Met tien weken de termijnecho, helaas geen kloppend hartje. Bij 8 weken was het gestopt met groeien. Een curetage zag ik niet direct zitten en dan, tja afwachten. Ik ben me gaan verdiepen in de alternatieve geneeswijze om een spontane miskraam op te wekken. Twee weken salie en vrouwenmantelthee gedronken, bij mij werkte dit helaas niet. Op het moment dat ik het wist had ik er weinig moeite mee, het is gewoon zo, niet anders. Naarmate dat ik de zwangerschapsverschijnselen bleef voelen en er niets gebeurde vond ik het moeilijker worden, onwerkelijk, ik wilde dat het klaar was, op naar niet zwanger zijn. Vorige week ben ik naar de gyn geweest en heb daar pillen meegekregen cyotec. Gisteren heb ik ze ingebracht en enkele uren later leek het wel een minibevalling, pijnlijk. Een vreemd gevoel als de vrucht geboren wordt, ik heb het begraven in de tuin, de tranen rolden over mijn wangen en een gevoel van missen van iets dat eigenlijk nog heel onwerkelijk is. Denk dat dit toch een soort van verwerkingsproces is, ook al weet ik dat het vaak het beste is omdat er vaak toch iets niet goed is met het kindje. Ik had de pillen van de gyn meegekregen en was eens gaan googlen. Je leest dan van die horrorverhalen over cyotec, weinig positiefs. Ik moet nu zeggen dat ik heel blij ben dat het zo gegaan is. Ik heb er van 13.00 tot 21.00 ontzettende last van gehad maar ben blij dat ik alles heb kunnen zien, vrucht, placenta. Het bloedverlies valt in mijn geval ontzettend mee. Op de een of andere manier moet het toch van je af, het een plek geven , een gevoel van rust. Ben absoluut niet sentimenteel aangelegd en ben nuchter in de meeste gevallen. Ik ben blij dat er zo´n forum bestaat om het van je af te schrijven en wie weet heeft er nog eens iemand iets aan die ook cyotec voorgeschreven heeft gekregen.
Hoi meis, Allereerst heel veel sterkte! Ik heb een ma gehad bij bijna 10 weken en heb toen gekozen voor een curretage. Ik was zo boos op mijn lichaam, voelde me zo verraden dat ik het vruchtje direct weg wilde laten halen. Zo zie je, iedereen reageert anders. Neem je de tijd om het te verwerken. Ook al ben je normaal gesproken heel nuchter, hier kun je een flinke klap van krijgen en dat kan langer duren dan je zelf misschien denkt. Huil, praat en doe alles wat jij denkt dat goed is om het een plaatsje te geven. Nogmaals heel veel sterkte! Dikke knuffel, Roosje
hi, heel naar voor je. ik heb vorige maand net na 10 weken zwangerschap een miskraam gehad, een spontane. Dus over die pillen kan ik niets zeggen, wel dat ik nu eigenlijk na een maand er meer moeite mee heb dan de 2 weken na de miskraam, lijkt wel of het later inzinkt ofzo. Bij mij was het een tweeling. Nu zou ik ongeveer weer ongesteld moeten worden, heb een beetje bloedverlies al dus ik ben bang dat het nu nog niets is deze maand. (had ik stiekum wel op gehoopt). Fijn dat het hebt kunnen opvangen en hebt begraven, hebben wij ook gedaan, ritueel kan helpen bij verwerken.. Sterkte!
Hey meis, Allereerst wil ik je veel sterkte toewensen.. Ik krijg as vrijdag ook deze pillen, na 5 weken wachten op de miskraam.. En nu al een week bruinverlies geloof ik niet dat mijn lichaam zelf het vruchtje gaat afstoten.. Ik hoop eigenlijk echt dat voor vrijdag ik de miskraam al spontaan heb gehad... Maar mocht dit niet zo zijn, dan zal ik mijn ervaring zeker met je delen. Liefs Devana
Heel veel sterkte toegewenst. Heb zelf in december een spontane miskraam gehad. Ik kreeg pas later de klap! Neem de tijd voor jezelf en gun je je verdriet. Alle goeds voor de toekomst. Liefs