https://www.telegraaf.nl/nieuws/418908855/vijf-jonge-kinderen-omgekomen-bij-brand-kinderopvang?utm_source=facebook+&utm_medium=social+&utm_campaign=seeding-telegraaf Jemig wat triest. En dan ook nog 4 uit hetzelfde gezin, hoe kom je daar overheen?
Dat zou exact mijn gedachte zijn. Mij kan je echt wegdragen naar een psychiatrische kliniek dan. Zo'n klap kom je nooit meer te boven. Verschrikkelijk dit voor alle ouders en betrokkenen
Heftig dit zeg... Toen ik een jaar of 5 was is een vriendinnetje van mij verongelukt, samen met haar moeder en 2 broertjes/zusjes. De vader (en het enige overgebleven kind) is in het huis gebleven, hertrouwd en was altijd heel actief bij het verenigingsleven en kinderactiviteiten etc. Ik weet natuurlijk niet hoe het echt met hem gaat, maar hij wekte niet de indruk totaal ongelukkig te zijn. Je leven oppakken zal dus wel mogelijk zijn, maar vraag me niet hoe...
Wat ontzettend heftig... toch denk ik - hoe wel we hier niet weten hoe dat is natuurlijk - dat het uitmaakt of er nog een kind overblijft 'om voor te moeten leven' - maar pfff wat een ontzettend verlies heeft deze man dan ook meegemaakt.. en voor jou ook heftig zeg, toen je zo jong was.
Ik heb er kippenvel van net als toen het drama in oss Al je kinderen kwijt... Hoe moet je dan nog verder?
Echt zo vreselijk.... van mijn had het dan ook niet meer gehoeven het leven.. hoe kun je ooit verder leven. Hier bij mij in de buurt ook eens geweest aantal jaren terug bij een Chinees restaurant, 4 kinderen uit 1 gezin bij een brand omgekomen...
Volgens mij herinner ik mij dat nog ja. Moet er regelmatig nog steeds aan denken. Vreselijk. Er wordt zo vaak gezegd nooit een brandend huis in te gaan. Maar als je kinderen daar nog zijn? Hoe afschuwelijk en nooit wetend hoe je echt reageert. Maar denk niet dat ik dan mijn eigen leven zou willen sparen. (Lastig uit te leggen.)
Dat komen we uit dezelfde buurt want ik moest hier ook gelijk aan denken. Weet jij hoe het met die ouders is?
Ik heb werkelijk geen idee. Weet alleen dat ze niet meer daar in die woonplaats wonen.. moest er ook meteen aan denken. Zo afschuwelijk
Bah wat verschrikkelijk Hoe moet je dit ooit te boven komen?! Ook hier is dit jàren geleden gebeurt bij een Turks gezin. Allebei hun zoontjes (8 en 14 jaar) in een klap kwijt. En het was ook nog eens aangestoken door hun buurman. Hij stond vanuit het huis van de overbuurvrouw toe te kijken Vader was ernstig verbrand aan armen en rug doordat hij nog met alle macht heeft geprobeerd zijn kinderen te redden. Moeder had zwaar verbrijzelde benen door uit het raam springen. De ooms en tantes en opa en oma woonde in dezelfde straat. Die hebben allemaal van de gemeente een ander huis in een andere wijk toegewezen gekregen. De ouders van de kindjes zijn uiteindelijk voorgoed teruggegaan naar Turkije en hebben nog een zoontje gekregen. De oudste zoon was een goede vriend van een klasgenoot van mij. Ik woonde toen al in de buurt maar nu woon ik er 2 straten vandaan. Moet er altijd aan denken als ik er langs rij...
Wat een drama... En dat ze nog naar Turkije zijn gegaan voorgoed en nog een zoontje gekregen hebben dat lijkt me zo raar. Alsof je echt een tweede leven begint. Kippenvel gewoon. En waarom had die buurman dat aangestoken? Wel straf gehad?
Motief van de buurman is niet zeker. Wsch omdat ze ooit bij hem hebben geklaagd over overlast en omdat hij een hekel had aan Turken. Hij heeft levenslang gekregen. 3 medeplichtigen hebben geloof ik iets van 12, 15 en 18 jaar gekregen. Mijn zus had destijds verkering met een neef van hun. https://www.blikopdewereld.nl/rechtspraak/levenslang/levenslang-gestraften/1619-levenslang-sunil-m-deel-4
Maar dan was er dus nog 1 kindje over? Want dan moet je wel denk ik. Maar als alle drie mijn kindjes er niet meer zouden zijn, hoeft het voor mij ook niet meer denk ik.
Jeetje wat heftig en super ziek ben je dan in je hoofd! Hopelijk zitten ze allemaal nog steeds vast! Heel ziek en triest.
Volgens mij zit alleen de 'hoofddader' nog vast maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij is de vrouwelijke dader sws wel al vrij.
Jeetje hoe krijg je het in je botte kop om zoiets te doen.....een brand stichten... Arme kindjes, arme ouders.