Ik kan dit niet van mij afzetten Hoe ziek ben je om zoiets te doen ? En waarom is er niet ingegrepen? Ik hoop dat ze er bovenop komt en die monsters achter de tralies ziet verdwijnen
Ik zat het ook zojuist te lezen… monsters zijn het. En hoe kan het dat er zo veel signalen waren maar er niet eerder werd ingegrepen…
Pleegouders hè. Wat betekend dat dit kind hiervoor ook nog het nodige meegemaakt heeft. Het is afschuwelijk. Maar wat ik mij bij dit soort dingen afvraag is of er ook lessen in zitten wbt het systeem. Soms lijken dingen zo logisch dat er over het hoofd gezien wordt dat dezelfde dingen in de praktijk een negatieve prikkel geven.
Meisje klamde wild vreemde mensen aan om te helpen En de school ? Hoe kan je een kind naar huis sturen als je weet wat daar gebeurd Ik vind dat iedereen in dit geval schuldig is
vreselijk... Arm kind. Om wat voor reden ook uit huis geplaatst..en dan zo'n vreselijk pleeggezin vinden. Hoe is het mogelijk dat zulke mensen pleegkinderen toegewezen krijgen? Ze deden het enkel voor het geld, geen greintje gevoel of liefde voor het kind. Ik las dat een jonger zusje van het meisje door de rechter eerder al weer terug thuis geplaatst was.
Zo erg, mogelijk heeft het meisje ook juist als advies gekregen bij volwassenen te vertellen als iets niet goed gaat - en dan doet ze dat bv op school, maar wordt er eigenlijk niet geluisterd. Dan probeert ze het weer bij het winkelcentrum, en brengen mensen van school haar juist weer naar haar pleegouders. Maar anderzijds zijn dus ook meerdere meldingen genegeerd bij oa die pleegzorg-instantie. Hoe eenzaam en in de steek gelaten moet dat meisje zich gevoeld hebben?! En vervolgens wordt er pas gehandeld als ze in het ziekenhuis belandt met ernstige verwondingen… Verschrikkelijk en niet te bevatten…
misschien heeft het te maken met de ‘daders voor slachtoffers’ mentaliteit. Je kan niet zomaar iemand beschuldigen, er moet eerst bewijs zijn. Als het woord tegen woord is dan gaat het woord van de mogelijke dader boven dat van het mogelijk slachtoffer. Onschuldig tot bewezen schuldig. Kinderen zijn al helemaal kwetsbaar; hebben geen stem, hebben geen macht. Compleet afhankelijk van de volwassenen in hun omgeving, en als die volwassenen eerst willen afwachten, meer bewijs willen hebben dan het woord van het kind, dan 10 gesprekken willen voelen, dan een melding gaan doen misschien, en da-..oh kind ligt zwaargewond in het ziekenhuis. Waar is het toch fout gegaan!? Het is frustrerend. En nu gaan ze het allemaal weer onderzoeken. En uit het rapport komt dan dat er fouten zijn gemaakt. De beloftes van: We gaan het beter doen. We gaan beter luisteren naar kinderen. We gaan beter screenen. We gaan beter blablabla. Beter gaan ze hun excuses aanbieden aan dat meisje dat ze haar hebben gefaald. Dat lijkt me stap 1
Je kan een kind niet zomaar op zijn/haar woord geloven als ze zeggen dat ze mishandeld worden. Zeker sommige pleegkinderen niet. Maar er waren hier toch veel meer signalen, het was duidelijk aan het kind te zien en het kind heeft bij meerdere volwassenen melding gedaan. Hier had veel eerder ingegrepen moeten worden
Maar een kind dat haar verwondingen laat zien aan vreemde mensen Ineens met een kaalgeschoren hoofd en veel te mager naar school gaat Dan zou je toch verwachten dat een kind wel de waarheid spreekt en er iemand is die zich het lot van dit meisje aantrekt
Omdat je zegt dat je een kind niet op zijn woord kan geloven Ik denk dat er veel meer naar kinderen moet worden geluisterd ipv allerlei regeltjes te volgen