Donderdag zou ik een tattoo laten zetten, maar ben net zwanger. Heb gegoogled uiteraard maar ze zeggen dat het afgeraden word ivm infectie gevaar. Maar er is nu nog geen bloed band met de kleine, is het dan alsnog gevaarlijk? Het is een goede shop, alles word echt goed hygiënisch gedaan. Liefs
Wilde de geboorte en sterf datum van mn dochter* op mijn onderarm zetten wist eindelijk wat ik precies wilde.
Ik dacht al toen ik dit topic las dat het een héle betekenisvolle tattoo was.. Misschien kun je het beste even de vk/gyn bellen voor advies, en de tattooshop, ze weten er vast wel meer van..
Dat lijkt mij ook. Ik snap dat je het fijn vindt dat je eindelijk weet wat je wilt, maar dat idee is toch niet zomaar weg?
Ik heb zelf ook gevraagd. Het gaat niet om de bloedband of je baby. Daar kan niks mee gebeuren. Het infectiegevaar is gewoon veel groter tijdens een zwangerschap.Mijn tattooshop raadde het me af. Vond dat ik dan onnodig risico nam. Dus ik wacht lekker af tot 2014 .
Bij mij zeiden ze ook dat door hormonen je huid veranderd en dat de tattoo veel moeilijker te zetten is en dat ook daardoor de boel kan gaan ontsteken enzo. Dat wordt even wachten tot na de bevalling.
Het is niet alleen het infectie gevaar... het grotere gevaar is dat je lichaam tatoeëren als stress ervaart. Al doet het geen pijn toch reageerd je lichaam erop. En de baby voelt die stress dan ook. Mijn tatoeerder tatoeerder ook echt niet als je zwanger bent
Normaal doen ze het niet. Het is voor de Tatoeëerder ook gevaarlijker, want je bloed is veel dunner. Ik vrees dat je moet wachten tot na de zwangerschap en heel je lichaam reageert anders nu.
Even offtopic super leuk dat je zwanger bent!!! Gefeliciteerd ontopic hier deden ze het niet ook niet toen ik pas 5 weken was.
Ik had ook een afspraak staan en was 7weken zwanger en toen ook moeten afbellen en toen zeiden ze meteen doen wij ook niet als je zwanger bent
Hoi meis. Wij zijn zelf tattoo artiesten en wij doen het ook niet. Inprincipe kan het geen kwaad, het is meer door je verandering van je hormonen kan de tattoo lelijk worden en slecht genezen. Doordat je bloed dunner is kan de inkt eruitbloeden en word de tattoo uiteindelijk lelijk. Overigens als je een infectie oploopt dan word er vaak antibiotica voorgeschreven en daar zijn ze bij zwangeren extra voorzichtig mee. Hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes