Miskraam 11 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rmmy, 16 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rmmy

Rmmy Nieuw lid

16 feb 2019
    3
    2
    3
    Vrouw
    Dierenverzorger pension
    Limburg
    Hallo lieve meiden,

Ik heb nog nooit een iets geschreven op deze site maar ik heb nu ontzettend behoefte om met mensen te kunnen praten die door hetzelfde gaan als ik.
    18 december had ik een positieve test in mijn handen na 5 maanden proberen. Zoooo ontzettend gelukkig, bewust van de risico's maar hoopvol op een mooie uitkomst. Angst kwam regelmatig om de hoek kijken maar zoals iedereen je probeert moed toe te spreken 'er gaat niks meer mis hoor, dat kindje zit goed in je buik en over zoveel maanden heb je je kindje in je armen'. Met alle hoop probeerde ik me hier op te focussen. We hadden meteen besloten om het tegen familie en vrienden te vertellen want ook al zou het fout gaan, de steun en liefde hadden we van iedereen nodig. Met 7 weken mocht ik al voor de eerste echo, vlak hiervoor kregen we van vrienden te horen dat zij een miskraam hadden gehad, ze waren ongeveer even ver als ons. Dat is even schrikken zeg... Tijdens onze eerste echo was ik dan ook als de dood. Maar daar zagen we het, een mooi kloppend hartje, teken van leven!! Blij en opgelucht gingen we naar huis. 2 weken verder gingen we weer voor een echo. Nog steeds wat ongerust (zonder reden) gingen we naar onze afspraak. Mijn baarmoeder lag ver naar achter waardoor de echo's niet gemakkelijk gingen maar toch zagen we een heel mooi groeiend kindje met beginnende armpjes en beentjes. 2 weken gingen weer voorbij en langzaam begin ik wat vertrouwen te krijgen. Hoe vaker je een hartje hebt zien kloppen hoe kleiner de kans op miskraam is werd mij verteld. Toen kwam de termijn echo en stiekem verheugde ik mij zelfs om ons kindje te zien dansen en bewegen. Verheugd gingen we naar de afspraak. Er op voorbereid dat de echo weer inwendig zou zijn en het dus niet meteen zichtbaar was. Het was zo moeilijk te zien dat ik werd doorgestuurd naar een andere locatie waar ze beter apparteur hadden. Beetje teleurgesteld moesten we weer naar huis en hadden we 2 dagen later weer een echo. Ik had gezien dat het kindje was gegroeid en mijn man dacht het hartje hebben gezien. Ik ging er van uit dat ik gewoon pech had met dat mijn baarmoeder zo lag en dat ik woensdag goed nieuws zou krijgen. Mijn man wist niet zeker of hij mee kon dus vroeg ik mijn moeder ook mee.
    13 februari, met zen 3e gingen we dan naar de verloskundige. De verloskundige van de eerste afspraak zag ik staan en ik was opgelucht omdat ik haar lief en zacht vind. Aangezien uitwendig weer moeilijk te zien was werd er weer een inwendige echo gemaakt. Man wat zit je dan in spanning zeg. Daar gingen we dan... Bij de vorige afspraak was er wel een meting gedaan maar vanwege het slechte beeld werd me verteld daar niet op te rekenen. Maar nu zagen we ons kindje heel goed maar het was nog steeds even groot. Het bewoog niet. Het hartje klopte niet. Langzaam zag ik iedereens gezicht betrekken. Die van mijn moeder. Mij man kon alleen naar het scherm kijken. Ik vraag nog 'klopt het hartje wel?'. 'ik ben er inderdaad al naar aan het zoeken' zei mijn verloskundige. Ik denk dat ze wel 4 keer het hele lijfje heeft nagekeken, met alle uitleg wat wat was. Beentjes, armpjes, hoofdje, kaakjes... Maar geen hartje. 'ik moet helaas slecht nieuws geven'.

Ik was in shock. Alles was goed voor 11 weken, we waren er bijna!! Ik had geen enkel teken gehad dat het fout zat. En dan klopt het hartje niet meer. In shock kleedde ik me aan en ging ik aan het bureau zitten. De verloskundige vertelde over hoe nu verder, maar ik kreeg niks mee. We hadden het net bekend gemaakt op social media. We hadden net een vakantie geboekt. Ik was van plan om na 3 maanden te gaan stoppen met werken, en daar keek ik heel erg naar uit aangezien mijn werk eigenlijk fysiek te zwaar was. Alles was ineens weg. Het voelde alsof ik in een zwart gat viel. Ik kreeg een paar formulieren mee en kreeg wel mee dat ik 3 keuzes had. Wachten, medicatie of operatie. Al voor al dit nieuws kon ik me niet voorstellen dat ik mijn kleintje zelf zou moeten zien. Het was al tot 10 weken gegroeid en dus echt al een kindje. Mijn keuze was al gemaakt en ik wil een operatie. De assistente zou voor mij een afspraak maken en diezelfde dag zou ik nog gebeld worden.

In de auto nog steeds in shock maar langzaam vielen er tranen. Mijn man hield zich in aangezien hij eerst veilig thuis wilde komen. Onderweg belde ik de belangrijkste personen op. Papa, zus en broer. Iedereen nam op met een enthousiaste verwachting in hun stem. 'ik heb slecht nieuws...' . Iedereen was in shock. Ik hoorde de trillingen in iedereens stem. Pff dit word te veel.
    Eenmaal bij mijn ouders thuis viel het kwartje. We zijn ons kindje kwijt. Alle blijdschap verdween en er was alleen nog verdriet.

Ik vond de maanden van proberen om zwanger te worden echt een hel. Het wachten, de hormonen, niet weten wanneer het jou ging gebeuren, ik vond het vreselijk. Toen ik dan eindelijk die positieve test in handen had was ik echt zo blij dat k niet elke keer zoveel geld kwijt was aan al die testen. Niet meer ongesteld worden. Niet meer elke keer die spanning. En we hebben maar een half jaar moeten wachten!! Dat is eigenlijk niks vergeleken zoveel vrouwen. Pff en nu moeten we weer opnieuw beginnen. En dan weer die 12 weken.

De 3 dagen erna heb ik alleen maar gehuild. Het voelde alsof ik te horen had gekregen dat een familielid was gestorven. Ik heb je niet gekend kleintje maar je hebt zoveel harten geraakt in die 11 weken. Zoveel als dat iedereen gevierd heeft dat je er was, zoveel rouwt iedereen dat je er nu niet meer bent. Terwijl ik dit schrijf zit je nog in mijn buik. Maandag word je weggehaald. Deels ben ik blij als het voorbij is, als we dit kunnen gaan afsluiten en weer verder kunnen verwerken. En deels voelt het alsof het laatste beetje hoop van mijn kindje word weggehaald. Niemand kan je vertellen hoe dit voelt, niemand! Je moeder hart breekt en tegelijkertijd wil ik sterk zijn voor ons kindje en toekomstige kindjes. Ik ben in 4 dagen van 'dit kan ik nooit meer aan' gegaan naar 'kom maar op, ik kan alles aan voor mijn kindjes'. Ik weet dat we nog een lange weg te gaan hebben en dat ik echt nog wel een paar hele slechte dagen zal hebben maar ik wil hier goed om rouwen om klaar te zijn voor de toekomst.

Als ik dit terug lees klinkt het heel dramatisch en in hoop dat andere zullen begrijpen dat dit zo niet bedoelt is. Maar het verdriet is voor iedereen anders en ik denk dat vrouwen en mannen die door hetzelfde gaan/zijn gegaan heel goed snappen dat dit niet verbloemd moet worden maar moet worden verwerkt met al het verdriet erbij!

2. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Heel veel sterkte met je verlies.. ik heb zelf een miskraam gehad met bijna 10 weken, alles wat je schrijft is heel herkenbaar.. ik heb helaas geen tips voor je.. behalve dat je erover moet praten.

De pijn blijft maar het wordt wel makkelijker, er komen veel confronterende momenten aan zoals andere zwangere vrouwen, uitgerekende data etc.. :(
    Ook je volgende zwangerschappen zullen vol angst zijn. Maar het verdriet zal langzaam zakken. Je zal er minder aan moeten denken. En met momenten heb je ook weer een beetje hoop.

Jullie moment van een nieuw kindje komt. Maar dat neemt niet weg dat jullie dit kindje graag wilde.. want het moment dat je een positieve zwangerschapstest in handen hebt voel je je al papa en mama. En dat zijn jullie, van een kleintje wat niet meer mocht zijn..

Wij hebben ons kindje begraven in het park. Het helpt mij om er af en toe langs te lopen. Als dat niet kan, omdat je een curretage hebt gehad, maak een mooi gedenk stukje. Zo heb ik een armbandje met een sterretje er aan, wat het kindje symboliseert.

Sterkte deze komende tijd! Je mag altijd een PM sturen.

Rmmy vindt dit leuk.
  3. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Heel veel sterkte
    Ik heb het helaas ook meegemaakt.
    Ik heb een miskraam gehad op 10 weken
    Je mag mij ook altijd een pm sturen

Rmmy vindt dit leuk.
  4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik ben bevallen met bijna 12wkn, een heel mooi compleet mini mensje. Helemaal af en perfect volmaakt. Wij hebben hem 1 nachtje thuis gehad en toen begraven naast mijn Moeder, nu liggen ze samen ipv alleen.

Het is nu bijna 2 jaar geleden, vorig jaar testen ik op zijn geboortedatum positief van mijn nu 3 weken oude Mopje.

Ik kan nog zo huilen over zijn verlies, ik had net als jij nooit gedacht dat het zo’n gat zou slaan in je hart. Zelfs mijn Man heeft het er nog zwaar mee. Veel vertellen erover en lekker brullen wanneer jij dat wilt.

Rmmy vindt dit leuk.
  5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat ontzettend verdrietig!

Helaas is het erg herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde nieuws gekregen met 11 weken, na meerdere goede echo's. Heel onwerkelijk om dan ineens te zien dat het mini mensje gestopt is met leven.

Heel veel sterkte !!

Rmmy vindt dit leuk.
  6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier ook heel herkenbaar. Vorige week gecurreteerd na een zwangerschap van 11 weken. Was met 9 weken gestopt met groeien na 3 goede echo’s.
    5e miskraam hier..

T is gewoon k*t. Huilen zoveel je wil. Wordt boos, ga gillen, blijf een dag in bed. Doe wat he nodig hebt om t te verwerken.

Rmmy vindt dit leuk.
  7. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    Meid wat heftig en moeilijk helaas ook herkenbaar hier precies hetzelfde gehad met 11.5 weken.
    Heel veel sterkte

Rmmy vindt dit leuk.
  8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Hier helaas ook een ma gehad met ongeveer 10 weken na kloppend hartje gezien te hebben wat perfect was. Al was t met 8,5 weken al gestopt met groeien... ik weet hoe zwaar het is, en ik ben nu ruim 14 weken zwanger, van een wonder cryo, en nog durf ik t niet te geloven dat t nu wel weer goed mag gaan.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je snel opnieuw zwanger mag zijn van een blijvend wondertje. En ondertussen mag het verdriet er zijn, want het is gewoon zwaar helaas.

Rmmy vindt dit leuk.
  9. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik kreeg ecgt tranen van jouw verhaal, zo herkenbaar al was t bij mij al eerder mis (maar ik zou 10 wk zijn). Na een paar dagen wordt de ergste schok wel.minder maar t blijft verschrikkelijk, niet alleen t verlies maar idd ook de periode die je al gehad hebt en nu weer opnieuw moet beginnen. Daar zie ik ook zo tegen op.

Denke rustig na over wat je wilt, ik heb 2 weken gewacht en het kwam uiteindelijk vanzelf, maar ik heb begrepen dat het bij zwangerschappen van n paar weken verder minder vaak vanzelf komt. Luister vooral naar je eigen gevoel en niet wat anderen je aanpraten, hoe goed bedoeld ook.

Sterkte!!

Rmmy vindt dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Heel herkenbaar hoe je het hebt verwoord. En opschrijven is alleen maar goed, is je gevoel uiten. Kan ik nog wat van leren. Veel sterkte met het verlies.

Rmmy vindt dit leuk.
  11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb ook een slechte echo gehad bij 11 weken. Ik heb oorbellen gekocht, het was ook een tweeling. Die doe ik nooit weg. Ze doen me denken aan de twee kinderen die niet mochten zijn. Ik heb inmiddels drie kinderen maar die oorbellen zijn mij echt dierbaar. Ik heb overigens bij 13 weken een curettage gehad. Er gebeurde niks. Ook niet met pillen.

Rmmy vindt dit leuk.
  12. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk... het klinkt inderdaad heel dramatisch. En dat is het ook. Je hebt het echt heel mooi geschreven. Ik heb niet hetzelfde meegemaakt. Uiteindelijk was ik wel 11 weken “zwanger” toen de miskraam op gang kwam, maar eigenlijk was er na 5 weken al niets meer ontwikkeld. Er was eigenlijk alleen een kleine bolling in het vruchtzakje zichtbaar... ik denk toch dat dat minder erg is als wanneer je al een paar keer je kindje zo gezond en vol leven gezien hebt. Wat ik wel hel heel erg herken is het verdriet dat je zwangerschap je is afgepakt. En dat je dus weer opnieuw moet beginnen. Maar je gevoel schreeuwt: nee! Dit kopt niet... ik hoef geen ovulatietesten meer te doen, ik hoef niet meer te wachten op een eisprong... ik hoef niet meer te hopen op een positieve test en bang te zijn voor een mislukte maand! Ik was er al doorheen!
    Gelukkig voor mij lukte het de maand erna weer. En dat ging gelijk na een week weer mis. Om moedeloos van te worden.

Ik wens je heel veel sterkte. Het verweken van het verlies van je kindje kan pas na maandag beginnen. En ik hoop dat we je misschien een beetje kunnen helpen wanneer je het nodig hebt.

Heel veel sterkte...

Mokki, sarah28 en Rmmy vinden dit leuk.
  13. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Lieve @Rmmy,

Het is alsof ik mijn eigen verhaal aan het lezen ben.
    Ik hield op 19 december een positieve test in handen en ging ook met lood in de schoenen naar de eerste echo waar we rond 7 weken een kloppend hartje zagen. Met ruim 9 weken zagen ook wij een zwaaiend kindje en hoewel ik toch nog bang was, zijn ook wij onze omgeving toen gaan informeren.
    Helaas bleek afgelopen vrijdag, tijdens de termijnecho, dat het hartje gestopt is met kloppen rond de 10 weken en 4 dagen.
    Nu word ik dinsdag gezien door de gyn en gaan we overleggen over de te nemen stappen.
    Ik wil jou voor aankomende maandag, en dagen die gaan volgen, alle kracht en sterkte wensen! ❤️

Liefs Wonder

Rmmy vindt dit leuk.
  14. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Helaas heel herkenbaar. Hier ook een ma na 2 goede echo’s. Neem alle tijd dir nodig is, ook voor je lichaam om bij te komen! Sterkte ❤️

Rmmy vindt dit leuk.
  15. Rmmy

Rmmy Nieuw lid

16 feb 2019
    3
    2
    3
    Vrouw
    Dierenverzorger pension
    Limburg
    Wat vreselijk dat je hetzelfde moet meemaken als wij. Ik hoop dat je snel weer zwanger word en dat daar een gezond kindje uit komt. Ik heb wel ervaren dat met alle angst in deze zwangerschap, het geen nut heeft gehad De pijn is niet minder omdat ik in mijn achterhoofd hield dat het fout kan gaan. Ik hoop dan ook voor ons beide dat we in onze volgende zwangerschap met net zoveel hoop en liefde durven te genieten van ons kleintje. Door niet te genieten doet het niet meer pijn als we het weer verliezen. Mocht je een keer er over willen praten, aangezien je bijna hetzelfde moet meemaken als mij, mag je em altijd wat sturen <3

16. Rmmy

Rmmy Nieuw lid

16 feb 2019
    3
    2
    3
    Vrouw
    Dierenverzorger pension
    Limburg
    Wouw wat een lieve reacties!
    Maar wat vreselijk om te horen hoeveel mensen dit moeten mee maken en hoeveel het voor komt. Toen me dit allemaal nog niet gebeurt was probeerde ik echt met oogkleppen langs alle berichten die over miskramen gaan te lezen. Nu zit ik er zelf in en merk ik dat de steun en verhalen van andere me helpen.

Dankjulliewel allemaal om je verhaal te delen!

sarah28 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ja dat klopt helemaal! Angst maakt het absoluut niet minder pijnlijk.
    Ik hoop voor jou hetzelfde.....een onbezorgde zwangerschap, waarin je inderdaad ook durft te genieten!❤️
    Lief dat ik je mag berichten! Dat geldt andersom ook! Nogmaals heel veel sterkte morgen....

Deel Deze Pagina