een verdoving vragen, want dat is niet zo fijn zonder verdoving kan ik vertellen
Ik was er ook bang voor. Maar ze knippen tijdens een perwee dus dat voel je niet. Ik vond de knip ontzettend verlossend
Ik heb twee keer een knip gehad. De eerste keer door een onbenul van een gyn die m niet tijdens een wee zette, ik vloog tegen t plafond van de pijn, alsof hij recht in m'n bil knipte De tweede keer was ik echt als de dood, en die gyn beloofde me dat ik er niets van zou voelen, en dat was ook zo. Ik kon wel janken van blijdschap. Dus ik heb twee compleet verschillende ervaringen