http://www.mishandelingbinnenkinderopvang.nl/ Deze website is van een moeder (een kennis van een kennis van mij), wiens zoontje is mishandeld op de kinderopvang. Helaas is er weinig over bekend. En ook weinig info over te vinden.
Sjeeetje dat is echt erg ja, arm jochie! Wat n k*tstreek van die leidster, ik mag toch hopen dat hier goed voor gaat boeten!
nou die vrouw verdient zelf geen kinderen en hoop dat ze onvruchtbaar is om kinderleed te verkomen. ik wens dit niemand toe maar zo iemand moet geen kinderen krijgen. arm jongentje, het leventje verwoeste van z'n lief kindje en daarbij de vertrouwe van moeder te schade. ik kan er geen goed woordt aan geven. ik hoop dat alles goed komt met het mannetje en er snel helemaal boven op komt. zoals ik heb gelezen gaat het al stukken beter en hoop dat ook zijn ontwikkeling in grote stappen vooruit mag gaan. Ik heb ook op een kinderdagverblijf gewerkt en er kunnen inderdaad huilbaby's zitten om gek van te worden maar om ze dan te gaan mishandelen pff geen denken aan. je doet er alles aan om het zo leuk mogelijk te maken voor de kinderen en dat er dan zulke gestoorde idioten zijn die het verpesten voor de leidsters die het prima doen daar heb ik geen woorden voor.
Dit vind ik nogal een harde uitspraak op een forum waar zoveel mensen soms al jaren wachten op een kindje. Ik ben het er helemaal mee eens dat zo'n mens geen kinderen waard is, maar waarschijnlijk heeft dat mens een psychische stoornis en moet ze daarvoor worden behandeld. Overigens kun je zo iemand ook aanklagen voor het leed wat ze heeft veroorzaakt. En wat zielig voor dat kindje. Ik hoop voor hem dat het goed komt.
Nou ik ben het helemaal eens met de reactie van Lovewinnie. Er wordt al zoveel gegooid op psychische stoornissen, ja ammehoela! Ik snap alleen niet dat 5 maal gezien is, na 1 keer had er al ingegrepen moeten worden! Ik wens de moeder en natuurlijk het kindje heel veel sterkte. Groetjes, Miranda
jeetje waterg zeg. ik heb even op d esite gekeken en ik moet zeggen, dat dit mijn angsten waren om gebruik te willen maken van de kdv. Ik ben echt bang geworden, niet alleen voor mijn kins maar ook voor de andere kids, dat sommige ouders maar denken dat t misschien van huis af komt terwijl het best mogelijk kon zijn van de kdv. Ik hoop dat de leidsters die dit gedaan hebben, vervolgd worden en vast komen te zitten hoe dan ook. En de ontzeg geven om nooit maar nooit iets met kinderen te gaan doen, en mochten ze zelf kids hebben of willen dan de jeugdzorg inschakkelen nooit rust. heb nu al medelijden met de kids, jeetje niet te geloven. De grootste ansgt voor ouders is dit, je gaat met dubbel gevoelens, vetrouwen angs je kind weg brengen en hoort dit soort dingen. ps: dit kan net zo goed ook misschien door een gastouder gebeuren dan tog?
in één woord vreselijk, zoiets zou niet moeten kunnen! Ook ik begrijp niet waarom er niet gelijk ingegrepen is toen het gezien is! Ik hoop dat het met het ventje allemaal geod komt, veel sterkte voor de hele familie gewenst!
Echt, het breekt mij hart als ik dat lees...wat een enorme schade is dat ventje (en andere kinderen!) aangedaan. En dat op een kinderdagverblijf... daar heb ik gewoon geen woorden voor.
Ik heb het verhaal met tranen in mijn ogen zitten lezen. Je brengt je kindje in vol vertrouwen naar een KDV. Helaas is er geen andere keuze, want er moet gewerkt worden, maar tevens moet je toch kunnen vertrouwen dat je kindje in goede handen is? Ik ben zelf als kind geestelijk mishandeld toen ik op de kleuterschool zat. Toen ik naar de kleuterschool ging, was ik een heel leuk, spontaan kindje. Ik was heel open naar de wereld om me heen. Vanaf het moment dat ik op school kwam in de 2e klas van de kleuterschool, veranderde ik. Ik trok me terug, werd heel verlegen en vertrouwde mensen niet meer. Mijn ouders konden hun vinger er ook niet op leggen en werden heel wantrouwend. Maar ja, er was geen bewijs en ik vertelde niets. Ik was nog zo jong en trok me alleen maar terug in mijn eigen fantasie-wereld. Mijn moeder heeft meegemaakt dat ik spontaan een liedje begon te zingen met Sinterklaas. De kleuterjuf had toen gesnauwd "Hou je mond. Je mag pas zingen als ik dat zeg". Ik had geschrokken mijn mond dichtgedaan en durfde niet meer te zingen. Dit was op een openbare middag, waar alle ouders bij mochten zijn. Zelf heb ik later in mijn leven pas herinneringen teruggezien. Zo heb ik gezien hoe ik en nog een aantal andere kindjes vast heb gezeten aan de verwarming met iets van plakband oid over onze mond. Tegen het einde van het schooljaar, heeft mijn moeder de hoofdmeester gesproken en verteld wat ze dacht dat er aan de hand was en dat ze me van school ging halen. De hoofdmeester heeft toen gevraagd om me te laten blijven, omdat ik toch naar de lagere school zou gaan en dan niets meer met haar te maken zou hebben. Schofterig he?. Ik denk dat die vrouw nooit voor haar acties geboet heeft. Ze hielden allemaal de handen boven haar hoofd. Het heeft mij heel erg veranderd. En dan was ik dus al een kleutertje. In dit geval gaat het om peuters en baby's. Dit zijn zulke kwetsbare wezens en ze moeten beschermd worden. De schade die deze kinderen hierdoor oplopen raken ze nooit meer kwijt. Het doet me echt zo gigantisch veel verdriet om te lezen. Onze kleine gaat 2 dagen naar een KDV en ik vertrouw er wel op dat het goed gaat, maar zal hem toch goed in de gaten blijven houden. Hoe aardig deze dames ook lijken te zijn, toch kunnen er rotte appels tussen zitten. Ik snap alleen niet waarom ze na één keer niet aan de bel getrokken hebben. Waarom pas na 5 keer.?
Mijn hemel , wat een verhaal... Heb het net met veel ongeloof, verbazing en afgrijzen gelezen en kan er met mijn pet niet bij. Arm ventje, hoop echt dat het met hem snel weer beter gaat... Wij willen onze kleine ook 2 dagen naar een kdv brengen, maar als je dit zo leest, krijg ik toch wel mijn twijfels en de kriebels. Het kdv waar we een rondleiding hebben gehad, voelde wel goed en de leidsters waren erg aardig. Maar toch, je weet het nooit he....
Zekerheid heb je idd nooit. Ik denk zelf dat dit bericht je niet terug moet schrikken om te plaatsen op een kdv, maar je extra alert moet maken. Deze vrouw stond ook vaak alleen op de groep. Je kan bij je eigen kdv daar al op letten bijv.
aarrrggghhhh....ik wordt zo boos en verdrietig! Wat een gewetenloze *piep* lui! Ik snap werkelijkwaar niet wat die mensen te zoeken hebben in de kinderopvang. Elk kind is anders en het ene kind zal je meer aanspreken dan het ander, maar dat is toch NOOIT een reden om een kind lichamelijk of geestelijk zo te beschadigen! Ik ben ZO blij dat mijn kindje met zo veel plezier naar de kinderopvang gaat. Het lijkt inderdaad vanzelfsprekend dat daar professioneel en liefdevol personeel rondloopt, maar dit verhaal slaat echt werkelijkwaar alles. En je kind eraf halen in zo'n geval is natuurlijk het eerste wat je doet, maar de gevolgen ervan laten zich nog jaaaaaren later zien. Wat een verschrikking zeg. ONBEGRIJPELIJK!
Wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Ik hoop echt dat steeds beter zal gaan met haar zoontje en hij er geen blijvende schade van zal ondervinden. Ook erg knap van die moeder(s) dat ze de reguliere justitiele wegen volgen. Ik had de betreffende leidster allang ergens opgewacht om haar in elkaar te trappen...
Hiervan schieten dus de tranen in mijn ogen! Wat een rotwijf! Verschrikkelijk! Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en heb jaren in een kindertehuis gewerkt, en heb nooit kunnen begrijpen dat zoiets kan gebeuren! Te triest gewoon! Bij ons sta je nooit alleen, is er altijd onderlinge toezicht, maarja dat zal daar ook wel zijn geweest! Mijn zoontje gaat naar een gastouder, mijn overbuuf, geeft een goed vertrouwt gevoel, maar zelfs dan blijf ik toch altijd op mijn hoede. Tis eigenlijk te triest dat dat moet, maar kijk altijd goed naar mijn zoontje als ik hem ophaal...misschien ook wel door alle ellende die ik bij kids heb gezien, en nu na dit verhaal te hebben gelezen zal ik nog meer, vaker en beter kijken! verschrikkelijk! kus miek
Wat een hartversheurend verhaal.. pfffff... Ons kindje zou straks ook naar een kinderdagverblijf gaan voor 2 daagjes in de week... maar als je dit leest slaat de twijfel toch wel enorm toe. Ik vind het echt heel erg dat zulk soort dingen gebeuren.. net een nachtmerrie.
Moet echt janken van dit verhaal...die arme kindjes! Sorry dat ik t zo grof zeg maar ik zou zo'n crecheleidster echt helemaal doodtrappen.. Ach wat erg zeg, niet te geloven.
Echt hartverscheurend.... Ik werk zelf in een KDV, en kan me gewoon niet voorstelllen dat mensen tot zoiets in staat zijn........... Arm ventje. Groetjes Liena