Ruim 20 procent van de Amerikanen draagt HPV-virus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bobar, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
  2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #2 merah, 6 apr 2017
    Laatst bewerkt: 6 apr 2017
    Raar artikel. Ook in Nederland raakt iets van 80% van de mensen ooit besmet met ('een' en niet 'het') HPV. Een virus dat ook, maar zeker niet alleen, seksueel overdraagbaar is.
    Velen daarvan wordt drager. Maar... slechts een paar HPV varianten geven een verhoogde kans op kanker.
    Weet niet wat de intenties zijn van dit berecht, maar ik vind het, door zijn onvolledigheid, een beetje onruststokerij.
    Lijkt me namelijk erg sterk dat meer dan 20% van de bevolking besmet is met HPV 16 of 18 (de belangrijkste). Maar kan het mis hebben. Zit er niet zo diep in, al heb ik wel een 'ervaringsdeskundige' helaas.

3. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Ach, ik heb nog 9 jaar om me erin te verdiepen. Dan zien we het tegen die tijd wel weer :D

4. appelschil

26 jan 2017
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is lang niet elke besmetting risico op kanker maar beter voorkomen dan genezen.
    Jongens schijnen er binnenkort misschien voor opgeroepen te gaan worden las ik om de meisjes te beschermen en om geen penis of keel kanker te krijgen.

"Dat virus, dat verantwoordelijk wordt geacht voor de overgrote meerderheid van de baarmoederhalskankers en andere genitale kankers en voor genitale wratten, zou namelijk ook bij jongens een belangrijke oorzaak zijn van diverse types van kanker, onder meer van mond, keel, slokdarm, stembanden, amandelen, anus en penis".

bron: Moeten ook jongens zich laten vaccineren tegen het Humaan Papillomavirus (HPV)? | gezondheid.be

En ik las laatst dat baby's in de toekomst misschien direct na de geboorte ingeënt kunnen worden tegen hpv omdat sommige baby's het virus van hun moeder kunnen krijgen, zoals ook het hepb vaccin om die reden vlak na de geboorte gegeven kan worden maar of dat waar was of nepnieuws?

Deel Deze Pagina