Hoi dames, Van het weekend helemaal blij met een positieve zwangerschapstest van cb digital. Na wat lichte streepjes vanaf donderdag was ik blij dat ik duidelijkheid had! Maar nu begon ik vanmorgen bruin bloed te verliezen. En nu is het helder rood bloed. Ik zou nu bijna 5 weken zwanger zijn. Ik heb in het verleden een ma gehad, dus heb geen idee hoe een spontane miskraam verloopt. Het bloeden word ietsje meer nu maar heb (nog) geen stolsels en ook geen kramp. Af en toe een klein steekje maar dat had ik vorige week ook... Is dit nu een miskraam? Ik had vanmorgen een verwijzing naar de gyn gevraagd en die kan ik morgen ophalen dus dan ga ik wel bellen denk ik. Heeft iemand (helaas) hier ervaring mee? Positief en negatief? Moet wel zeggen mijn test was vanmorgen heel duidelijk, dus hij is wel opgelopen maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat het vruchtje nog in mn baarmoeder zit. Liefs
Is een miskraam altijd rond 5 weken zonder stolsels? Die heb ik nog niet verloren en mijn test is nog steeds positief... word gek van die onzekerheid
Bij mijn vmk had ik ook rood bloedverlies en verloor uiteindelijk een soort vliesje beetje eivormig Bij mn mk met bijna 9 weken ook rood bloedverlies (begon bruin) Toen wel echt soort rugweeen gehad en verloor het toen met meteen erachteraan flinke menstruatie Bij mn eerste ook niet echte krampen gehad alleen snachts op bed ff 1 x soort kramp in mn rug en dag erna verloor ik het Ik hoop dat t meevalt maar je kunt altijd al contact opnemen met je gyn
Nu 2 dagen later, had de hoop al opgegeven soort van... Maar mn testen lopen wel op ... Zou er een kans zijn dat het nog goed zit? Anders zou die niet oplopen toch? Nog steeds rood helder bloed, ene moment meer dan het andere. Geen krampen en geen stolsels wel slijm erbij... Heb woensdag pas een vroege echo maar word gek van onzekerheid en das volgens mij ook niet echt bevorderlijk
Het is 50/50.. Hier een negatief verhaal Met bloedverlies en oplopende testen maar ik ken ook positieve verhalen! Ik help je hopen dat het goed zit! Sterkte met wachten!
Stomme wachten ook Bedankt voor je antwoord pandavliegen! Rot dat je hetzelfde meegemaakt heb Hoop dat het voor jou ook snel raak is <3
ja wachten is zeker stom! Weet er alles van Probeer maar flink wat afleiding te zoeken. Even je hoofd op andere gedachten te zetten.
Dit zijn mn testen van de afgelopen dagen tot (de onderste) van vanmorgen.... Ze worden echt duidelijker grrrr heb het liefst dat het bloeden stopt of dat die testen afliepen -.- Afleiding zoeken is zo lastig, tenminste ik probeer afleiding te zoeken maar het blijft in je achterhoofd spelen
Hier een soortgelijk verhaal. Ik ga vanavond met een vriendin uit eten. Hoewel ik helder bloed verlies voel ik me lichamelijk wel goed. Extra maandverband en paracetamol meenemen dan maar. Gek genoeg ben ik nu al bang om het huis uit te gaan maarja ik kan me moeilijk dagenlang opsluiten. Hoe gaan jullie hiermee om? Sporten heb ik maar even geskipt dat dan weer wel. Succes meis ik hoop voor jou op een wonder. Die onzekerheid is maar niks. Ik heb zelf wel een spoedecho gehad omdat ik eerder een bbz heb gehad en echt wilde weten of het goed zat. Toen zagen ze een vruchtzak met iets heel kleins wat wrs het embryo is maar te klein voor het termijn vermoedelijk. Ik moet over een week terugkomen voor een echo.
Bloedverlies kan idd 2 kanten op.... Mijn miskramen, de vroegen met 4/5 weken was gewoon een soort heftige menstruatie qua bloedverlies. Het vruchtje is dan nog zo klein dat je dat niet herkent tussen het bloed. Het is afwachten....hoe frustrerend...maar meer kun je niet doen. Testen heeft weinig zin....want na een miskraam kan er nog wel 2 weken hcg in je urine zitten....als je langer zwanger bent zelfs wel langer.
Maar een miskraam zorgt ervoor toch dat je testen aflopen ipv oplopen? Of gelijk blijven...? of ben ik gek?
Soms krijg je een miskraam na aflopende testen... Soms heb je een knaller test en dus hoog hcg. Krijg je een miskraam maar het duurt paar weken voor dat hoge hcg uit je lijf is. Daardoor kan het wel twee weken duren voor de test lichter word. Kortom, een test zegt niks over wat er in je buik gebeurd. Al zijn afnemende testen vaak geen goed nieuws. Toch hoef je geen afnemende testen te hebben om toch een miskraam te krijgen en daarna kan de test nog een poosje duidelijk blijven. Bloedtest zegt veel meer.
En soms heb je een onvolledige miskraam, waardoor er nog weefsel achterblijft en dat blijft hcg aanmaken waardoor je testen oplopen terwijl er geen vitale zwangerschap meer is. Wanneer heb je een echo?
Spannend, frustrerend he dat wachten en niet weten waar je aan toe bent? Hopelijk een mooi kloppend hartje op de echo!
Ik heb zes miskramen gehad. Behalve de ma's begonnen ze allemaal met bloedverlies. Soms uiteindelijk stolsels (bij de wat latere), soms ook helemaal niet. Toen ik bij de laatste zwangerschap weer bloedverlies had, wist ik dus waar ik aan toe was. Bruinverlies... zelfs een keer veel rood bloedverlies....en nu toch een baby van 6 weken in de box! Het kan dus echt goed of fout zijn.....oplopende testen klinkt goed, maar twee opeen volgende bloedtesten en later bij 6-7 weken een echo kunnen pas zekerheid geven. Succes!!!