Strippen en voetreflex therapie

Discussie in 'De bevalling' gestart door MMD86, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Hallo dames!

Gisteren bij de vk geweest, en blijkt toch dat ik weer een flinke jongen in mijn buik heb! mijn eerste was 4405g
    De bevalling ging ook erg moeizaam, zoals je begrijpt!
    Om dit bij de volgende te voorkomen, heeft de vk verteld mij al wat vroeger te gaan strippen en contact op te nemen met een voetreflex therapeute Waarmee ze nauw samenwerken. Ik mag vanaf 37 weken beginnen.

Nou is mijn vraag, wat is jullie ervaring hiermee?
    Het lijkt me geweldig als onze kleine knul uit zichzelf komt natuurlijk! Want we gaan tot 40 weken anders wordt ik ingeleid!

Groetjes!

2. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Strippen kan zeker helpen. Voetreflex therapie zit tussen de oren. Het zorgt wel voor ontspanning. Sm doet Voetreflex maar dat heeft bij mij zelfs overtijd nog geen bevalling opgewekt. Zogenaamd kon ze met voetreflex de bevalling opwekken, ik vond het maar wazig. De baby en de placenta bepalen wanneer de bevalling begint. Je laten strippen kan daar goed bij helpen.

3. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL

ben ik het helemaal mee eens, net als ananas en meer van die onzin

4. wachtend

wachtend Niet meer actief

Mijn beste vriendin deed de voetreflex massage bij mij en een dag later beviel ik haha dus heel eerlijk ik heb geen idee of het helpt of niet maar aanstaande week mag ze weer langskomen om te doen hoor haha

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Dus omdat het bij jou niet werkte, zit het tussen de oren.. ;)

Met voetreflex therapie kan de boel gestimuleerd worden. Ik zou zeggen, doe het gewoon! Het wil heus niet gelijk zeggen dat je spontaan weeën krijgt maar het kan wel helpen de boel wat op gang te brengen.

Wil er wel even bij zeggen dat het niet per se aan het gewicht van het kindje hoeft te liggen of de bevalling vlot verloopt of niet. De bevalling van mijn jongste duurde in totaal nog geen 5 uur en dat was een ruim-negenponder. Mijn oudste lag er niet helemaal goed voor en daarom ging dat een stuk minder makkelijk. Terwijl hij minder woog dan mn jongste.
    Dit even ter geruststelling ;)

6. Dat zit niet tussen de oren hoor!

Je voet bestaat uit allemaal drukpunten en kan zeker voor een begin zorgen maar wel ook als je er zo goed als klaar voor bent.
    Stel je man masseert je voeten met 20 weken, dan hoef je niet bang te zijn dat je opeens gaat bevallen.

7. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik blijf erbij dat de baby en de placenta het signaal geven voor de bevalling. Als de baby er niet klaar voor is zal er niks gebeuren.

8. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Bah, ik vind ht altijd zo kwalijk dat verloskundigen sen actief doorverwijzen naar kwakzalverijpraktijken als voetreflex assage, moxatherapie.... Zelfde geld voor die osteopaatonzin.

9. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Het gaat erom, dat het eventueel kan stimuleren, uiteraard komt de baby wanneer hij zelf wil... En ook strippen hoeft niets te doen, zei ze al!
    Het enige is, dat ze me niet tot over de 40 weken laten lopen. Willen gewoon heel graag dat hij onder het geboortegewicht blijft van mijn oudste! Maar, laten we hopen dat hij geen erge groeispurts krijgt en dat hij iets voor de 40 weken zichzelf meld!

Bedankt voor de reacties dames

10. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Hier ook moxa therapie en voetreflextherapeute gehad bij m'n vorige zwangerschap m'n dochter lag tot 36 weken in stuit is wel zelf nog gedraaid maar ben te nuchter om te geloven dat dat door een brandende sigaar bij je kleine teen komt hihi had meer zo iets baat t niet dan schat t niet
    Voetreflextherapie vond ik wel lekker ontspannend en werd volledig vergoed dus t ja,maar vond t op een gegeven moment niet leuk meer hoor die verhalen van vrouwen die dan gemasseerd waren en dan bij de auto spontaan gebroken vliezen hadden enzo nou....ben ingeleid met 41,3

11. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Bij mij heeft het strippen geholpen denken we ..
    Smorgens gestript door de verloskundige en vanaf dat moment meteen harde buiken.. Savonds begonnen de weeën en de volgende ochtend is ons zoontje geboren met precies 41 weken.

12. Osteopaatonzin???

Gelukkig voor je heb je het nog nooit nodig gehad!
    Wat een kort door de bocht mening heb je, jammer dat je zo kortzichtig bent.

13. Aliciaa

Aliciaa Lid

17 dec 2014
    20
    0
    0
    Ik krijg vrijdag voetreflexmassage therapie! Ben er benieuwd of het werkt...:)

14. wachtend

wachtend Niet meer actief

Helpt het niet dan is het in ieder geval heerlijk ontspannend! (Snakt naar een goeie massage ;) )

15. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Osteopathie is in Nederland geen erkende medische therapie hoor, staat op dezelfde sport van de ladder als acupunctuur en homeopathie.

Fijn voor je als het voor je werkt als je erin gelooft. Placebo effect noemen ze dat geloof ik.

En je mag me best kortzichtig vinden. Heb ik geen problemen mee. En ik sta er niet alleen in hoor, lees maar eens wat medisch geschoolde mensen er van vinden, op deze site bijvoorbeeld.

16. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Osteopaat onzin? Als die mensen er niet waren liep ik nog steeds met indeknoop darmen

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #17 maartje84, 1 apr 2015
    Laatst bewerkt: 1 apr 2015
    Whahaha

Omdat ze het op de boerderie nie kenn'n ist onzin 'n kwalijk!!

;) ;) ;)

Onze westerse medische kennis is pas in ontwikkeling. Acupunctuur, om maar een voorbeeld te noemen is al duizenden jaren oud. Geloof jij lekker waar jij in wilt geloven. Maar laat het andere ook in waarde, zonder zulke veroordelingen over iets waar jij geen kennis of ervaringen mee hebt.

Hier iemand die ook overal wel vrij sceptisch over kan zijn en is. In het kader van baadt het niet, dan schaadt het niet moxa laten doen toen mijn tweeling nog steeds in stuit lag. Kindje 1, de belangrijkste als het aankomt op ligging lag op een gegeven moment zelfs al ingedaald. En prompt lag dit kindje in mijn propvolle buik die week erop wel goed!! Met de westerse zorg hadden ze dit kindje niet kunnen draaien (meerlingen worden niet uitwendig gedraaid) en al hadden ze dat aangeboden te gaan doen dan had ik dat niet gewild ivm kans op verwurging met de navelstreng.

Btw: over moxa is een paar jaar terug nog een persbericht naar buiten gebracht door het Erasmus MC. Men komt er steeds meer en meer achter dat 'alternatieve geneeskunde' die al duizenden jaren elders uitgevoerd wordt niet zo achterlijk is. Maar ja, niet iedereen is hier van op de hoogte...

Erasmus MC : Acupunctuur helpt baby met stuitligging om te draaien

Waarom ik dit schrijf? Niet om jou te overtuigen want ik denk dat als je zo hard oordeeld over zoiets je dermate vooringenomen bent dat daar geen beginnen aan is. Maar ik hoop dat toevallige meelezers die twijfelen om wel of geen alternatieve geneeskunde als aanvulling op de reguliere te gaan aanspreken niet perse het maar niet doen omdat hier iemand zo hard er over oordeelde ;)

18. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Als je denkt dat dat erasmus mc onderzoek ook maar iets stelligs betekend moet je je misschien wat meer verdiepen in onderzoekstechnieken...

Chinese acupunctuur tegen stuitligging: een schandelijk proefschrift - Vereniging tegen de Kwakzalverij

Jolanda Verburg: Kwakzalverij van de koude grond

Of kijk eens bij de linkjes die hier worden genoemd... https://cryptocheilus.wordpress.com/2011/01/05/moxa-therapie-the-brains-fall-out/

Ach ja, vroeger verkochten ze slootwater als het middel tegen de pest. Nu draaien en buigen ze babietjes die verkeerde werveltjes zouden hebben (met soms de dood tot gevolg). Idd, geloof wat je wil geloven, ik houd me denk ik toch maar bij echt bewezen methodes waar ik zelf achter kan staan, en zal zeker mijn kinderen niet blootstellen aan de domheid van anderen ;)

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha jij noemt die links als bewijzen. Die sites heb ik ook gelezen. Ik heb me nl aan alle kanten er in verdiept. Jammer dat je het drinken van slootwater als bewijs voor jouw visie erbij haalt. Want dat is de oude westerse geneeskunde, hetgeen waar jij alleen achter staat. Dat heeft niets met oosterse geneeskunde die al duizenden jaren gebruikt wordt te maken. Maar het maakt niet uit waar jij in geloofd. Geloof doet er nl niet aan toe. Het is allang bewezen dat het werkt. Maar hou je er dan lekker buiten en veroordeel niet waar je geen verstand of kennis van hebt.

20. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    ;)

Deel Deze Pagina