hoi hoi, Zoals sommige misschien weten ben ik 19 januari bevallen van mijn knappe meid. Helaas hebben we ook meteen afscheid van haar moeten nemen. Wij wilde weer zo snel mogelijk gaan voor ons 2de kindje. En volgens mijn temp en zwangerschapstest is het dan deze maand alweer raak. Ik heb 4 dagen een temp gehad van 37,1 waardoor FF aangeeft een mogeijke innesteling, en ja hoor, al voor mijn NOD getest en positief! Nu temp ik nog steeds iedere dag en mijn temp wordt steeds lager, eerst 37, toen 36,9 toen 36,8 en vanmorgen gelukkig weer 36,9 nu moet ik er wel bij vertellen dat ik in spanje zit. Ben een weekje op vakantie daar. Weet niet of door het andere klimaat je temp lager kan worden, maar dat lijkt me niet. Ik heb er gewoon niet een goed gevoel over, terwijl mijn 2de zw-test een dikkere streep aangaf als de eerst en mijn temp nog steeds niet ´heel´ laag wordt, en natuurlijk geen mijn NOD was gister. het spookt steeds door mijn hoofd, zwanger ben ik weer, maar het is vast mis gegaan en straks heb ik een echo en zie ik een leeg vruchtzakje of een dood vruchtje... verder ´voel´ ik niks, soms wat opgeblazen en wat kramperig gevoel in mijn buik, maar niet misselijk, geen pijnlijke borsten... pfff wordt hier zo onzeker van, en ik weet dat het mede komt omdat ik mijn dochtertje al ben verloren en nu weer bang ben dat dit mis zou gaan, al moet ik zeggen dat dit dan voor mij toch heel anders en minder erg zou zijn.
Meliske, ik kan me je zorg heel goed voorstellen...er is echter niets zinnigs te zeggen over of dit nu wel of niet goed gaat. Symptomen zeggen niets over het verloop van je zwangerschap...ik duim met je dat dit wel allemaal goed gaat!
Hee Meis, Wat moeilijk zeg. Ik snap goed hoe je je nu voelt. Wat een nare onzekerheid. Toch zou ik je graag één advies willen geven. Stop met tempen, meid. Dat wordt altijd aangeraden als je eenmaal positief getest hebt, omdat de temp naderhand niet altijd iets betekent. Het zorgt alleen voor meer onzekerheid. Ik ga heel hard voor je duimen dat je spoedig positief nieuws van je arts of verloskundige krijgt en je kunt gaan genieten van je zw. Sterkte, meis, Marianne
Hey Meliske, Ik kan me jouw onzekerheid zo enorm goed voorstellen na het overlijden van je dochtertje. Maar je temperatuur is nog steeds vrij hoog, hoor. Ik ben het met Marianne eens: leg die thermometer snel aan de kant, het maakt je alleen maar onzeker. Het is sowieso heel normaal om nog bijna geen symptomen te hebben zo vroeg in de zwangerschap. Een aantal meiden op ons topic had ook nauwelijks symptomen tot aan de 7e week, en hebben met 8 weken een mooie echo gekregen, met perfect kloppend hartje, en precies op schema. Maak je dus niet al te veel zorgen over het gebrek aan symptomen, ook al is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop zo enorm dat het deze keer helemaal goed bij je gaat, en dat je een mooie zwangerschap van 9 maanden zult hebben, en een nog mooiere, helemaal gezonde beeb in handen hebt. Liefs, Marla
Meliske, even naar aanleding van de vorige posts. Stop inderdaad ajb met tempen. Ik heb bij mijn vorige zwschap weken doorgetempt en was helemaal in de stress omdat mijn temp toen opeens 36,8 was ipv 37,1. Niet lang daarna ging het mis. Deze keer was ik maar een paar dagen door blijven tempen en ook opeens lagere temp dus ik dacht oh, daar gaan we weer...ben meteen gestopt met tempen en afgelopen donderdag een echo gehad die helemaal goed was!
Lieve Meliske, Ik snap jouw angst ook heel goed, hoop zo dat het goed mag gaan voor jullie! Ook ik ben met het advies eens de thermometer weg te slingeren! Ik hoop snel op heel goede berichten! Liefs
na me miskraam met 11wk ben ik gaan tempen. toen ik weer zwanger raakte ging ik in het begin door met tempe en mijn temp zit tussen de 36.8 en 37.2. nu temp ik nog afentoe maar als ik 36.8 zie raak ik niet meer in paniek. meid de tempratuur wil echt niet veel zeggen hoor. bij de een is hij nou eenmaal lager dan bij een ander tijdens de zwangerschap