Mijn goede daad van dit jaar op de valreep

Discussion in 'De lounge' started by Jucade, Dec 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn collega vertelde dat ze dit jaar waarschijnlijk geen kerst kan vieren, ook vertelde ze dat haar dochter hoognodig nieuwe schoenen nodig heeft, maar dat het nu absoluut niet kan (loopt nu nog op die nep Allstars). Nu heb ik niet heel breed, maar beter dan haar, heb voor haar dochter nieuwe kleding en schoenen gekocht in de sale. Ook krijgen ze (als ik deze krijg) mijn kerstpakket.

Wat is jouw goede daad in het nieuwe jaar geweest?

2. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wat lief!

Ik kan er zo even niet op komen.

3. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag een moeder met een kindje op de arm worstelend op zoek naar een muntje voor haar boodschappenkarretje.
    Ik was klaar, haalde m'n dochter eruit en gaf de 50 cent aan haar.
    Ze keek zo verbaasd toen ik zei dat ze het mocht houden haha.

Beetje goeie daad maar eigenlijk niet meer dan logisch vind ik.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Uuuuuhm, even denken...

Dat ik van de week toen ik sinterklaascadeautjes ging kopen voor mijn kinderen ik ook cadeautjes gekocht heb voor de 3 kinderen van mijn nichtje. Twee ervan zijn mijn man en mijn petekindjes, dus zo'n goede daad is het dan ook weer niet :) Nichtje heeft het niet breed, dus was er heel blij mee, hopelijk de kindertjes ook ;)

5. penseel

penseel Niet meer actief

Super lief.

Toen mijn zusje nog in de schuldhulp zat. Bracht ik regelmatig boodschappen.

Of kleding spullen voor school voor haar kinderen.

Ja als ik er op terug kijk zijn mijn schulden rond die tijd ontstaan bij eerst wekamp en daarna nekermann.

Het is niet haar schuld ik gaf het uit mijn zelf. Beetje dom achteraf.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Wat lief van je!

7. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

Aug 25, 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aardig van je.

Ik heb vast wel een goede daad verricht maar kan er nu even niet opkomen.

8. mumija

mumija Niet meer actief

Ik vind het echt een superlieve daad van je!! Wat zal je collega enorm blij zijn!!

Ik moest even denken, maar ik denk dat ik ook een goede daad heb gedaan.
    Ik heb een nestje verwaarloosde kittens opgevangen. Ik had toen net een gebroken arm, en eigenlijk was het al een gekkenhuis hier, maar ik heb het toch maar gedaan, omdat ik het zo zielig vond (en ik kan geen nee zeggen).
    Onder de vlooien, wormen en konden helemaal niet zelfstandig eten en er was geen moederpoes. Ik heb ze met 1 arm zo ongeveer helemaal opgekalefaterd, ze waren toen ong. 3 weken oud. Flesjes geven, kammen, wassen tabletjes geven, spelen.Voor alle 5 heb ik zelf een goed huisje gezocht. Met 12 weken zijn ze weggegaan.

9. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    1,613
    685
    113
    Female
    Er zat een zwerver net buiten het station, ijskoud, blote voeten, zat op de grond. Maar hij viel niemand lastig en vroeg nergens om
    Zat daar gewoon. Dus ik heb een giga broodje kebab gekocht, met alles erop en eraan en een flesje drinken. Heb dat aan hem gegeven. Nog nooit iemand zo verbaasd zien kijken :)

10. penseel

penseel Niet meer actief

Dat geloof ik top.

Jou verhaal mumja ook een mooie daad.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Een knuffel gevonden, deze door ml op FB laten zetten en later die dag bij de eigenaar gebracht. Dat vond ze zo lief.. (Moest flink stuk ervoor omrijden)

Een dame heeft onze Wii gekocht, maar zit met net geopereerde knie, deze ga ik morgen brengen. Zodat ze niet hoeft te halen. En op tijd heeft voor Sinterklaas.

Vorige week heel veel leuke en mooie spullen gebracht om te verkopen, opbrengst is voor de lokale kerk (en wij zijn geen kerkgangers)

2 maanden terug 7 supergrote voedselpakketten gemaakt voor div gezinnen. (Ml mocht het eea hebben van zijn werkgever).

12. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier wat sint lekkers etc gegeven aan zp lid dat niks kon geven aan haar kindjes.

geef op mijn werk elk jaar eten etc aan collega die pakketten maakt voor arme gezinnen.

geef pyama's en andere te kleine kleding weg aan bijstandsmoeders hier in de buurt.

13. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,384
    867
    113
    Wat lief!

(de laatste keer dat ik zoiets deed ging het desbetreffende gezin een week later duur uit eten. Heb ze nooit meer iets zomaar gegeven, voelde me best ergens belazerd.)

14. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home
    wat super van je!

nu ik weet dat wij een dochter krijgen
    heb ik eindelijk de kleding van ons zoontje allemaal gesorteerd en ga dit geven aan iemand die het echt echt nodig heeft.
    moet alleen nog even zoeken :)

Share This Page