Hi meiden. Hier ff in het kort mijn verhaal. Ben bij de 1e echo op 30 aug erachter gekomen dat ik een leeg vruchtzakje had. Een ma dus. Op 3 sept de miskraam opgewekt met pillen. Op 18 sept nog steeds superpositest. 21 sept controle echo gehad. Alles was schoon en gyn kon zien dat mijn eitje diezelfde dag zou springen. Hier hebben we gelijk gebruik van gemaakt. Nu zou ik ws ongeveer 4 okt mijn ongi moeten krijgen. Vanmorgen kon ik het niet laten en heb ik getest. krijg ik weer een hele duidelijke positest????!!!! De assistente van de gyn gebeld of dit nog hcg van mijn mk kan zijn of een nieuwe zwangerschap. Zij zegt als je een eisprong hebt gehad dan kan het niet van de mk zijn.... Is dat echt zo of maak ik mezelf nu blij met hcg van toen???!!! Heb mijn eisprong de 21e trouwens overduidelijk gevoeld.... Wie kan mij helpen???????? Alvast bedankt! Liefs mamakaatje
Ik weet het niet, ik neig eerlijk gezegd naar een positieve test nav je miskraam. Als je 18 sept nog een knaltest had en daarna wel gewoon een eisprong gaat het verhaal van de assistente ook niet op. Aangezien je pas over 5 dagen kan testen vind ik een knaltest wel erg duidelijk in zo'n vroeg stadium. Als je nl bij een normale cyclus zou testen zou hij als je geluk hebt een heel wazig streepje geven 5 dagen voor nod. Dit wil overigens niet zeggen dat je niet zwanger bent!! Ik hoorde wel eens dat je extra vruchtbaar bent de ronde na je miskraam en zeker in jouw geval, als je zeker bent wanneer je eisprong is heb je dus een grote kans dat het gelukt is.
ik denk toch dat t nog vd miskraam is...maar wie weet! je kan wel een eisprong hebben als je nog hcg in je bloed hebt. en zo'n test slaat al snel posi uit! maar ik hoop natuurlijk voor je dat je gewoon zwanger bent1 xxxx
Ik testte nog duidelijk positief en had vervolgens wel allerlei eisprong-achtige dingetjes, dus afgelopen dinsdag aan de gyn voorgelegd bij nacontrole. Kan dus wel: HCG dat je test met de urinetest is HCG dat al afgescheiden is. In je bloed kan het dan al een stuk lager zijn, waardoor een eisprong alweer mogelijk is. Of dat bij jou het geval is, is lastig te zeggen... 2 weken terug een knaltest, nu weer terwijl je de 21e, of misschien dan nog 1-2 dagen later, een eisprong hebt gehad. Wat ik zou doen, is bij de gyn vragen om bloedprikken: eerste keer zegt dan niet zoveel, maar dan kun je 2-3 dagen later nog eens laten prikken, (laat vandaag prikken en maandag nog eens, zou ik denken), en als maandag dan hoger is, dan weet je iig zeker dat je weer zwanger bent. Kan trouwens ook via de huisarts natuurlijk...
ik hoop dat het van een nieuwe zwangerschap is! het zou misschien kunnen dat je nog een restje hcg van je mk had en nu nieuw hcg erbij van een nieuwe zwangerschap, waardoor de test dus al vroeg duidelijk posi is... mssn is bloedprikken inderdaad een goed idee, anders over een paar dagen weer testen om te kijken of de test duidelijker wordt... ik duim heel hard voor je!
Dat hoeft niet perse hoor! Maar dat weet je pas zeker als je minimaal 2 keer met tussenpozen van 2-3 dagen bloed laat prikken: dan kun je zien of HCG stijgt in je bloed. Zorg dus dat je dat laat checken, want als je over een week bijvoorbeeld weer een urinetestje doet en die is weer zo positief, dan weet je nog zo weinig/blijf je twijfelen. Alleen dat bloedprikken kan echt goed duidelijkheid geven!